Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 kaksi imunokkaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomqqa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 60
    • Suomi

    #31
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kannattaa nyt ottaa ensinnäkin huomioon, että s50 moottorissa on 3/3,2 litraa iskutilavuutta vs 2,5 mikä tekee jo paljon. Lisäksi paremmin virtaava kansi, läppärungot, vanos kummassakin nokassa jne. Saa olla melko fakiiri, että vanoksettomasta 2,5l m50:stä kaivaa 300 hv. Varsinkin olettaen että ahtaminen ei vähäpäästöisyyden vuoksi ole mahdollista, niin ongelmia tulee olemaan sen kireän vaparinkin kanssa. päästöissä.

    Sinä kaikkia parempi ihminen iskutilavuutta löytyy se 3 litraa ja paljo muutakin osaa on omasta takaa mene pois täältä mun topiceist itkemästä ja ajele sillä nissanillas. Anna halukkaan oppia ja tehdä ei varmaan riipu sun leipääs paljon laitan kii rahaa autooni
    https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

    BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

    -Toni Kärkkäinen

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #32
      Originally posted by Tomqqa View Post
      Sinä kaikkia parempi ihminen iskutilavuutta löytyy se 3 litraa ja paljo muutakin osaa on omasta takaa mene pois täältä mun topiceist itkemästä ja ajele sillä nissanillas. Anna halukkaan oppia ja tehdä ei varmaan riipu sun leipääs paljon laitan kii rahaa autooni
      On sulla melkoinen asenne ja varsinkin kirjoitusasu.

      Kaikki vaparien virittäminen kiinnostaa itseäni aina.

      Millaisella kokoonpanolla ensimmäinen kone on tarkoitus koota?

      Jos teet m54b30 akselilla, tai siis yleensäkin akselilla jolla isku 90mm, tuleeko männännopeudesta ongelmaa?
      Millaiset nostimet tulee? Tuskin enää hydrauliset jos kone kiertää säännöllisesti 7500-8000rpm.
      Tuleeko s50 läppikset vai jotku muut läppikset? Taitaa vakio imusarja/kaasuläppä jo toimia 300hv tehoilla kuristimena?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by Tomqqa View Post
        ..istua netissä koko päivää etsien jotain mitä joku on vuonna 97 tehnyt..
        Mulla ei varmasti 1 tai 2 päivää riitä siihen mitä olen viettänyt katsellen/opiskellen muiden tekemiä ratkaisuja mun moottorityyppiin. Kaikki oikea tieto on oikeesti rahanarvoista.
        Originally posted by Tomqqa View Post
        Tuo tulee tuskin olemaan ongelma. Ajoituksia tässä hain ja vastauksen sain kiitos vielä ! Palaan topicciin kertoo mitä kävi ja miten meni kunhan jaksan alkaa tekemään tuskin tänä vklp..
        Ei tule olemaan ongelma?

        Vertaa S5X moottoreiden venttilin kokoja ja niiden koneistoa sekä nokkien nostoa ja astemäärää sun koneen lähtökohtaan.

        Ja sitten asenteen tarkastusta hieman niin voidaan pitää topic ja tunnaritkin auki. Riittävän asiallisesti tässä on vastailtu. Menestystä projektiin.
        Last edited by petrolhead; 03-07-2014, 20:29.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          Taitaa vakio imusarja/kaasuläppä jo toimia 300hv tehoilla kuristimena?
          Kaasuläppä alkaa ahdistamaan mutta M50-imusarja virtaa 300cfm per runneri aka 450hv. Tehdaskin asian ymmärsi ja M52:n imusarjan kanavat on vähän järkevämmän kokoiset ja virtaus riittää enää 300 kaakkiin(200cfm).....

          M50x:n kansi 33mm imuvenoilla virtaa vakiona myös sen reilun 200cfm eli M50:n imusarja virtaa liki 50% enemmän kuin kansi, joka itsessään ihan tehtaan jäljiltä piisaa jonkun matkaa 300 kaakin päälle, vähän nyplättynä reilusti pitemmällekin.

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #35
            Originally posted by Tomqqa View Post
            2-4k.

            Teille muille taas mua ei kiinnosta ostaa vittu valmista tehomyllyä vaan haluan tehdä itse ja paskoa vaikka seittemä mottii ennen sitä kunhan saan sen tehtyä itse!
            Jos 2ke hinnalla 7 virikonetta meinaat paskoa niin saattaa budjetoinnissa olla jotaan pientä viilattavaa, pilkkua pitää ehkäpä siirtää pykälä tai jopa pari oikealle.

            1) Vaparin virittäminen on aina kallista
            2) Aivan turha verrata ahdettuja ja ahtamattomia tai niiden tehoja
            3) Halvin tapa virittää +30% lisää tehoa vaparista, on ostaa suoraan sellainen auto jossa on sen verran tehoa mitä haluat.
            4) Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
            5) Se, että teoriassa on mahdollista saada M50 koneesta 300hp ulos vaparina, vaatii +8krpm kierroksia ja niitä 11:1 puristuksia, käyttövarmuus ei tainut olla priorisoituna budjettiin?

            Jään seuraamaan tätä projektia, toivottavasti raportoit meille pessimisteille kun 300hp on mennyt rikki.

            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • TeemuM
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 233
              • Turku

              #36
              Onko kokemuksia noista kiinteistä nostajista, että mitkä kannattais hommata?
              Hintahaitari noissa näyttää olevan melko iso, parista sadasta-tonniin, että mitä eroa niissä käytännössä on?

              Comment

              • Tomqqa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 60
                • Suomi

                #37
                Originally posted by petrolhead View Post
                Mulla ei varmasti 1 tai 2 päivää riitä siihen mitä olen viettänyt katsellen/opiskellen muiden tekemiä ratkaisuja mun moottorityyppiin. Kaikki oikea tieto on oikeesti rahanarvoista.

                Ei tule olemaan ongelma?

                Vertaa S5X moottoreiden venttilin kokoja ja niiden koneistoa sekä nokkien nostoa ja astemäärää sun koneen lähtökohtaan.

                Ja sitten asenteen tarkastusta hieman niin voidaan pitää topic ja tunnaritkin auki. Riittävän asiallisesti tässä on vastailtu. Menestystä projektiin.


                Kiitos neuvoista yritän kovasti pysyä asiallisena mutta mutta... tuli vesi ongelma eli joko ottanu ilmaa jostain ja ei ilmaannu tai kansi on kiero zägäl tiiviste halki ja 3 litrasesta myllystä aivan sata seittemänsataa saa irti 300hp vaparina. Laitan rauhassa ajan kanssa ja ens kerran tiedän mitä teen suoraan. Kaikki vinkit tervetulleita mutta noita vaihda tää ja tää kanki jne voi jättää pois en ole vaihtamassa kone on kasattu hyvillä palikoilla saatu käymään niin nopeestikkun laskee niin litratilavuuden kasvaessa 0.5 litraa teho kasvaa ja vakio teho on noin 230hp jo tuolloin. ?
                https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                -Toni Kärkkäinen

                Comment

                • Jarsse
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 1519
                  • Kymenlaakso

                  #38
                  Hyvin on kasattu hyvillä palikoilla kun on jo ongelmia
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • Jesuh
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 497
                    • Kouvola

                    #39
                    hommaa kunnon pahvi siihe ja käytä kansi koneistamol viilaukses sellain toiminta tonni meni taas
                    E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
                    F10 M5 Individual
                    Emännän E61 LCI 535D💪

                    Comment

                    • blueorange
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 404
                      • suomi

                      #40
                      Originally posted by Jesuh View Post
                      hommaa kunnon pahvi siihe ja käytä kansi koneistamol viilaukses sellain toiminta tonni meni taas
                      Kylläkai noihin tehotavoitteisiin kantta on jo pitäny vähän kairata.Mut jos pelkkä oikasu ja kunnon pahvi niin kyllä 300€ jo selviää.Riippuen tietysti paikkakunnasta ja kuinka tuttuja.Mulla oikaisu n.0,1mm ja pesu makso 35€.30 vuotta kilpa-autojen kansia tehnyt koneistaja sano että M50 kansi on jo tehtaalta lähtiessä kohtuullisen hyvä,eikä vakiohiluilla varustettua kannata alkaa paljoa kairaamaan.Tosin enemmän se on tainnu rassata ford ohc ja opel cih kansia mutta kyllä sillä varmaan monenlaista hattua on käyny.

                      Comment

                      • Tomqqa
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 60
                        • Suomi

                        #41
                        Originally posted by blueorange View Post
                        Kylläkai noihin tehotavoitteisiin kantta on jo pitäny vähän kairata.Mut jos pelkkä oikasu ja kunnon pahvi niin kyllä 300€ jo selviää.Riippuen tietysti paikkakunnasta ja kuinka tuttuja.Mulla oikaisu n.0,1mm ja pesu makso 35€.30 vuotta kilpa-autojen kansia tehnyt koneistaja sano että M50 kansi on jo tehtaalta lähtiessä kohtuullisen hyvä,eikä vakiohiluilla varustettua kannata alkaa paljoa kairaamaan.Tosin enemmän se on tainnu rassata ford ohc ja opel cih kansia mutta kyllä sillä varmaan monenlaista hattua on käyny.


                        Juu kansi käytetty oikasussa ja 2ximunokka samalla kiinni ja auto käy ja persedynolla jopa enemmän voimaa ? kannen täydellinen koneistus vena kanavat ym 300e tiivisteet oli victor reinzzz hyllyssä jo . Vikana selvis paisarin alle tulevan tiivisteen milli vuoto . Otti ilmaa sieltä mut ainoastaan tosi kovan paineistuksen alla. Putkien rakentelu kesken jatketaan..
                        https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                        BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                        -Toni Kärkkäinen

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #42
                          Melko tarkka persedyno siulla.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1824
                            • N/A

                            #43
                            Koko tämä väittely olisi vältetty, jos olisi ymmärretty että mittaus tehdään peršedynolla.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Fanatic21
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2014
                              • 131
                              • P-karjala

                              #44
                              Kyllähän se pikkusen kireyttä tuo lisää.. Mutta taitaa olla aika ylhäällä vasta vastassa se tuleva teho..
                              E34 M50b25 turbo

                              Ex: E34 525i vm91


                              Joensuu Connection

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #45
                                Originally posted by Tomqqa View Post
                                Kiitos neuvoista yritän kovasti pysyä asiallisena mutta mutta... tuli vesi ongelma eli joko ottanu ilmaa jostain ja ei ilmaannu tai kansi on kiero zägäl tiiviste halki ja 3 litrasesta myllystä aivan sata seittemänsataa saa irti 300hp vaparina. Laitan rauhassa ajan kanssa ja ens kerran tiedän mitä teen suoraan. Kaikki vinkit tervetulleita mutta noita vaihda tää ja tää kanki jne voi jättää pois en ole vaihtamassa kone on kasattu hyvillä palikoilla saatu käymään niin nopeestikkun laskee niin litratilavuuden kasvaessa 0.5 litraa teho kasvaa ja vakio teho on noin 230hp jo tuolloin. ?
                                Tänään Alastarossa BRCF:n kisojen yhteydessä radalla kävi ajamassa +400hv/9500rpm m50b30 koneinen auto. Sinunko kone ?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎