Kellään kokemusta tällaisesta? Inpalla lukasin koodeja kun alkoi vaivaamaan aaltoileva kiihtyvyys ja välillä aivan onneton kulku. Kaasu pohjaan ja auto kiihtyy kuin vanha volga... Putkessa tuntuis myös "rötäävän" kun vika on päällä ja kaasu pohjassa.
INPA antaa tällaista:
20 Knock sensor Channel 1
Error frequency: 50
Engine speed 2520 1/min
Coolant temperature 87,25 Grad C
Hexcode=46A83FB532
Open circuit
Invalid working area (Plausibility fault)
Fault stored after de-bouncing delay
Error not present
Sporadic error
Kummallisinta tässä on se, että välillä vikaa ei ole ja välillä taas on. Aina kuitenkin kun koodin nollaa, niin tulee se jossain vaiheessa kuitenkin takaisin. Mutta ei esim pelkästään tyhjäkäynnillä.
Joitain tapauksia olen netin syövereistä löytänyt, että nämä nakutustunnistimet hajoilee ja aiheuttaa juurikin tuollaista vikaa.
Etummaisen saa ilmeisesti vaihdettua imusarjaa irroittamatta. Taaemman jos meinaa vaihtaa, niin imusarja on pakko vaihtaa. Kysymys onkin, että tilaanko aluksi yhden ja vaihdan sen tuohon eteen ja sitten vasta taaemmankin? Viitaten tuohon vikakoodin "Channel 1" kohtaan.
Jos on kokemusta vastaavasta niin sana on vapaa. 
							
						
					INPA antaa tällaista:
20 Knock sensor Channel 1
Error frequency: 50
Engine speed 2520 1/min
Coolant temperature 87,25 Grad C
Hexcode=46A83FB532
Open circuit
Invalid working area (Plausibility fault)
Fault stored after de-bouncing delay
Error not present
Sporadic error
Kummallisinta tässä on se, että välillä vikaa ei ole ja välillä taas on. Aina kuitenkin kun koodin nollaa, niin tulee se jossain vaiheessa kuitenkin takaisin. Mutta ei esim pelkästään tyhjäkäynnillä.
Joitain tapauksia olen netin syövereistä löytänyt, että nämä nakutustunnistimet hajoilee ja aiheuttaa juurikin tuollaista vikaa.
Etummaisen saa ilmeisesti vaihdettua imusarjaa irroittamatta. Taaemman jos meinaa vaihtaa, niin imusarja on pakko vaihtaa. Kysymys onkin, että tilaanko aluksi yhden ja vaihdan sen tuohon eteen ja sitten vasta taaemmankin? Viitaten tuohon vikakoodin "Channel 1" kohtaan.
Jos on kokemusta vastaavasta niin sana on vapaa.
 
							
						 :think....Uudet imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet, haitariputki ja sille lisäilmaluistilta tuleva letku, muutkin näytti olevan kunnossa...Lambdaki näytti pelaavan ja kammen asentoanturi viime syksynä vaihdettu. Oisko kellään mitään ideaa, moottori m50b20:think? Niin ja osakaasulla/puolikaasulla ajettaessa tasaista nopeutta niin kulutusmittari saattaa seilata 0,5L verran...onko normaalia?
:think....Uudet imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet, haitariputki ja sille lisäilmaluistilta tuleva letku, muutkin näytti olevan kunnossa...Lambdaki näytti pelaavan ja kammen asentoanturi viime syksynä vaihdettu. Oisko kellään mitään ideaa, moottori m50b20:think? Niin ja osakaasulla/puolikaasulla ajettaessa tasaista nopeutta niin kulutusmittari saattaa seilata 0,5L verran...onko normaalia?
							
						 Ajoittain tyhjäkäynti humppaa hieman ja kierrokset laskeutuu tyhjäkäynnille hitaasti. Kunhan saan aikaiseksi niin käyn imuvuodot läpi sekä tarkastan tyhjäkäyntisäätimen kunnon.
 Ajoittain tyhjäkäynti humppaa hieman ja kierrokset laskeutuu tyhjäkäynnille hitaasti. Kunhan saan aikaiseksi niin käyn imuvuodot läpi sekä tarkastan tyhjäkäyntisäätimen kunnon.
Comment