Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 harkinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    e36 m3 harkinnassa

    Olen harkinnut vaihtavani vanhan e46 diisselini e36 m3 seen joten mitä mieltä olette onko mitään järkeä hommata yli 200 tkm rullattua kolmosta? Ja muutenkin mitä autossa on tyyppivikana ja mitä kannattaisi tarkistaa ennen ostoa? Onko mitenkään erikoinen huollettava normaaliin 3 sarjalaiseen verrattuna kun kaupungilla kuulee aina kauhutarinoita? Ja paljonkos tuollainen härpäke kuluttaa? Kiitos ja kumarrus...
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    #2
    Oletko ostamassa uudempaa s50b32-koneella vai vanhempaa s50b30-koneella?
    Osissa on M-lisä..,mutta tietenkin on myös samoja osia kuin muissakin E36:ssa.
    Kulutus on hyvinpaljon kiinni siitä miten sillä ajat, mutta ei sitä kulutusta parane miettiä jos tuollaisen hankkii.
    Kilometrejä en katselisi vaan miten autoa on huollettu. eiköhän suurin osa E36:sta ole jo yli 200tkm ajettuja. Mittariruuvatut on sitten erikseen.
    sigpic

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      #3
      Osta huollettu. Sellanen missä on alustan osat uusittu, kaikki siis. Tai varaudu ne uusimaan, on nimittäin aivan eri autoja kun alustassa on uutta palikkaa. Lisänä tietenkin nämä tekniikka puolen jutut.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1189
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        #4
        oli kone kumpi hyvänsä, laakerit on pakko vaihto kun lähestyy 200tkm.
        vanos/vanokset metelöivätkö?
        ruoste paikkoja mitä itse olen nähnyt, helmat ja tunkkauspaikat, akku kotelokin kannattaa vilikassa jos akku keittäny...
        pikseli viat mittaritossa ja ajotietokoneessa..

        osia saa ulkomailta , monesti edullisesti. Tietty ennakoiva pitää olla, kiireestä saa maksaa jos kl/marmori osia käyttää...
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10033
          • KVLA

          #5
          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Mittariruuvatut on sitten erikseen.
          Aivan.Taannoin myin oman E36 M3:n (meni vaihdossa isompaan) huoltokirjan kanssa.Mittarissa oli silloin 157tkm.Nelisen vuotta myöhemmin auto ilmestyi myyntiin ja mittarilukema oli n.130tkm.Luonnollisesti huoltokirjakin oli mystisesti kadonnut...

          Eli ihan ilman minkäänlaisia huoltotositteita en kyllä autoa ostaisi.

          Comment

          • Paha Arkkitehti
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 836
            • World

            #6
            Hyvä triidi! Houkuttavaa näissä on kyllä se että kivan auton saa melko halvalla. Tarjonta Suomessa vaan vähän heikkoa joten ei välttämättä ekalla näytöllä löydy just sitä oikeeta. Kilometreille en antaisi sinäänsä erityisarvoa juuri tuon ruuvailun vuoksi, alkaahan autoilla olee jo 20 vuotta ikää. Mielestäni tärkeämpää on tarkka omistajahistoria ja se että onko autoa huollettua ennakoivasti kuten täällä jo sanottu. Inspection II esim. aika tärkeä ja €€€€ huolto, niistä tai vastaavista ainakin olis hyvä nähdä dokumentit. Tossa vaappu kirjoitti jo vanossin metelöinnistä ja sama pätee myös jakopäähän. Voimalinja saattaa myös äännellä jos kikotin saanu enemmän tohvelia. Moottorin tulee käydä tasaisesti. Alkup. cd-soittimen toiminta kannattaa tarkistaa. Apulaitteiden uusimiseen tai muihin korjauksiin kannattaa varata muutenkin ylimääräistä jos tuommosen ostaa. Itellä maantiekulutuskeskari pitkällä matkalla ollu 9L/100km satasen vauhdilla.

            Comment

            • TNT
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 3522

              #7
              -----
              Last edited by TNT; 29-02-2016, 20:28.
              Originally posted by Jube
              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Tuossahan noita jo tulikin.
                Moottorin ääniä ei kannata säikähtää, ikinä ne ei ihan hiljaisia ole.
                Jos auto on muuten hyvä, jonkun vanoksen rallatuksen takia en jättäisi ottamatta, nykyään kun noihin saa osia.
                Jos ihan käyttöautoksi meinaa niin itellä kannattaa pysyä työkalut kädessä tai olla lompakko kunnossa.
                3.2;n 6v-lootat on kalliita ja osia huonommin saatavana vrt. 3.0 vaihteistoon.
                3.2:ssa muutenkin enemmän noita hinnakkaita osia.

                Minunkin pommi on ruotsista tuotu, kyllä siinäkin kuitteja oli Ruotsin ajalta insp2 jne, harmi vaan kun ne kuitit oli osattu tulostaa vaikka ne huollot oli vissiin epähuomiossa jääny tekemättä
                Last edited by JJT; 03-06-2014, 16:18.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Paha Arkkitehti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 836
                  • World

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Tuossahan noita jo tulikin.
                  Moottorin ääniä ei kannata säikähtää, ikinä ne ei ihan hiljaisia ole.
                  Jos auto on muuten hyvä, jonkun vanoksen rallatuksen takia en jättäisi ottamatta, nykyään kun noihin saa osia.
                  Jos ihan käyttöautoksi meinaa niin itellä kannattaa pysyä työkalut kädessä tai olla lompakko kunnossa.
                  3.2;n 6v-lootat on kalliita ja osia huonommin saatavana vrt. 3.0 vaihteistoon.
                  3.2:ssa muutenkin enemmän noita hinnakkaita osia.Minunkin pommi on ruotsista tuotu, kyllä siinäkin kuitteja oli Ruotsin ajalta insp2 jne, harmi vaan kun ne kuitit oli osattu tulostaa vaikka ne huollot oli vissiin epähuomiossa jääny tekemättä
                  Hyvii pointteja. Ei noihin papereihin tosiaan pysty aina luottamaan, täytyy tarkistaa onko niitä osia oikeasti vaihdettu sinne. Vuosileimoistahan tuon näkee.

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    #10
                    Mulla 3.2 ja muutamana kesänä yhteensä n.20tkm työntäny menemään. Oma kun on vielä cabriolet, niin kattomekanismi varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia vielä joskus.

                    Ostohinta ja käyttökustannukset ei minusta ole pahat verrattuna mitä siihen rahaan saa. Kulutus laskettuna sekä ajotietokoneen mukaan karvan alta 10l/100km. Eli aika ekoauto mielestäni.

                    190tkm ajettu. Tällä hetkellä vanosremppa meneillään. Se on ehkä suurempi "peikko" monelle mitä se oikeasti on. Tiivisteiden vaihto on melko simppeliä. Itse vaihdan myös rattle kitin, joka on vähän työläämpi. Rahaa meni noihin alle 400€.

                    Tuon kun saa läjään niin kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon. Osat alle 600€, joten ei paha.

                    Em. osilla olisi varmasti vielä ajanut pitkäänkin, mutta joskushan ne on vaihdettava.

                    Osat ovat kyllä jokseenkin kalliimpia verrattuna esim. 328.

                    Summa summarum: osta jos tykkäät. Kaikki muutkin autot vaativat huoltoa ja korjausta.
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Juhnukka
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 604
                      • Lohja

                      #11
                      totta totta

                      Itsellä onneksi mahdollisuus aina tarvittaessa autonosturille mutta mites mitä noihin insp 1 ja 2 kuuluu tiivistettynä? Että ei taida olla samaa kuim perus diisselissä? Ja mites tuo vanoksen ja venttiilien laita kun olen kuullut huhua että vaativat aina säätöä ja tarkkailua onkos tuommoinen hupi ihan takapihalla räntäsateessa suoritettava vai vaatiiko lekurin pöytää ja kustantaa seuraavan talon vuokran? Ja kiitos hyvistä neuvoista
                      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                      Comment

                      • Juhnukka
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 604
                        • Lohja

                        #12
                        Ja muistakaa että mennään niin sanotulla opiskelijabudjetilla joten touhutonneihin ei ole varaa niin usein
                        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by Juhnukka View Post
                          Itsellä onneksi mahdollisuus aina tarvittaessa autonosturille mutta mites mitä noihin insp 1 ja 2 kuuluu tiivistettynä? Että ei taida olla samaa kuim perus diisselissä? Ja mites tuo vanoksen ja venttiilien laita kun olen kuullut huhua että vaativat aina säätöä ja tarkkailua onkos tuommoinen hupi ihan takapihalla räntäsateessa suoritettava vai vaatiiko lekurin pöytää ja kustantaa seuraavan talon vuokran? Ja kiitos hyvistä neuvoista
                          Ihan vaikka räntäsateessa.
                          Jos venttiilien säädöistä ei ole tietoa niin kannattaa tarkistaa heti.
                          Säätöpalat maksaa n. 10€ kappale.
                          Jos meinaa pitää autoa pitempään niin venttiilien säätötyökalu on ihan hyvä ostos, tai lainaa joltakin.
                          Vanokseen kannattaa vaihtaa solenoidien o-renkaat ja kansien ruuvit jos ei ole jo vaihdettu. Niitä on mennyt poikki->öljyt tielle. Nuo on ihan muutaman euron osat.

                          Jos vanos ei säädä oikein, kannattaa uusia tiivisteet säätömäntiin.
                          Tiivistesarja maksaa n.80usd + rahti. Vanoksen suodatin kannattaa putsata tai vaihtaa silloin tällöin.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Joutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 305
                            • Ummeljoki

                            #14
                            Originally posted by Juhnukka View Post
                            Ja muistakaa että mennään niin sanotulla opiskelijabudjetilla joten touhutonneihin ei ole varaa niin usein
                            Se riittää että on silloin tällöin.
                            Noiden touhutonnien lisäksi kun varautuu ihan perinteisiin kulutusosiin ja huoltoihin niin varmasti menee hyvin. Autoja nää on siinä missä muutkin.
                            E36 M3 & E39 530d

                            Comment

                            • 316bemi
                              BTCF Member
                              • Oct 2010
                              • 216
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by TNT View Post
                              En osaa muuten auttaa vaikka kyseinen kikkare itseltäkin löytyy kuin että osta 3.2!

                              Voin kokemuksesta sanoa että se jää sitten harmittamaan kun menee tuon lamamallin ostamaan millä ei tee yhtään mitään. Eli katse kohti 3.2. Vaihdan itsekkin oman lamamallin tuollaiseen välittömästi kun rahatilanne antaa periksi.

                              Mikä tuossa s50b30:ssä on sitten niin huonoa? Jäänyt semmonen tuntuma et on kestävämmän maineessa kuin uudempi ja tehoakin usein tehtaanilmottamat tai enemmä,kun 3.2 kone yleensä antaa alle 321hp.. :think

                              Rallissaha tuo 3litranen on kunnolla koestettu jo vuosien ajan eikä hirveesti pahoja puheita sieltä puoleltakaan kuule kun perushuollot/korjaukset tekniikalle tehty ajoissa.

                              Toki kunnossa ollessa s50b32:ssa kivasti vääntöö alhaallaki vrt 3.0,mut kierroksilla kuluissa ei taida ihmeemmin eroa olla. Itelläki tuumailussa ollu,et vaihtasko perus m5x koneisista ässämalliin

                              E: Mitä muute osaavat korjaamot velottaa kiertokankien laakereiden vaihdosta,jos jollain kokemusta?
                              Last edited by 316bemi; 03-06-2014, 20:25. Reason: -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎