Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 takakelkan puslista ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    e36 takakelkan puslista ja muuta

    eli auto kiemurtaa aika reippaasti, ja tuntuu et perä pyrkii suorillakin aina edelle, ja suoraan on aika vaikea ajaa. Laidasta laitaan siis. Oireet viittaavat ainakin mielestäni takakelkan pusliin, ja kysymys kuuluukin, että mitähän ottavat liikkeesää työstä puslineen, mitä maksaa siis työt ja mitä puslat. Ja tossahan on vissiin 2 puslaa molemmin puolin, mut tuleekos vielä kolmas johkin sinne perämurikkaan? ja mitä tosta kannattas muuta vaihtaa samaan syssyyn (siis onko muita puslia siellä tjsp.).

    Aluksi luulin, että vika oli alatukivarrennivelissä, jotka oli AIVAN loppu, noh vaihdoin ne uusiin ja auttoi vähän mut sama vika vielä. vituttaa jo sen verran toi leikkiminen, nimittäin urissa toi on jo aika vaarallinen ajaa ja taas esim. motarilla joutuu ohjaamaan melkeen kokoajan vaikka on suoraa.

    Autoa on tiputettu 40mm, edellisen omistajan toimesta, enkä usko että on säädättänyt kulmia. Joten ei senkään takia välttämättä mene ihan suoraan, mutta mielestäni vaikka kulmat olisikin vähän vitullaan, niin ei kait se sen takia mene kuin käärme, eli perä muljuaa aina sivulle ;/
    Last edited by datzka; 19-02-2005, 01:32.
    ///M3 97-
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #2
    Ne on varmaaan ne taka alatukivarren etummaiset puslat.
    Omasta vaihdettiin juuri toinen. Pusla on halpa (n:15€) ja työkin kohtuu helppo.
    Olikin muuten todella veemäinen ajaa suorilla!
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Työ oli mulla muistaakseni yleisesti 2h ja merkkihuollossa 1h->noin 70€. Puslan hinta oli suunnilleen tuo 15€

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        Yleensä firmat antaa kyllä aika-arvioks sellaset 3-8 tuntia (ja tunti maksaa sen 50-80€), ilmeisesti paskana olevat vanhat jumittuneet puslat voi olla aika pahat irrottaa. Itsekin voi tehdä ton homman jos on tiloja ja välineitä, eikä rakenne E28 ja E36 välillä varmaan eroa kovin dramaattisesti:

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=26072

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by sqxo
          eikä rakenne E28 ja E36 välillä varmaan eroa kovin dramaattisesti:
          Kyllä se on aikalailla erillainen http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #6
            Oulussa ois ollu merkkiliikkeessä 68 euroa per puoli sisältäen työn ja osat. Hajin ite puslat (alle 20 euroa kpl) ja vein toiselle korjaamolle, jossa kaveri vaihto ne molemmat vähän reiluun tuntiin ja koko työ maksoi 60 euroa. Vanhat se irrotti toholla ja vasar-meisseli -tekniikalla ja uudet meni rasvan avulla ja vasara-lyöntiholkki -tekniikalla paikalleen.
            E61 525d LCI

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Originally posted by Leka
              No voe perC! Pakko kai uskoa. Ohjeita siis pitää käyttää runsaasti soveltaen jos niitä e36:sen kanssa katselee..

              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #8
                Kestääpäs teillä puslien vaihdot kauan Ite ku käytin nii se oli vajaa 30 min ja takakelkan puslat vaihdettu
                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎