Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihna vaihtoa m50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Swiftpie
    Bimmer Rookie
    • Jul 2014
    • 24
    • Laihia

    Moniurahihna vaihtoa m50b25

    En jaksanut etsiä tähän liittyvää juttua/olen uusi käyttäjä..

    Eli,pitäisi vaihtaa m50b25 EI vanos koneeseen moniurahihnat,paloja lohkeillut hihnoista ja huonossa kunnossa muutenkin..kuinkas tuo hihnojen vaihto käytännössä tapahtuu? Ymmärtääkseni sielä kaksi hihnaa on? Toinen laiturille ja toinen ilmastoinille?..tarviiko hihnojen vaihdon yhteydessä vaihtaa vesipumppua tai viskoa? Molemmat toimineet moiteettomasti...kiitos vastauksista jo etukäteen
    Last edited by Swiftpie; 03-08-2014, 22:34.
    Nykyinen e36 325 coupé diamantschwarz


    Ex e36 325 coupé diamantschwarz
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    #2
    kyllä sielä yksi hihna vaan on..ja viskoa nyt ei ainakaan tarvii vaihtaa jos lämmöt on pysyny kurissa..ja vesipumppukin on niin ja näin..ei se montaa kymppiä maksa kumminkaan..

    niin ja hihnan vaihtoon..lenkillä painat kiristäjärullasta löysälle otat hihnan pois ja uusi tilalle samaa reittiä..ei vaikeaa homma..mutta aika sokkeloiselta se hihnan reitti näyttää
    Last edited by grab_; 03-08-2014, 22:36.
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      #3
      2 hihnaa, jos on ilmastointi. Toinen lyhyt ilmastoinnille ja pitkä muille. Ilmastoinnin hihna eka pois ja sitten toinen. Toki ihan eka kannattaa ottaa flekti (32mm lenkki avaukseen, vääränkätinen kierre.) ja tuulitunneli sille pois edestä, niin mahtuu. Simppeli homma ja ei montaa minuuttia kestä vaihtaa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        2 hihnaa, jos on ilmastointi.
        Aivan juu..eihän mulla tommosia hienouksia ollu
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Swiftpie
          Bimmer Rookie
          • Jul 2014
          • 24
          • Laihia

          #5
          Originally posted by grab_ View Post
          kyllä sielä yksi hihna vaan on..ja viskoa nyt ei ainakaan tarvii vaihtaa jos lämmöt on pysyny kurissa..ja vesipumppukin on niin ja näin..ei se montaa kymppiä maksa kumminkaan..

          niin ja hihnan vaihtoon..lenkillä painat kiristäjärullasta löysälle otat hihnan pois ja uusi tilalle samaa reittiä..ei vaikeaa homma..mutta aika sokkeloiselta se hihnan reitti näyttää
          Eli rulla löysälle,remmi pois,uusi tilalle,ja kiristää rullasta?
          Nykyinen e36 325 coupé diamantschwarz


          Ex e36 325 coupé diamantschwarz

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            #6
            Rulla on jousitetun varren päässä. Kiristyy siis ihan itsestään. Rullan kiinnityspultista vääntämällä saa vaan näppärästi käännettyä sitä vartta, eli hihnan löysälle. Huomaat kyllä miten se pelittää, kun rupeet värkkäämään.


            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • JonttuPeke
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 1127
              • Juuka

              #7
              Mistä tuota viskon kiinnipitämis työkalua saa ostettua, vai kannattaako vain jotenkin patentoida?
              F06 640D "M6"
              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Ite oon jättäny kaikista tuon ylimmän ohjainrullan pois ja sen tilalle vaan lyhyempi pultti. Hihna pysyy tarpeeksi tiukalla ilman sitäkin. Ylin rulla kun on irti, riittää, että hihnasta vetää vesipumpun ja laturin väliseltä alueelta yläviistoon, niin sen saa laturin hihnapyörältä pois.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11047
                  • Oulu

                  #9
                  Ei tosiaan oo pakollinen. Uudemmista m52:sta se puuttuu jo tehtaaltakin. Vissiin tajunneet sielläkin että se on turha.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3700
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Ei tosiaan oo pakollinen. Uudemmista m52:sta se puuttuu jo tehtaaltakin. Vissiin tajunneet sielläkin että se on turha.
                    Mulla ei ollu juurikin tuota ylempää rullaa ollenkaan. Eli ainakin -97 vuotisesta m52 ei löydy.
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Swiftpie
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2014
                      • 24
                      • Laihia

                      #11
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Ite oon jättäny kaikista tuon ylimmän ohjainrullan pois ja sen tilalle vaan lyhyempi pultti. Hihna pysyy tarpeeksi tiukalla ilman sitäkin. Ylin rulla kun on irti, riittää, että hihnasta vetää vesipumpun ja laturin väliseltä alueelta yläviistoon, niin sen saa laturin hihnapyörältä pois.
                      Ylempikö on vain ohjausrulla,ja alempi rulla on se joka kiristää?:think
                      Nykyinen e36 325 coupé diamantschwarz


                      Ex e36 325 coupé diamantschwarz

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Swiftpie View Post
                        Ylempikö on vain ohjausrulla,ja alempi rulla on se joka kiristää?:think
                        Kyllä, ylempi on kiinteä rulla ja alempi jousikuormitteisen kiristimen päässä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎