Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 turbo koneeseen nokkat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    M50 turbo koneeseen nokkat?

    Elikkäs mitä nokkia on laiteltu m50b25 non vanos koneisiin?

    Alustavasti
    -mitkä nokat vakio nostimilla ja jousilla voi laittaa?
    -Hiottuja nokkia?
    -Näkyy että imunokkaa on laitettu pakonokan tilalle ja imunokka vakiona on suurta hyötyä vai onko hyötyä ollenkaan?

    Samalla mitä nokkia on käytetty niin mitä töitä joutuu näkemään että ne saa sopimaan ja mitä kustantaa.

    EDIT

    Tässä Vacmotorsportilta jotain nokkia (non vanos nokkia sitten) (~950$)

    Hydrali nostimille toimivia

    Performance Grinds (work with std. type hydraulic lifters)

    257 / 250° - 10.15 / 9.55mm [Street / Daily driver Performance]
    268 / 257° - 10.45 / 10.15mm [Street & Sport]
    275 / 268° - 11.15 / 10.45mm [Hot Street & Track]*

    Koville nostajille

    Full Race Grinds (require solid lifters)
    282 / 274° - 11.50 / 11.00mm [Hot Rod/ Rally / Autocross]**
    298 / 290° - 12.05 / 11.55mm [Race]**
    298 / 290° - 12.50 / 12.00mm [Race (high lift cam type)]**

    VAC motorsportin omat turbo nokat hintaa ~1250$

    270* /246*
    10.0mm /9.05mm
    Street & Sport use Grind
    -Compatible with OE Hydro-lifters and OE S52us springs.

    286* /286*
    10.35mm /10.35mm
    Aggressive & Drag-Grind
    Grinds for hydraulic lifers are compatible with OE BMW hydraulic lifters
    -Should only be used along with our valve spring kit.

    Sitten bimmerfoorumilla oli tälläinen tehty
    M54b30 imunokka
    m50b25 imunokka pakonokaksi (non vanos)

    Intake 240 duration 9.7 lift
    Exhaust 240 duration 9.7 lift

    Mitä mieltä tästä?
    Last edited by Irl-Racing; 13-07-2014, 14:41.
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    #2
    Hyvä aihe. Tähän olis hyvä saaha myös imunokka pakonokaksi työstömitat, vastaa kuulemma jotain shrickin(vai mikä se oli) nokkaa.

    Originally posted by Jipsu View Post
    Elikkäs mitä nokkia on laiteltu m50b25 non vanos koneisiin?

    Alustavasti
    -mitkä nokat vakio nostimilla ja jousilla voi laittaa?
    -Hiottuja nokkia?
    -Näkyy että imunokkaa on laitettu pakonokan tilalle ja imunokka vakiona on suurta hyötyä vai onko hyötyä ollenkaan?

    Samalla mitä nokkia on käytetty niin mitä töitä joutuu näkemään että ne saa sopimaan ja mitä kustantaa.
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • Irl-Racing
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1755
      • Naantali

      #3
      Eikö ketään viitsi laittaa ? vaikka sitten johki muihin topiceihin linkkiä jos sellainen on

      kuitenkin kiinostaisi mitä nokkia kukin on käyttäny näissä ahdetuissa mitä nostimia jousia ventiili kokoja mitä vaan pistäkää ihmeessä tietoa tännekkin!
      Autot
      Bmw I8
      Mini cooper S

      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

      IG: Irl_Customs

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #4
        Taitaa tuossa imunokan laittamisessa pakonokaksi olla nokkarattaan kiinnityspiste väärällä kohtaa(vaatii pienen työstön) jos jotain muuta nokkaa tai valmiita bolton kittejä haluaa niin Enem nokat, yleisimmät turbokoneissa on Enem Z2, mallistosta löytyy muutakin ärjympää mutta Z2 nokilla taidetaan mennä melkeen 1000hp luokkaan, ilmeisesti vakio tupla imuillakin jonnekkin 700 korville päästään...
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11037
          • Oulu

          #5
          Aika tasantarkkaan 2mm siitä pinnasta pitää ottaa pois. Minä taisin antaa ylimääräsen ketjupyörän koneistajalle mukaan, että ottaa sen verran pois minkä paksunen se on.


          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            #6
            Hyvä hyvä nyt tuli jo jotain infoa .

            Enem nokkiin meneekä vakio nostimilla?

            Listata voisi
            -Vakio nostimilla mahdolliset nokka vaihtoehdot
            -Asiallisella kansi työllä sopivat nokat
            -Tietty ne kovimmat nokat

            Samalla onko imunokan pakonokaksi vaihtaminen tuonu todellista hyötyä turboahdetussa koneessa? Onko joku testannu tämän vaikutusta vai roiskitaanko sitä hyvän olon tunteesta.

            Lueskelin piruttani Bimmerfoorumia sielä oli vähintäänki mielenkiintoinen auto

            Vakio m50b28 alakerta
            Non vanos kansi fivistelty kaikki mahdollinen
            iso borgwarner ahdin

            yli 700hp ja 1.2 bar paineella (vakio alakerta kestää tässä autossa)
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11037
              • Oulu

              #7
              Lue opeksin e28 talvikesäauto topikki. Siinä oli jotain kokeiluja noiden nokkien kanssa. Tommonen non vanos koneen keppi menee itellekkin paikalleen, kun semmosen ilmaseksi sain, niin kokeillaan

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎