Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 kaksi imunokkaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomqqa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 60
    • Suomi

    M50B25 kaksi imunokkaa ?

    Eli muutos vakio pakonokaksi m50b25 imunokka . Miten ajoitus tarvitseeko säätää vai ymmärtääkö itse ?
    Oma kohtaisia kokemuksia eräs liike lupaa 20hp joka on uskamotanta vastaa jotain kisanokkia asteiltaan jo valmiima eli 20e saatkin 600e osat.. ?
    https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

    BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

    -Toni Kärkkäinen
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16442
    • Asikkala

    #2
    Eikös tuo tarvi jenkki-m3 l. m50b30 imunokan kaveriksi ja tuskin sittenkään 20 hp tulee lisää :think

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Tomqqa View Post
      Eli muutos vakio pakonokaksi m50b25 imunokka . Miten ajoitus tarvitseeko säätää vai ymmärtääkö itse ?
      Oma kohtaisia kokemuksia eräs liike lupaa 20hp joka on uskamotanta vastaa jotain kisanokkia asteiltaan jo valmiima eli 20e saatkin 600e osat.. ?
      Niinkuin sun edellinen moottorinohjaus topic niin tämäkin olisi selvinnyt vaikka haulla.
      Tai jos vaikka olisit lukenut ne vastaukset mitä sinne sait niin tietäisit jo vastauksen tähänkin topic:iin...
      Imunokka on 240 astetta, eli kaukana kisanokista!
      Ja ajotus ei osu pakonokkana kohdilleen..
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Tomqqa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 60
        • Suomi

        #4
        Originally posted by ^Tonix^ View Post
        Niinkuin sun edellinen moottorinohjaus topic niin tämäkin olisi selvinnyt vaikka haulla.
        Tai jos vaikka olisit lukenut ne vastaukset mitä sinne sait niin tietäisit jo vastauksen tähänkin topic:iin...
        Imunokka on 240 astetta, eli kaukana kisanokista!
        Ja ajotus ei osu pakonokkana kohdilleen..
        Miksi toisella foorumilla lukee ettää kelpaa ja kulmat ovat oikeat ?
        https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

        BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

        -Toni Kärkkäinen

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11103
          • Oulu

          #5
          Joo siis kyllä se toimii pakonokkanakin, mutta ei voi ajoittaa tehtaan ohjeilla. Pitää kattoa heittokellolla kohdilleen.

          foorumilta löytyy paljon juttua, kun jaksat vaan etsiä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • peeämwee
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1822
            • I sink hell

            #6
            Originally posted by Tomqqa View Post
            Miksi toisella foorumilla lukee ettää kelpaa ja kulmat ovat oikeat ?
            Mikä toinen foorumi?
            Käyttis 2022 330e xDrive M sport
            Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
            A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
            http://velkakello.fi/

            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              #7
              suomi24 tai murobbs

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Tomqqa View Post
                Miksi toisella foorumilla lukee ettää kelpaa ja kulmat ovat oikeat ?
                Miksi kyselet näitä tyhmiä kysymyksiä aina vaan uudelleen jos joku toisella foorumilla jo kirjottanu vastaukset?
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1008
                  • e-suomi

                  #9
                  ...koska 300hp heittämällä...ja sit turbotetaa

                  Tunnen jo mode-ritarien Voiman lähestymisen, minkä vaikutuksesta tämä ketju menee pian lukkoon

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Tomqqa View Post
                    Eli muutos vakio pakonokaksi m50b25 imunokka . Miten ajoitus tarvitseeko säätää vai ymmärtääkö itse ?
                    Oma kohtaisia kokemuksia eräs liike lupaa 20hp joka on uskamotanta vastaa jotain kisanokkia asteiltaan jo valmiima eli 20e saatkin 600e osat.. ?
                    Maksaako M50 vakio nokka-akseli 20€? No sitte se on varmaan kahenkympin väärtikin. Ehjä voi olla kalliimpi sitte.
                    Älä tee enää yhtään uutta topikkia virittämisestä. Lue ja opiskele enemmän aihetta. Ja joo. Nokka-akselit pitää ajoittaa.
                    Last edited by petrolhead; 17-06-2014, 18:03.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • mazajns
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 511
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Tomqqa View Post
                      Eli muutos vakio pakonokaksi m50b25 imunokka . Miten ajoitus tarvitseeko säätää vai ymmärtääkö itse ?.......
                      Jos nyt aloitetaan tästä:

                      Nokka-akselien takapäässä on ajoitusta varten neliöt ja niissä merkit. Jos ajoitat imunokan pakonokaksi alkuperäiseen asentoon niin se tulee samaan asentoon kuin imupuoli. Itsestään ne ei ehjässä moottorissa säädy.

                      Heittokellolla katsotaan pako(kuvassa 4)->imutahdin(kuvassa 1) vaihtoon ajoitus. Eli imuventtiili ja pakoventtiili vaikka 0.7-1mm auki yläkuolo kohdassa.
                      Last edited by mazajns; 17-06-2014, 18:04.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Vai 2 imunokkaa.
                        Ideahan tuossa oli että vakio vanoksettoman imunokka on hyvin lähellä yhden Schrickin sarjan pakonokkaa. Vakiokeppiä käyttämällä pakopuolella säästää sen muutaman satasen kun voi jättää sen schrickin pakonokan kauppaan...
                        E; siihen 300hv on kyllä vielä matkaa, vaikka laittais mitä nokkia.
                        Last edited by JJT; 17-06-2014, 18:13.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Tomqqa
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 60
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Maksaako M50 vakio nokka-akseli 20€? No sitte se on varmaan kahenkympin väärtikin. Ehjä voi olla kalliimpi sitte.
                          Älä tee enää yhtään uutta topikkia virittämisestä. Lue ja opiskele enemmän aihetta. Ja joo. Nokka-akselit pitää ajoittaa.

                          KIITOS !!! Ymmärrät asian ytimen ajoitus siis täytyy hoitaa samalla ja tarkoitan 20e että on ylimääräisiä itsellä noita niin arvo ehkä tuo ?
                          Teille jotka ******* täällä opetelkaa lukemaan ensin missä tarvitsen neuvoja/omia kokemuksi, laita venakansi kii ja uus tiiviste jnejne ja sit huomaat et ajostus vituillaan niin pikkusen helpompaa tehdä se niin jos joku tietää valmiina, vai onko sulla joku asenne ongelma ?
                          https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                          BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                          -Toni Kärkkäinen

                          Comment

                          • Tomqqa
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 60
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Vai 2 imunokkaa.
                            Ideahan tuossa oli että vakio vanoksettoman imunokka on hyvin lähellä yhden Schrickin sarjan pakonokkaa. Vakiokeppiä käyttämällä pakopuolella säästää sen muutaman satasen kun voi jättää sen schrickin pakonokan kauppaan...
                            E; siihen 300hv on kyllä vielä matkaa, vaikka laittais mitä nokkia.

                            Tätä Schrickin merkkiä hain ja ilmeisesti asteet aika samat kuin jossain s30 koneessa ? Enkä tarkoita pelkkiä nokkia, paljon muutakin tarvitaan ja tuo on tavoite tuo 300 pessimisti ei pety.
                            https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                            BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                            -Toni Kärkkäinen

                            Comment

                            • Tomqqa
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 60
                              • Suomi

                              #15
                              Tuosta

                              BMW 520 tic

                              2012 speedpartyissä 214kmh: välitykset loppui kesken.
                              2013 speedparty ekaveto 1.35bar 277.7 kmh ja rajoittimeen (6800)
                              2013 speedparty toinen veto 282 kmh vaikka rajoitin oli nostettu 7200. Ei voima riittänyt enään.
                              2013 lappeenranta 269kmh 1.0bar. Pidemmät välitykset tässä vedossa. Ahtopaine tippui vahingossa noin pieneksi tavoite oli ajaa n. 1.6bar ahdoilla

                              Autossa on siis M50B25 ( 24venttiilinen 2.5 litrainen 6 syl.)
                              - Vakio alakerta
                              - 2x imunokat
                              - Kiinan gt67 ahdin
                              - megasquirt, 875dekat, vw cop puolat
                              - Re85 polttoaine

                              Penkitetty 0.8bar 413hp/500nm @ 6000rpm

                              Sairasta touhua vakio 525:sen jarruilla... Ensikesäksi isompaa ahdinta ja päivitystä muutenkin. Alusta vaihtui parempaan jolla saa tiputettua vielä muutaman sentin maavaraa pienemmäksi. Ja tehoa pitää jonkun verran saada lisää
                              _________________
                              E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.







                              Miten tuo voi olla mahdollista korostan kaksi imunokkaa ? ja sivu on tuossa selatkaan hiukan alas http://www.dynamiitti.com/forum/view...1444bbffda29f0
                              https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                              BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                              -Toni Kärkkäinen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎