Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 harkinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paha Arkkitehti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 836
    • World

    #16
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Itsellä onneksi mahdollisuus aina tarvittaessa autonosturille mutta mites mitä noihin insp 1 ja 2 kuuluu tiivistettynä? Ja mites tuo vanoksen ja venttiilien laita kun olen kuullut huhua että vaativat aina säätöä ja tarkkailua onkos tuommoinen hupi ihan takapihalla räntäsateessa suoritettava vai vaatiiko lekurin pöytää ja kustantaa seuraavan talon vuokran?
    Inspection 2:

    Tarkistukset joissa tarvittaessa uusitaan osat: moottorin ja vaihteiston tuenta, jarrut, alusta, kallistuksenvakaajat, pakopuolen kiinnitys, akku, etc.. Vaihdetaan: moottoriöljy, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, sytytystulpat, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, jäähdytysnesteet, jarrunesteet sekä vaihteiston ja diffun öljyt.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10084
      • KVLA

      #17
      Originally posted by 316bemi View Post
      Mikä tuossa s50b30:ssä on sitten niin huonoa? Jäänyt semmonen tuntuma et on kestävämmän maineessa kuin uudempi ja tehoakin usein tehtaanilmottamat tai enemmä,kun 3.2 kone yleensä antaa alle 321hp.. :think
      Itse tuon pienemmän omistaneena ei voi kuin kehua.Ja ihmettelen hieman myös tuota TNT:n kommenttia.3.0 on erittäin varmatoiminen laite.Tehoja yleensä kuitenkin lähemmäs tehtaan lupaamia kuin tuossa 3,2 koneessa.Näitähän on penkitetty jopa alle 300hv ehjistä koneista.Moottorin lohko on alua,joten hieman kevyempi,kuin vanhemmassa 3.0 koneessa.Parasta kuitenkin tuossa uudemmassa on tuo 6-v laatikko.Tämän(kin) ansiosta maantie kulutus on hieman pienempi kuin vanhemmassa 5-v latikollisessa.Jos tällä nyt jollekkin on mitään merkitystä.

      Comment

      • IKa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 878
        • Klaukkala

        #18
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Moottorin lohko on alua,joten hieman kevyempi,kuin vanhemmassa 3.0 koneessa...
        Ei ole S50B32 koneen lohko alumiinia.
        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

        Comment

        • TNT
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 3522

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Itse tuon pienemmän omistaneena ei voi kuin kehua.Ja ihmettelen hieman myös tuota TNT:n kommenttia.3.0 on erittäin varmatoiminen laite.Tehoja yleensä kuitenkin lähemmäs tehtaan lupaamia kuin tuossa 3,2 koneessa.Näitähän on penkitetty jopa alle 300hv ehjistä koneista.Moottorin lohko on alua,joten hieman kevyempi,kuin vanhemmassa 3.0 koneessa.Parasta kuitenkin tuossa uudemmassa on tuo 6-v laatikko.Tämän(kin) ansiosta maantie kulutus on hieman pienempi kuin vanhemmassa 5-v latikollisessa.Jos tällä nyt jollekkin on mitään merkitystä.
          Itse olen jäänyt siihen käsitykseen että tuo 3.2 olisi kulkupuoleltaan kuitenkin huomattavasti rivakampi. Jostain myös tarttunut käsitys 3.0 öljynkierron ongelmista esim rata-ajossa ja olisihan se kuudes vaihde asiallinen matka-ajossa.

          Itselläni ehkä nyt vain hieman paistaa näistä mielipiteistä turhautuminen tuohon omaan kun monen vuoden odottelun jälkeen päälimmäinen fiilis ämmästä oli "tässäkö tämä nyt on". Ei antanut oikeastaan sitä fiilistä mitä autolta hain. Miksi ostin silti, en tiedä.

          Koeajettu E46 M3 oli aivan eriluokan laite. Väittämän mukaan kulkupuoli suht samoissa kunnossa olevan E36 3.2 kanssa.

          edit: Jos/kun olen pahastikkin väärässä niin korjatkaa ettei jää asioita epäselväksi etenkään topicin aloittajalle joka ostoa suunnittelee. En halua lannistaa vaan toivon että löytyy hyvä ämmä ajoon! Vinkkinä vielä että käy katsomassa useampaa autoa ennen ostoa.
          Last edited by TNT; 04-06-2014, 08:50.
          Originally posted by Jube
          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10084
            • KVLA

            #20
            Originally posted by IKa View Post
            Ei ole S50B32 koneen lohko alumiinia.
            Otetaan tässä pakkia...

            Originally posted by TNT View Post
            Vinkkinä vielä että käy katsomassa useampaa autoa ennen ostoa.
            Tätä suosittelen.Ja kannattaa ajaa se 3.2:n myös,niin saa itse käsityksen autojen mahdollisesta erosta.Ostaa sitten ihan kumman hyvänsä.
            Last edited by Heguli 31; 04-06-2014, 11:05.

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1844
              • N/A

              #21
              USA mallit vielä erikseen

              Silloin tällöin nettiautossa pyörii myynnissä US spec autoja. Esim. Tämä haiskahtaa vähän siltä: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6375966

              Kannattaa huomioida, että vaikka USA autot ovat ihan yhtälailla M3:ia muilta osin, niin niiden moottorit ovat eri kuin Euro-autoissa: siellä sekä 3.0 että 3.2 antoivat 240hp.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • TNT
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 3522

                #22
                Originally posted by bmw323it View Post
                Silloin tällöin nettiautossa pyörii myynnissä US spec autoja. Esim. Tämä haiskahtaa vähän siltä: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6375966

                Kannattaa huomioida, että vaikka USA autot ovat ihan yhtälailla M3:ia muilta osin, niin niiden moottorit ovat eri kuin Euro-autoissa: siellä sekä 3.0 että 3.2 antoivat 240hp.
                Eikös jenkki M3:ssa ole kulutusmittari eikä öljynlämpöjä kuten linkin autossa.



                edit: topicin aloittajalle paljon tietoa http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14
                Last edited by TNT; 04-06-2014, 13:47.
                Originally posted by Jube
                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                Comment

                • Jopi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 374
                  • Oulu

                  #23



                  Ostas multa tommone hirmu poies. 130tkm ajettu -93. Vaihdettu s50b32. TATECH ohjaa. Uuen auton tuoksuakin vielä sisällä

                  Huoltokirjat ja kaikki löytyy
                  Last edited by Jopi; 24-05-2020, 20:38.
                  Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                  e39 M5

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11173
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Silloin tällöin nettiautossa pyörii myynnissä US spec autoja. Esim. Tämä haiskahtaa vähän siltä: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6375966

                    Kannattaa huomioida, että vaikka USA autot ovat ihan yhtälailla M3:ia muilta osin, niin niiden moottorit ovat eri kuin Euro-autoissa: siellä sekä 3.0 että 3.2 antoivat 240hp.
                    Noitapa nyt ei paljo kannata arvuutella, kun voi vaan kattoo vaikka biltsun sivuilta rekkarilla runkonumeron ja BMW.n sivuilta tiedot:

                    VIN WBSBF91020JC32616
                    Type code BF91
                    Type M3 (EUR)
                    E series E36 (2)
                    Series 3
                    Type COUPE
                    Steering LL
                    Doors 2
                    Engine S50
                    Displacement 3.00
                    Power 210
                    Drive HECK
                    Transmission MECH
                    Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
                    Upholstery (0522)
                    Prod.date 1993-05-12

                    Euromalli siis kyseessä mailimittarista huolimatta. Ilmeisesti myyty alunperin belgiaan (L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG National version Belgium).

                    Mutta joo jenkki m3:ssa kun on stroukattu m50 tai m52, niin niitä ei kannata oikeen euromalliin verrata.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1844
                      • N/A

                      #25
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Noitapa nyt ei paljo kannata arvuutella, kun voi vaan kattoo vaikka biltsun sivuilta rekkarilla runkonumeron ja BMW.n sivuilta tiedot:
                      Off-topic: Aina oppii uutta. Mikä on biltsu?

                      Jotain mielenkiintoista tuossa autossa tosiaan on; mailimittarille on varmaan joku luonnollinen selitys.
                      Nyt:
                      BMW X3 xDrive30e (g01)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      BMW 320i (e30)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11173
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Off-topic: Aina oppii uutta. Mikä on biltsu?
                        Biltema

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Babitzin
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 463
                          • Kuopio

                          #27
                          Ajattelin että kysymykseni sivuaa aihetta niin paljon enkä löytänyt suoria vastauksia muualtakaan.
                          Mistä on ihmiset tilanneet ne kk-laakerit? Oem vai löytyykö tarvikkeena? Vac-merkkiset tuli jossain jenkkisivustolla vastaan. Hintaero tuskin pääsee kovin suureksi niin "parhaimmat" sinne kerralla laittaisi. S50B32 kyseessä, metrejä on 222k takana niin parempi tehdä pois alta asap.
                          F20 118i M-sport
                          E63 M6
                          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #28
                            Originally posted by Babitzin View Post
                            Ajattelin että kysymykseni sivuaa aihetta niin paljon enkä löytänyt suoria vastauksia muualtakaan.
                            Mistä on ihmiset tilanneet ne kk-laakerit? Oem vai löytyykö tarvikkeena? Vac-merkkiset tuli jossain jenkkisivustolla vastaan. Hintaero tuskin pääsee kovin suureksi niin "parhaimmat" sinne kerralla laittaisi. S50B32 kyseessä, metrejä on 222k takana niin parempi tehdä pois alta asap.
                            Laita vaan ne oem, niin pääsee taas 200tkm.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Lamaro
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 117
                              • Kokemäki

                              #29
                              Nostellaas vanhaa. Onko minkäännäköistä järkeä hankkia melkein 300tkm ajettua 3.2L? Huoltohistoriasta ei sen suurempaa tietoa, koska huoltokirjaa ei löydy. Täysin harraspeliksi tulossa, joten viettäisi muutenkin enemmän aikaa kuin tiellä, joten paikkojen läpikäynti ei ole ongelmana. Lähinnä mietin miten nuo kilometrit vaikuttaa jälleenmyyntiin? Jos huollatan auton täysin (en välttämättä kuitenkaan Paha Arkkitehdin tarkkuudella), niin paljonkos se näkyy auton arvossa, että mittarissa 300tkm ja dokumentoidut huollot vasta siitä lähtien?

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1844
                                • N/A

                                #30
                                Ei kannata, jos ajatuksesi on jotenkin omillesi päästä. Vaikka kuinka huoltaisit, niin auto on silti yli 300tkm ajettu, etkä tule huoltoihin laittamiasi rahoja saamaan myydessä takaisin.

                                Pitkäaikaiseksi rataleluksi omaan käyttöön jos meinaat, niin tilanne on tietysti täysin eri, mutta silloinhan se välitön jälleenmyyntiarvo ei olekaan tärkeää.
                                Nyt:
                                BMW X3 xDrive30e (g01)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                BMW 320i (e30)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎