Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vompatti rakentelukysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M power
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 184

    e36 vompatti rakentelukysymyksiä

    Ensi talven edessä stage 2 versio vompatista ja tarvitsisin vastauksia/mielipiteitä seuraaviin ajatuksiin.

    Lyhyesti autosta. Koppa on e36 316i compact, johon vaihdettu M42B18 moottori apulaitteineen. Auto rakennettu nyt korin ja perusmoottorin osalta valmiiksi ja seuraavaksi olisi edessä lopputekniikka, alusta ja sisusta-muutokset. Tällä hetkellä siis kori konehuonetta myöten maalattu uudelleen mukaan lukien myös, joka helvetin pikkunippelin jonka voi irroittaa autosta

    Tekniikkana siis tuo aiemmin mainittu moottori, johon tulossa Eaton M45 ahdin, GKD supercharger kit, jälkiasennus moottorinohjaus, välijäähdytin ja vahvempi kannentiiviste.
    - Millaista moottorinohjausta suosittelisitte? Itse olen miettinyt KMS MP25 mallista. Kokemuksia tästä?
    - Olisiko tuo ahdin vai, joku muu passeli?
    - Kannentiiviste vakio vai vahvempi?
    - Erillinen sähköflekti, kun keulalle mahdutetaan vielä välijäähdytin

    Mitä muita muutoksia kannattaisi ottaa huomioon/mukaan?

    Alusta ja voimansiirto. Autolla tullaan kiertämään rataa satunnaisesti, joten päivitykset ovat rata-ajo painotteisia.

    Autossa tällä hetkellä takana rumpujarrut. Millaista akselisto päivitystä suosittelisitte? Levyllinen e30 vai joku isokoneinen e36 tai M3? Mahdollisuus toteuttaa e46 330 jarrukamppeilla olisi hyvä. M3 mallia mietin sillä, että siitä saisi tuon lukollisen perän myös. Kardaani?

    Eteen olen ymmärtänyt käyvän tuon 330 satulat, rungot ja levyt? Kannattaisiko alatukivarsia vaihtaa/muuttaa? Ilmanotto?

    Vakaajat?

    Varapyöräkotelon ja alkuperäisen polttoainetankin poistan. Sisustasta lähtee pois takapenkit ja verhoilut. Huopaverhoilusta alumiinipellistä tehdään kylkipahvit ja lattia. Myös kojelauta ja keskikonsoli verhoillaan. Etuistuimet vaihtuu myös, mallista ei vielä tietoa. Kaariksi toiveena, jotkin pultattavat puolikaaret. Ehdotuksia tähän?


    Tulipahan kysymyksiä! Näihin siis tarvittaisiin vastausta viisaammilta. Kiitoksia jo eukäteen.

    -Olli
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16353
    • Asikkala

    #2
    Alusta ja jarrut 318 Ti:stä, muuten menee vaikeaksi taka-akselin osalta johtuen siitä että on erilainen kuin muissa e36:ssa. Eteen käy silloin e46 330 jarrut ja taakse e46 328 jarrut, taakse siksi 328 koska 330 on isommilla käsijarrukengillä ym. eli niiden sovittamisessa on hommaa, samat jorinat tuolla post #9 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=301725

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #3
      Em. autostahan löytyy BMW:n viimeisin vinoheiluriakselisto eli sanotaanko näin että se on se varsinainen urheiluversio E36:sta, rumassa kopassa vaan

      Levyjarrut löytyy vaikka 323TI:n akselistosta ja Z3:set käyttää samaa pohjalevyä( mikä siis on eri kuin muissa E36:ssa) myös eli jos bolt-on M3-jarruja haluaa niin Z3M:n akselisto hakuun.

      Comment

      • M power
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 184

        #4
        Akselistohomma ok. Etsintään lähti 318ti vompatin akseli ja takana varmaan riittää kys jarrut? Eteen sitten nuo 330 satulat/levyt. Mikä perä olisi passeli? Typ 188?

        Onko kellään kokemusta KMS moottorinohjauksista tai ns piccyback ohjaimista?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎