Olen harkinnut vaihtavani vanhan e46 diisselini e36 m3 seen joten mitä mieltä olette onko mitään järkeä hommata yli 200 tkm rullattua kolmosta? Ja muutenkin mitä autossa on tyyppivikana ja mitä kannattaisi tarkistaa ennen ostoa? Onko mitenkään erikoinen huollettava normaaliin 3 sarjalaiseen verrattuna kun kaupungilla kuulee aina kauhutarinoita? Ja paljonkos tuollainen härpäke kuluttaa? Kiitos ja kumarrus...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m3 harkinnassa
Collapse
X
-
Oletko ostamassa uudempaa s50b32-koneella vai vanhempaa s50b30-koneella?
Osissa on M-lisä..,mutta tietenkin on myös samoja osia kuin muissakin E36:ssa.
Kulutus on hyvinpaljon kiinni siitä miten sillä ajat, mutta ei sitä kulutusta parane miettiä jos tuollaisen hankkii.
Kilometrejä en katselisi vaan miten autoa on huollettu. eiköhän suurin osa E36:sta ole jo yli 200tkm ajettuja. Mittariruuvatut on sitten erikseen.sigpic
-
-
Osta huollettu. Sellanen missä on alustan osat uusittu, kaikki siis. Tai varaudu ne uusimaan, on nimittäin aivan eri autoja kun alustassa on uutta palikkaa. Lisänä tietenkin nämä tekniikka puolen jutut.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
oli kone kumpi hyvänsä, laakerit on pakko vaihto kun lähestyy 200tkm.
vanos/vanokset metelöivätkö?
ruoste paikkoja mitä itse olen nähnyt, helmat ja tunkkauspaikat, akku kotelokin kannattaa vilikassa jos akku keittäny...
pikseli viat mittaritossa ja ajotietokoneessa..
osia saa ulkomailta , monesti edullisesti. Tietty ennakoiva pitää olla, kiireestä saa maksaa jos kl/marmori osia käyttää...mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostMittariruuvatut on sitten erikseen.
Eli ihan ilman minkäänlaisia huoltotositteita en kyllä autoa ostaisi.
Comment
-
-
Hyvä triidi! Houkuttavaa näissä on kyllä se että kivan auton saa melko halvalla. Tarjonta Suomessa vaan vähän heikkoa joten ei välttämättä ekalla näytöllä löydy just sitä oikeeta. Kilometreille en antaisi sinäänsä erityisarvoa juuri tuon ruuvailun vuoksi, alkaahan autoilla olee jo 20 vuotta ikää. Mielestäni tärkeämpää on tarkka omistajahistoria ja se että onko autoa huollettua ennakoivasti kuten täällä jo sanottu. Inspection II esim. aika tärkeä ja €€€€ huolto, niistä tai vastaavista ainakin olis hyvä nähdä dokumentit. Tossa vaappu kirjoitti jo vanossin metelöinnistä ja sama pätee myös jakopäähän. Voimalinja saattaa myös äännellä jos kikotin saanu enemmän tohvelia. Moottorin tulee käydä tasaisesti. Alkup. cd-soittimen toiminta kannattaa tarkistaa. Apulaitteiden uusimiseen tai muihin korjauksiin kannattaa varata muutenkin ylimääräistä jos tuommosen ostaa. Itellä maantiekulutuskeskari pitkällä matkalla ollu 9L/100km satasen vauhdilla.
Comment
-
-
Tuossahan noita jo tulikin.
Moottorin ääniä ei kannata säikähtää, ikinä ne ei ihan hiljaisia ole.
Jos auto on muuten hyvä, jonkun vanoksen rallatuksen takia en jättäisi ottamatta, nykyään kun noihin saa osia.
Jos ihan käyttöautoksi meinaa niin itellä kannattaa pysyä työkalut kädessä tai olla lompakko kunnossa.
3.2;n 6v-lootat on kalliita ja osia huonommin saatavana vrt. 3.0 vaihteistoon.
3.2:ssa muutenkin enemmän noita hinnakkaita osia.
Minunkin pommi on ruotsista tuotu, kyllä siinäkin kuitteja oli Ruotsin ajalta insp2 jne, harmi vaan kun ne kuitit oli osattu tulostaa vaikka ne huollot oli vissiin epähuomiossa jääny tekemättäLast edited by JJT; 03-06-2014, 16:18.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostTuossahan noita jo tulikin.
Moottorin ääniä ei kannata säikähtää, ikinä ne ei ihan hiljaisia ole.
Jos auto on muuten hyvä, jonkun vanoksen rallatuksen takia en jättäisi ottamatta, nykyään kun noihin saa osia.
Jos ihan käyttöautoksi meinaa niin itellä kannattaa pysyä työkalut kädessä tai olla lompakko kunnossa.
3.2;n 6v-lootat on kalliita ja osia huonommin saatavana vrt. 3.0 vaihteistoon.
3.2:ssa muutenkin enemmän noita hinnakkaita osia.Minunkin pommi on ruotsista tuotu, kyllä siinäkin kuitteja oli Ruotsin ajalta insp2 jne, harmi vaan kun ne kuitit oli osattu tulostaa vaikka ne huollot oli vissiin epähuomiossa jääny tekemättä
Comment
-
-
Mulla 3.2 ja muutamana kesänä yhteensä n.20tkm työntäny menemään. Oma kun on vielä cabriolet, niin kattomekanismi varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia vielä joskus.
Ostohinta ja käyttökustannukset ei minusta ole pahat verrattuna mitä siihen rahaan saa. Kulutus laskettuna sekä ajotietokoneen mukaan karvan alta 10l/100km. Eli aika ekoauto mielestäni.
190tkm ajettu. Tällä hetkellä vanosremppa meneillään. Se on ehkä suurempi "peikko" monelle mitä se oikeasti on. Tiivisteiden vaihto on melko simppeliä. Itse vaihdan myös rattle kitin, joka on vähän työläämpi. Rahaa meni noihin alle 400€.
Tuon kun saa läjään niin kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon. Osat alle 600€, joten ei paha.
Em. osilla olisi varmasti vielä ajanut pitkäänkin, mutta joskushan ne on vaihdettava.
Osat ovat kyllä jokseenkin kalliimpia verrattuna esim. 328.
Summa summarum: osta jos tykkäät. Kaikki muutkin autot vaativat huoltoa ja korjausta.E36 M3 & E39 530d
Comment
-
-
totta totta
Itsellä onneksi mahdollisuus aina tarvittaessa autonosturille mutta mites mitä noihin insp 1 ja 2 kuuluu tiivistettynä? Että ei taida olla samaa kuim perus diisselissä? Ja mites tuo vanoksen ja venttiilien laita kun olen kuullut huhua että vaativat aina säätöä ja tarkkailua onkos tuommoinen hupi ihan takapihalla räntäsateessa suoritettava vai vaatiiko lekurin pöytää ja kustantaa seuraavan talon vuokran? Ja kiitos hyvistä neuvoistaVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostItsellä onneksi mahdollisuus aina tarvittaessa autonosturille mutta mites mitä noihin insp 1 ja 2 kuuluu tiivistettynä? Että ei taida olla samaa kuim perus diisselissä? Ja mites tuo vanoksen ja venttiilien laita kun olen kuullut huhua että vaativat aina säätöä ja tarkkailua onkos tuommoinen hupi ihan takapihalla räntäsateessa suoritettava vai vaatiiko lekurin pöytää ja kustantaa seuraavan talon vuokran? Ja kiitos hyvistä neuvoista
Jos venttiilien säädöistä ei ole tietoa niin kannattaa tarkistaa heti.
Säätöpalat maksaa n. 10€ kappale.
Jos meinaa pitää autoa pitempään niin venttiilien säätötyökalu on ihan hyvä ostos, tai lainaa joltakin.
Vanokseen kannattaa vaihtaa solenoidien o-renkaat ja kansien ruuvit jos ei ole jo vaihdettu. Niitä on mennyt poikki->öljyt tielle. Nuo on ihan muutaman euron osat.
Jos vanos ei säädä oikein, kannattaa uusia tiivisteet säätömäntiin.
Tiivistesarja maksaa n.80usd + rahti. Vanoksen suodatin kannattaa putsata tai vaihtaa silloin tällöin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostJa muistakaa että mennään niin sanotulla opiskelijabudjetilla joten touhutonneihin ei ole varaa niin usein
Noiden touhutonnien lisäksi kun varautuu ihan perinteisiin kulutusosiin ja huoltoihin niin varmasti menee hyvin. Autoja nää on siinä missä muutkin.E36 M3 & E39 530d
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostEn osaa muuten auttaa vaikka kyseinen kikkare itseltäkin löytyy kuin että osta 3.2!
Voin kokemuksesta sanoa että se jää sitten harmittamaan kun menee tuon lamamallin ostamaan millä ei tee yhtään mitään. Eli katse kohti 3.2. Vaihdan itsekkin oman lamamallin tuollaiseen välittömästi kun rahatilanne antaa periksi.
Mikä tuossa s50b30:ssä on sitten niin huonoa? Jäänyt semmonen tuntuma et on kestävämmän maineessa kuin uudempi ja tehoakin usein tehtaanilmottamat tai enemmä,kun 3.2 kone yleensä antaa alle 321hp.. :think
Rallissaha tuo 3litranen on kunnolla koestettu jo vuosien ajan eikä hirveesti pahoja puheita sieltä puoleltakaan kuule kun perushuollot/korjaukset tekniikalle tehty ajoissa.
Toki kunnossa ollessa s50b32:ssa kivasti vääntöö alhaallaki vrt 3.0,mut kierroksilla kuluissa ei taida ihmeemmin eroa olla. Itelläki tuumailussa ollu,et vaihtasko perus m5x koneisista ässämalliin
E: Mitä muute osaavat korjaamot velottaa kiertokankien laakereiden vaihdosta,jos jollain kokemusta?
Comment
-
Comment