Announcement

Collapse
No announcement yet.

etupäähän coiliin jousipuristin??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #16
    Apujousi/esijännitys mikälie on ollu mullakin alapuolella.

    On kyllä omituinen. Ruuvaat jousta alemmas kun yläpään laakeri ei oo kiinni niin sillonhan se iskarin varsi jää pakostakin korkeammalle (olettaen, että johtuu jousesta tuo, että ei nouse tarpeeksi ylös)

    Tuosta kuvasta nyt ei hirveesti näy, mutta onhan se alumiinikuppi tuolla yläpäässä näin päin: /\ eikä näin päin: \/ (Jos tällä jotain vaikutusta on)

    Onko samanlaiset mutterit, että se ei nyt hämää tässä? :think

    EDIT:
    Oma setti näyttää tuolta:
    Last edited by MikkoJII; 09-08-2014, 15:28.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • e30_M-tech1
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 340
      • Tampere

      #17
      Originally posted by MikkoJII View Post
      Apujousi/esijännitys mikälie on ollu mullakin alapuolella.

      On kyllä omituinen. Ruuvaat jousta alemmas kun yläpään laakeri ei oo kiinni niin sillonhan se iskarin varsi jää pakostakin korkeammalle (olettaen, että johtuu jousesta tuo, että ei nouse tarpeeksi ylös)

      Tuosta kuvasta nyt ei hirveesti näy, mutta onhan se alumiinikuppi tuolla yläpäässä näin päin: /\ eikä näin päin: \/ (Jos tällä jotain vaikutusta on)

      Onko samanlaiset mutterit, että se ei nyt hämää tässä? :think

      EDIT:
      Oma setti näyttää tuolta:
      Kyllä alumiinitutti on näin /\ ja ruuvasin alas jo jouset eilen, niin että kaikki hilut roikku vapaana löysänä,ei auttanut!
      Ei siis johdu jousien kireydestä,aikani taistelin tuon kanssa ja viideltä yöllävedin katsastuskorkeuteen, kun mikään rempominen ei auttanut,ens yönä aikaa taas taistella jos jotain vinkkejä löytyy:think
      Nykyiset:e39 530i & e36 325
      ---------------------------------------------------
      Exät:
      vw golffi
      e46 328 -00
      e30 320 -87
      e30 325 -83
      e36 325 -91
      e36 328 -98
      e30 325 M-tech1 -87

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
        ton kuskinpuolen iskari ei nouse laakerilautaseen niinkun repsikan..
        Ja pari päivää jo nostanut autoa,ja alatukivartta ja päästänyt jouset löysäksi ja heilutellut iskaria.Luulin että nousee viimestään ku laskee auton renkaanvaraan,ei inahdakkaan!
        Eikö iskarin mäntä/varsi tuu täysin ulos pumpusta vai mikä siinä on?

        Jousilautasen alla siis näkyy kapeampi osa iskarinvartta joka ei vain nouse ylös.
        Kiristykset tein oikein ja hain siihen parempia työkalujakin,mut kierteet menee tai jotain katkee ennen ku onnistuu
        Nousiskohan se ajossa??
        tosin mutteri on niin pieneltä osalta kii,kait 2 kierrosta, et varmaankin se aukee ja kaivan iskaria imusarjasta
        Ideoita:think?
        Saan tästä sen kuvan että koitat kasata sitä joustintukikokonaisuutta tolppa paikallaan autossa? Tässä nyt ei internetin välityksellä saa ehkä täyttä kuvaa tilanteesta mutta.. Otat sen tolpan pöydälle, puristat vieterin kasaan tavalla X. Mä oon joskus muistaakseni joutunu hankalan jousen puristamaan irtaallaan kasaan ja sitte lukinnu sen puristuneeksi nippusiteillä/liinalla/narulla tai jollain, jos jousipuristinta ei pysty saamaan väliin. Vähän harakiri tapa, omalla vastuulla kokeilemaan. Kumminkin, sitte vedät iskarinvarren ihan ulos (jos tässä nyt oli siitä kysymys) ja kasailet yläpäänkilkkeet kasaan. Sitte kasattu tolppa kiinni autoon. BTW, puolikuun muotoisilla lautasilla oleva jousipuristin menee ahtaampaankin väliin, toisin kuin ruuvi/koukku-puristin.
        Last edited by petrolhead; 09-08-2014, 16:39.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          #19
          Kiitos kaikille myötäpähkäilystä

          Originally posted by petrolhead View Post
          Eikö iskarin mäntä/varsi tuu täysin ulos pumpusta vai mikä siinä on?

          Saan tästä sen kuvan että koitat kasata sitä joustintukikokonaisuutta tolppa paikallaan autossa? Tässä nyt ei internetin välityksellä saa ehkä täyttä kuvaa tilanteesta mutta.. Otat sen tolpan pöydälle, puristat vieterin kasaan tavalla X. Mä oon joskus muistaakseni joutunu hankalan jousen puristamaan irtaallaan kasaan ja sitte lukinnu sen puristuneeksi nippusiteillä/liinalla/narulla tai jollain, jos jousipuristinta ei pysty saamaan väliin. Vähän harakiri tapa, omalla vastuulla kokeilemaan. Kumminkin, sitte vedät iskarinvarren ihan ulos (jos tässä nyt oli siitä kysymys) ja kasailet yläpäänkilkkeet kasaan. Sitte kasattu tolppa kiinni autoon. BTW, puolikuun muotoisilla lautasilla oleva jousipuristin menee ahtaampaankin väliin, toisin kuin ruuvi/koukku-puristin.
          Elikä koitan vetää iskarinmännän jollain ulos yläpäästä.sitä en ole vielä kokeillut:think

          Iskari oli jo pöydällä jousipuristimissa, eikä ruuvia saanut milläänlailla menemään, joten asensin sen autoon.Mutteri oli kiinni sillä kahella kierteellä tässä vaiheessa,ja päättelin että kyllä se pihalle tulee yläpäästä kun renkaidenvaraan laskee..EI.
          Ilmeisesti se on juuttunut sisään,mutta koitan vetää vielä pihalle jollain vetimellä..
          Ellei onnistu, aika loppuu kesken ja katsastan tollasena jonka jälkeen lähetän tolpan sinne mistä tulikin,2 vuoden takuu

          Kiitos kaikille myötäpähkäilystä
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • vtunvttu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 128
            • Tampere

            #20
            Ei tos mitään vikaa pitäs olla. Itelläki jäi alkuun toinen puoli tuolleen vajaaksi, mutta otin tolpan irti niin ei ollutkaan se "tutti" mennyt siitä iskarin kapeemmasta "kierre"osasta sinne alemmaksi paksumpaan kohtaan. Ota irti vaan ja laita osat kunnolla.
            E61 520d business -07 amethystbrown metallic

            EX:
            Volvo v70 2.5D -01
            Volvo v70 2.5t
            e36 323iT -96
            Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
            e39 530dT-01
            e34 m20b20 -88
            mb 124 300d turbotettu 160hp

            BMW Scanner 1.4 löytyy

            Comment

            • e30_M-tech1
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 340
              • Tampere

              #21
              Doddiii

              Tempasin iskarin irti ja syy löyty!2kpl prikkoja oli väärinpäin iso kuuluu jousilautasen alle ja pieni päälle,olin laittanut pienen alle joten prikka ei mahtunut menemään kierreosan alaosaan ja kaikki jäi sihen prikan päälle
              Mutta näinkin voi käydä, kun kädetön mimmi asentaa yksin kiireessä ja iskarit lentelee päin seiniä ja mitään kokoamisohjeita ei ole olemassakaan
              Nykyiset:e39 530i & e36 325
              ---------------------------------------------------
              Exät:
              vw golffi
              e46 328 -00
              e30 320 -87
              e30 325 -83
              e36 325 -91
              e36 328 -98
              e30 325 M-tech1 -87

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎