Ensi talven edessä stage 2 versio vompatista ja tarvitsisin vastauksia/mielipiteitä seuraaviin ajatuksiin.
Lyhyesti autosta. Koppa on e36 316i compact, johon vaihdettu M42B18 moottori apulaitteineen. Auto rakennettu nyt korin ja perusmoottorin osalta valmiiksi ja seuraavaksi olisi edessä lopputekniikka, alusta ja sisusta-muutokset. Tällä hetkellä siis kori konehuonetta myöten maalattu uudelleen mukaan lukien myös, joka helvetin pikkunippelin jonka voi irroittaa autosta![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tekniikkana siis tuo aiemmin mainittu moottori, johon tulossa Eaton M45 ahdin, GKD supercharger kit, jälkiasennus moottorinohjaus, välijäähdytin ja vahvempi kannentiiviste.
- Millaista moottorinohjausta suosittelisitte? Itse olen miettinyt KMS MP25 mallista. Kokemuksia tästä?
- Olisiko tuo ahdin vai, joku muu passeli?
- Kannentiiviste vakio vai vahvempi?
- Erillinen sähköflekti, kun keulalle mahdutetaan vielä välijäähdytin
Mitä muita muutoksia kannattaisi ottaa huomioon/mukaan?
Alusta ja voimansiirto. Autolla tullaan kiertämään rataa satunnaisesti, joten päivitykset ovat rata-ajo painotteisia.
Autossa tällä hetkellä takana rumpujarrut. Millaista akselisto päivitystä suosittelisitte? Levyllinen e30 vai joku isokoneinen e36 tai M3? Mahdollisuus toteuttaa e46 330 jarrukamppeilla olisi hyvä. M3 mallia mietin sillä, että siitä saisi tuon lukollisen perän myös. Kardaani?
Eteen olen ymmärtänyt käyvän tuon 330 satulat, rungot ja levyt? Kannattaisiko alatukivarsia vaihtaa/muuttaa? Ilmanotto?
Vakaajat?
Varapyöräkotelon ja alkuperäisen polttoainetankin poistan. Sisustasta lähtee pois takapenkit ja verhoilut. Huopaverhoilusta alumiinipellistä tehdään kylkipahvit ja lattia. Myös kojelauta ja keskikonsoli verhoillaan. Etuistuimet vaihtuu myös, mallista ei vielä tietoa. Kaariksi toiveena, jotkin pultattavat puolikaaret. Ehdotuksia tähän?
Tulipahan kysymyksiä! Näihin siis tarvittaisiin vastausta viisaammilta. Kiitoksia jo eukäteen.
-Olli
Lyhyesti autosta. Koppa on e36 316i compact, johon vaihdettu M42B18 moottori apulaitteineen. Auto rakennettu nyt korin ja perusmoottorin osalta valmiiksi ja seuraavaksi olisi edessä lopputekniikka, alusta ja sisusta-muutokset. Tällä hetkellä siis kori konehuonetta myöten maalattu uudelleen mukaan lukien myös, joka helvetin pikkunippelin jonka voi irroittaa autosta
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tekniikkana siis tuo aiemmin mainittu moottori, johon tulossa Eaton M45 ahdin, GKD supercharger kit, jälkiasennus moottorinohjaus, välijäähdytin ja vahvempi kannentiiviste.
- Millaista moottorinohjausta suosittelisitte? Itse olen miettinyt KMS MP25 mallista. Kokemuksia tästä?
- Olisiko tuo ahdin vai, joku muu passeli?
- Kannentiiviste vakio vai vahvempi?
- Erillinen sähköflekti, kun keulalle mahdutetaan vielä välijäähdytin
Mitä muita muutoksia kannattaisi ottaa huomioon/mukaan?
Alusta ja voimansiirto. Autolla tullaan kiertämään rataa satunnaisesti, joten päivitykset ovat rata-ajo painotteisia.
Autossa tällä hetkellä takana rumpujarrut. Millaista akselisto päivitystä suosittelisitte? Levyllinen e30 vai joku isokoneinen e36 tai M3? Mahdollisuus toteuttaa e46 330 jarrukamppeilla olisi hyvä. M3 mallia mietin sillä, että siitä saisi tuon lukollisen perän myös. Kardaani?
Eteen olen ymmärtänyt käyvän tuon 330 satulat, rungot ja levyt? Kannattaisiko alatukivarsia vaihtaa/muuttaa? Ilmanotto?
Vakaajat?
Varapyöräkotelon ja alkuperäisen polttoainetankin poistan. Sisustasta lähtee pois takapenkit ja verhoilut. Huopaverhoilusta alumiinipellistä tehdään kylkipahvit ja lattia. Myös kojelauta ja keskikonsoli verhoillaan. Etuistuimet vaihtuu myös, mallista ei vielä tietoa. Kaariksi toiveena, jotkin pultattavat puolikaaret. Ehdotuksia tähän?
Tulipahan kysymyksiä! Näihin siis tarvittaisiin vastausta viisaammilta. Kiitoksia jo eukäteen.
-Olli
Comment