Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blueorange
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 404
    • suomi

    Ohjaustehostin!

    https://www.youtube.com/watch?v=hGl4h4yDAbw.Olen tätä jo kysellyt aikaisemmissa foorumilla/keskusteluissa.Enkä ole siihen saanu vastausta.Nyt näytän videon!

    Videolta sitä ei näe mutta miksi kohdissa 1:03 ja 2:09 menee käytännössä joka kerralla ohjaustehostus?Menee ohjaus niin jäykäksi että ei vaan jaksa vääntää!!!.

    Koko videon ajan muissa paikoissa kädet heiluu kun hullun mulkku.Eikä mee jäykäks!Tehostajan pumpuksi M3 pumppu?Ostin smiidmanilta uuden pumpun ja tein sille itse kiinnikkeet koska vanhan pumpun kiinnitysrunko ei käyny!

    Tämän ostin.http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...3.htm#pagingEn tiedä ymmärsinkö väärin mutta e36 ja 325 malli! ii niinkuin ruisku siinä ei ollu.Samannäkönen kuitenkin. Pumpusta loppuu paukku silti.Tai vaan käsistä?Edit:Ei toi viimesen linkin laitto ihan putkeen menny.Hei en ole sitten mikään tasanen suorittaja,teen virheitä,ajan hiljaa ym ym..
    Last edited by blueorange; 23-07-2014, 23:26.
  • JonttuPeke
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 1130
    • Juuka

    #2


    Oiskohan tollasesta apua, ainakin joillakin rallikuskeilla on isommat säiliöt? :think
    Last edited by JonttuPeke; 25-07-2014, 11:46.
    F06 640D "M6"
    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16401
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by JonttuPeke View Post
      https://www.youtube.com/watch?v=r-akBOPkl60

      Oiskohan tollasesta apua, ainakin joillakin rallikuskeilla on isommat säiliöt? :think
      Kyllä tässä on nyt vikana joku muu kuin säiliön koko ?

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Kyllä tässä on nyt vikana joku muu kuin säiliön koko ?
        Soitin yhteen liikkeeseen joka tuo bmw autoja,osia,ralliautoaihioita ym ja kyselin pumppua niin sano että rallikäytössä Mkolmosiin on laitettu heikompaa pumppua kun isoissa vauhdeissa ohjaus menee tunnottomaksi. Täytyy nyt miettiä vielä että mitä tässä tekee.Onko lähdettävä punttisalille vai mitä Tosin ei sekään siihen totaaliseen tehostuksen menettämiseen mitään auta

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #5
          Tänään taas ajettiin samaa tietä 2 tuntia,kyydittävää välillä vaihdellen.Ohjaus ja sen tehostus tuntuu hyvältä mutta sitten kun tulee se happitilanne ja muutenkin edellisen videon kohdissa ei vaan riitä.Ohjaus menee ihan helvetin jäykäksi!Kohta alkaa homma maistua puulle kun vastausta ei vaan löydy.Ostan corollan,starletin,asconan tai muun niin voi työntää vittuun koko tehostimen.

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #6
            Ootko tarkistellu nesteen määrää ajojen jälkeen? Onko joutunut lisäilemään? :think
            E32 750i 11/89

            Comment

            • blueorange
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 404
              • suomi

              #7
              Originally posted by MikkoJII View Post
              Ootko tarkistellu nesteen määrää ajojen jälkeen? Onko joutunut lisäilemään? :think
              Nyt kun on lisätty kuljettajan nesteiden määrää nesterallin aikana ja rapulalta selvinny, niin vuotihan se näköjään viime ajon aikana,mutta ilmeisesti korkista kun tiiviste oli 2 osassa.Säiliö on vaihdettu uuteen KL-varaosaan n.350 erikoiskoe km sitten.Nesteen pinta ei silti ollu edes alarajassa.Niin ja nesteinä on kokeiltu synteettistä ATF ja Redlinen tehostajaölpät on nyt.
              Last edited by blueorange; 05-08-2014, 01:20.

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #8
                Originally posted by blueorange View Post
                Nyt kun on lisätty kuljettajan nesteiden määrää nesterallin aikana ja rapulalta selvinny, niin vuotihan se näköjään viime ajon aikana,mutta ilmeisesti korkista kun tiiviste oli 2 osassa.Säiliö on vaihdettu uuteen KL-varaosaan n.350 erikoiskoe km sitten.Nesteen pinta ei silti ollu edes alarajassa.Niin ja nesteinä on kokeiltu synteettistä ATF ja Redlinen tehostajaölpät on nyt.
                Eli ei vissiin pelaa vieläkään niinku pitäs? :think
                E32 750i 11/89

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by MikkoJII View Post
                  Eli ei vissiin pelaa vieläkään niinku pitäs? :think
                  Ei pelaa.Taidan ostaa Ämmäläisen tehostajan seuraavaks

                  Comment

                  • Isoreisi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 78
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Kyllä vika on jossain muualla kuin 325 pumpun tuotossa. Toimivan pikku kutoskoneen pumppu riittää vallan hyvin tuotoltaan motorsport karkeloihin.

                    Itse ajettu muistaakseni 5 vai 6 vuotta 325 vakioromppeilla rallia, eikä mitään ongelmaa ole ollut tehostuksessa.

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • Vihti

                      #11
                      Melkein kokeilisin toisella hammastangolla, tai helpoiten ensimmäiseksi ilman tehostinta lyhyemmällä hihnalla. Kyllä sen pitäisi ajossa olla pyöriteltävissä vaikka tehostimesta happi loppuisikin.

                      Toinen vaihtoehto olisi mahdollinen takaiskuventtiili joka on sisäänrakennettu joihinkin banjoliittimiin. Oliko niitä sitten E46:sessa vai E36:sessa, molemmissa tai... Joskus on tullut vastaan räjähtänyt mokoma.
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • blueorange
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 404
                        • suomi

                        #12
                        Originally posted by Calypsocoupe View Post
                        Melkein kokeilisin toisella hammastangolla, tai helpoiten ensimmäiseksi ilman tehostinta lyhyemmällä hihnalla. Kyllä sen pitäisi ajossa olla pyöriteltävissä vaikka tehostimesta happi loppuisikin.

                        Toinen vaihtoehto olisi mahdollinen takaiskuventtiili joka on sisäänrakennettu joihinkin banjoliittimiin. Oliko niitä sitten E46:sessa vai E36:sessa, molemmissa tai... Joskus on tullut vastaan räjähtänyt mokoma.
                        En tiiä banjoliittimistä mutta ainakaan silmällä mitään takaiskua banjoliittimissä näy?Muutaman kerran jo aukassu.Yks heppu sano et ainakin Mkolmosissa saattaa olla letkuissa kuristusholkki.Valoo vasten noi kattelin niin ei näy.Eikä kyllä oo M3

                        Tuli mieleen kun tota videoo kattelin ja analysoin niin tehostus menee kohdissa missä jousitus on aika pohjilla???Mitähän vittua mä oon laittanu siis 2:19 se tehostus menee

                        Eli 1:03 ja 2:19 kohdissa
                        Last edited by blueorange; 20-08-2014, 02:30.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          #13
                          Onko selvinnyt mitään? Karpiolan ohjauksissa on kuulemma ollut tommosta, yksi tuttu löysi Heinolasta ns. oman paikan..
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            #14
                            Originally posted by Calypsocoupe View Post
                            Onko selvinnyt mitään? Karpiolan ohjauksissa on kuulemma ollut tommosta, yksi tuttu löysi Heinolasta ns. oman paikan..
                            Ei oo selvinny ja samaa teki eilen Teijotalo rallissa.Nyt on aikaa reilu pari kk rassata niin puran kaikki ohjauksen osat ja tarkistetaan rattiakselin ja hammastangon suoruus,nivelet ym

                            Comment

                            • blueorange
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 404
                              • suomi

                              #15
                              Nyt selvis semmonen että hammastangossa on väljää.Toivotaan että koko paska ei oo hajonnu vaan pelkkä laakeri rattiakselin rattaalta.Ens vkl selviää lisää kun puran paskan pois.Onko kukaan koskaan sovittanu esim.B corsan sähkötehostuksella olevaa rattiakselia e36? Ois niin mukava kun sais säätää tehostuksen mieleisekseen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎