Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saleen
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 327
    • Hollola

    Huoltovalon nollaus ongelma

    Onkohan tällästä ongelmaa ollut kellään muulla

    Eli mulla on tuossa sigun toukassa palanut nuo huoltovalot (punainen ja keltainen) jo kohta kaksivuotta.
    Niitä ei saa nollattua merkkiliikkeen testereillä eikä tuolla ns. TSI-metodilla.
    Olen kahta merkkiliikettä kokeillut ja pariakin eri nollauskapulaa, ne vain palaa siinä sen hetken käynnistyksen jälkeen ja sitten sammuu, eikä ne ole siitä muuttuneetkaan mihinkään.

    Auton oston jälkeen ne hiipui tuohon tilanteeseen ja sillon en saanut niitä nollattua ja sitten se vain jäi tekemättä, mutta joka öljynvaihdossa ja välillä muutenkin koittanut niitä nollata mutta tuloksetta

    Ja tosiaan ei ole kukaan muukaan saanut niitä pois, asiahan ei sikäli haittaa mutta olishan ne kiva saada takasin toimintaan.
    Öljyt tullu vaihettua jokatapauksessa aina 10tkm jälkeen..

    Kenelläkään mitään ideaa tähän?
    BMW F31 320i M-Sport - 17
    Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
    Ex:
    BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
    E36 318i touring - 97
    , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #2
    Itse olen nollannut omasta autosta kaiutinpiuhalla yhdistämällä pinnit 7 ja 19. Jotkut on aikoinaan kehoittanut/suositellut käyttämään pientä sulaketta välissä, mutta ite en oo sitä käyttäny koskaan, en e30:ssä enkä e36:ssä. Mitä tuossa johto yhdistämisessä sitten tehdään on se, että maadoitetaan pinni numero 7 maihin (numero 19)

    Johto kiinni -> virrat päälle -> valot nollautuu -> virta pois -> johto pois

    Kokeile tätä hommaa nyt ensin josko se auttais.

    Tuossa kuvineen päivineen:
    Hello my friends, After changing the oil for your car, the oil service light stays on (on the red) and it becomes very annoying to you sometimes. It makes me upset just to see it like that, so I wanted to find out how this creature is reset. It turned out that the procedure is […]


    EDIT:
    Noissa ohjeissa näköjään tehdäänkin homma näin:
    1. Virrat päälle
    2. Yhdistä pinni 7
    3. Yhdistä pinni 19
    4. Odota 4s (yli 10s pito nollaa myös inspectionin, onko jotain väliä niin on jokaisen oma asia)
    5. Piuhat irti
    6. Virta pois ja virrat päälle ja katso onko nollautunut.
    Last edited by MikkoJII; 13-07-2014, 10:12.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • Saleen
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 327
      • Hollola

      #3
      Tuotakin konstia on kokeiltu useampikin kerta ja myös ihan merkkiliikkeen kaveri tuota kokeili, tuloksetta.

      Edellisestä autosta ja kaverien autoista tuo on onnistunut hyvin siksi tämä outo onkin.
      BMW F31 320i M-Sport - 17
      Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
      Ex:
      BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
      E36 318i touring - 97
      , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎