Announcement

Collapse
No announcement yet.

etupäähän coiliin jousipuristin??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    etupäähän coiliin jousipuristin??

    Autossa coilover korkannut mehua pihalle, niin uudet pitää asentaa.
    Millä jousen saa puristettua?? jousenpuristin kun ei noin pieneen väliin mene,siis etutolpan yläpään irroitusvaiheessa
    Eikös tuo jousi muuten tule silmille niin ku orginaaleissakin:think
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Ei välttämättä paljoa ponkaise jos on apujousella. Saako siitä lautasta ruuvaamalla jännitystä pois vai millanen se on rakeneeltaan?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11112
      • Oulu

      #3
      Eipä tosiaan coilien kanssa tarvi jousipuristimia. Purkaa vaan pois ja uutta tilalle.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • e30_M-tech1
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 340
        • Tampere

        #4
        Kyl se lensi

        Eka jousi ja koko yläpää lensi tallinseinään, vaikka puristimen 1kpl kahdesta tassusta per tassu, sain sovitettua kiinni.
        Nyt vaan pieni arpominen et missä oli prikka ja mitähän mahto hukkua talliin:think
        Lättänän jousen ja pyöreän jousen välissä oli jokin muovilirpake joka oli katki,olikohan se kyseinen esikiristyssydeemi
        Nykyiset:e39 530i & e36 325
        ---------------------------------------------------
        Exät:
        vw golffi
        e46 328 -00
        e30 320 -87
        e30 325 -83
        e36 325 -91
        e36 328 -98
        e30 325 M-tech1 -87

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          #5
          Millaset coilit siellä on? Se ohut apujousi on yleensä kyllä niin lurppa, että käsin saa painettua kasaan. Ei sen pitäs ampua tavaraa ympäriinsä normaalimallisen jousen tapaan.

          EDIT vai oisko ne nyt ollu väärin säädetty, jos siellä niin paljon on ollu jännitystä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Kyllähän siitä esijännityksen määrästä saa vähän vinkkiä kun koittaa pyörittää jousta tolpassa.

            No, ne on ollu järkevästi tehdyt tolpat jos ulosjouston lopussakin on vielä voimaa jousessa .
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • e30_M-tech1
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 340
              • Tampere

              #7
              Yläpäänpultti

              Niin oletteko kiristäneet yläpään pultin kun iskari on jo paikallaan?
              Nyt pyörii tolppa mukana,työkaluina räikkä, hylsy sekä ruuvipenkki,
              repsikan puolen sai kirittyä kun piti tolpan alaosasta toisella kädellä,olikohan se aivan normaalia
              Vanhoissa tolpissa ei lukenut mitkä on,punaiset jouset ja alumiinin värinen varsi,ehkä jom..
              Seuraava iskari ei lentänyt seinään
              Nykyiset:e39 530i & e36 325
              ---------------------------------------------------
              Exät:
              vw golffi
              e46 328 -00
              e30 320 -87
              e30 325 -83
              e36 325 -91
              e36 328 -98
              e30 325 M-tech1 -87

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11112
                • Oulu

                #8

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  En oo koskaan perehtyny tommosiin coileihin kovin tarkkaan mutta tuli vain mieleen että eikö nuita saa purettua ja kasattua ilman puristimia ihan samanlailla kuin normi jousiakin. Eli yläpään mutteri auki ja sit vasta tunkataan auto ylös niin jousi vapautuu nätisti irti eikä lentele minnekkään. Takaisin laitto onnistuu kun vain laskee auton jousen päälle ja sit iskarin mutteri kiinni?
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Mitä te oikein teette, tottakai se joustintuki otetaan kokonaisena tukilaakereineen pois paikoiltaan ja jos jousen poistamiseen tarvii sitä puristaa niin sitten irtonaiseen joustintukeen eikä missään iskaritornissa......

                    Comment

                    • e30_M-tech1
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 340
                      • Tampere

                      #11
                      ongelma edelleen

                      ton kuskinpuolen iskari ei nouse laakerilautaseen niinkun repsikan..
                      Ja pari päivää jo nostanut autoa,ja alatukivartta ja päästänyt jouset löysäksi ja heilutellut iskaria.Luulin että nousee viimestään ku laskee auton renkaanvaraan,ei inahdakkaan!
                      Jousilautasen alla siis näkyy kapeampi osa iskarinvartta joka ei vain nouse ylös.
                      Kiristykset tein oikein ja hain siihen parempia työkalujakin,mut kierteet menee tai jotain katkee ennen ku onnistuu
                      Nousiskohan se ajossa??
                      tosin mutteri on niin pieneltä osalta kii,kait 2 kierrosta, et varmaankin se aukee ja kaivan iskaria imusarjasta
                      Ideoita:think?
                      Last edited by e30_M-tech1; 09-08-2014, 04:25. Reason: kirjotusvirhe
                      Nykyiset:e39 530i & e36 325
                      ---------------------------------------------------
                      Exät:
                      vw golffi
                      e46 328 -00
                      e30 320 -87
                      e30 325 -83
                      e36 325 -91
                      e36 328 -98
                      e30 325 M-tech1 -87

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        #12
                        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                        ton kuskinpuolen iskari ei nouse laakerilautaseen niinkun repsikan..
                        Ja pari päivää jo nostanut autoa,ja alatukivartta ja päästänyt jouset löysäksi ja heilutellut iskaria.Luulin että nousee viimestään ku laskee auton renkaanvaraan,ei inahdakkaan!
                        Jousilautasen alla siis näkyy kapeampi osa iskarinvartta joka ei vain nouse ylös.
                        Kiristykset tein oikein ja hain siihen parempia työkalujakin,mut kierteet menee tai jotain katkee ennen ku onnistuu
                        Nousiskohan se ajossa??
                        tosin mutteri on niin pieneltä osalta kii,kait 2 kierrosta, et varmaankin se aukee ja kaivan iskaria imusarjasta
                        Ideoita:think?
                        Heitäppä kuva siitä sun asennuksesta...
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          #13
                          kuvia






                          jouset kireellä niin ei tosta kai mitään näe,säädetty huomiseen katsastukseen
                          Last edited by e30_M-tech1; 09-08-2014, 14:13. Reason: ei näy,uusiks
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2187
                            • Karstula

                            #14
                            Pitäskö tuon apujousen olla pääjousen yläpuolella?Näin ainakin mulla oli yhdessä coiloverit..
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              #15
                              Noin ne oli

                              laatikossa kasassa valmiiksi noin, enkä jousien paikkaa vaihtanu.
                              Ja noin ne edellisetkin oli mitkä tuolta irrottelin..
                              Kuvassa ei näy järjestystä, mutta yläjousen päällä on coilin alumiini "tutti",prikka ja jousilautanen ja konehuoneen puolella (Toinen kuva) lautasessa sisällä isoprikka ja mutteri.
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎