Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyörän napa löystyy????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Renny
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 64
    • Willähde

    Pyörän napa löystyy????

    jep,ongelmana on löystyvä takapyörän napa.kaikki alko pyöränlaakerin vaihdolla,jonka jälkeen huomattiin että pyörän napa löystyy johtuen vetarin paskoista kierteistä...vaihdettiin toinen vetari,hyvillä kierteillä ja uudella mutterilla.Mut nyt sama jatkuu...napa löystyy edelleen,vaikka vedetty kiinni ja lyöty "lommot" mutteriin...Ei oikein enää tahdo uskoa todeksi.... auto on siis e36 -95
    E36 320i avo -95
    Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
    Ex E38 725i TDS -96
    Ex E46 528i -98
    Ex E36 318i -94
    Ex E36 318i -96
    Ex E34 525 TDS -95
    Ex E34 535i -88
    Ex E30 325i -86
    Ex E28 518 -83
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #2
    Ei se nyt voi löystyä, jos laakeri on ehjä, kierteet on ehjät ja vedetty oikeaan tiukkuuteen. Minkä merkkinen laajeri? Jotkin paskat tarvikkeet on uusinakin väljiä. Pultti kans uusi? Mihin tiukkuuteen vedetty?

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Renny
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 64
      • Willähde

      #3
      Motonetin saksalainen laakeri,ei muista merkkiä...pultti koneella,olisko 210nm.käsin vielä rengas melkein maassa tilan meni lisää....
      E36 320i avo -95
      Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
      Ex E38 725i TDS -96
      Ex E46 528i -98
      Ex E36 318i -94
      Ex E36 318i -96
      Ex E34 525 TDS -95
      Ex E34 535i -88
      Ex E30 325i -86
      Ex E28 518 -83

      Comment

      • Renny
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 64
        • Willähde

        #4
        Ei uusittu pulttia?...juu ei pitäs tosiaan löystyä millään..
        E36 320i avo -95
        Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
        Ex E38 725i TDS -96
        Ex E46 528i -98
        Ex E36 318i -94
        Ex E36 318i -96
        Ex E34 525 TDS -95
        Ex E34 535i -88
        Ex E30 325i -86
        Ex E28 518 -83

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Jos/kun takalaakeri on tarpeeksi kauan paskana, se syö navan kaulan alamittaiseksi jolloin napa/laakeri tuntuu olevan väljänä.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • Renny
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 64
            • Willähde

            #6
            ...no ainakin kiristyy ja kun laakeri vaihdettiin oli aikas tiukka laittaa paikalleen.....
            E36 320i avo -95
            Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
            Ex E38 725i TDS -96
            Ex E46 528i -98
            Ex E36 318i -94
            Ex E36 318i -96
            Ex E34 525 TDS -95
            Ex E34 535i -88
            Ex E30 325i -86
            Ex E28 518 -83

            Comment

            • blueorange
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 404
              • suomi

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ei se nyt voi löystyä, jos laakeri on ehjä, kierteet on ehjät ja vedetty oikeaan tiukkuuteen. Minkä merkkinen laajeri? Jotkin paskat tarvikkeet on uusinakin väljiä. Pultti kans uusi? Mihin tiukkuuteen vedetty?
              Missä siellä pultti on?Ei minun tietääkseni?

              Comment

              • blueorange
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 404
                • suomi

                #8
                Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei ole napamutterin löystymiselle kuin se että napa ei ole pohjassa sisäkoolia vasten vaan sitä vedätetään mutterilla pohjaan.Se ei ole vieläkään pohjassa vaan pienen ajon jälkeen mutteri on taas löysä ja nyt kun sitä on samalla vedätetty laakerikuulia vasten niin se on kohta paskana.

                Vaikka laakeri ois jo uutena paska niin mutteri ei voi löystyä jos napa on pohjassa sisäkoolia vasten.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by blueorange View Post
                  Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei ole napamutterin löystymiselle kuin se että napa ei ole pohjassa sisäkoolia vasten vaan sitä vedätetään mutterilla pohjaan.Se ei ole vieläkään pohjassa vaan pienen ajon jälkeen mutteri on taas löysä ja nyt kun sitä on samalla vedätetty laakerikuulia vasten niin se on kohta paskana.

                  Vaikka laakeri ois jo uutena paska niin mutteri ei voi löystyä jos napa on pohjassa sisäkoolia vasten.
                  Tässähän se vastaus.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #10
                    Laitetaan nyt samalla pieni ohje kyseisen laakerin vaihtamiseen ja yleisesti laakereiden vaihtamiseen.Laakeri painetaan pesään ulkokoolista ja holkilla joka on hieman pienempi kuin ulkokoolin halkaisija.Seegeri rengas perään.

                    Napa painetaan sisäkooliin niin että vastapuolella on holkki jonka sisähalkaisija on hieman suurempi kuin laakerin sisäkoolin halkaisija(kun en nyt muista että onko napa leveämpi kuin laakeri).Jos ei niin sitten on sama vaikka siellä on sorvattu umpitanko vastassa(kuitenkin pienempi kun ulkokooli)

                    Vaikea selittää niin että jokainen tajuaa mutta joka tapauksessa kun vähän päätänsä rassaa ja miettii semmosen ratkaisun että puristamisvoima ei välity laakerikuuliin

                    Itse olen vaihtanut e36 muutaman takalaakerin ja vaikka painoin ne prässillä niin veikkaisin että menee isolla ja laadukkaalla ruuvipenkillä...?

                    Comment

                    • Renny
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 64
                      • Willähde

                      #11
                      Jees....Laakeri eikun löystyy vaan.75km ja taas heiluu....kiristetty kun otin ajoon.Seuraavaksi kiristän ja hitsaan sen vittu kiinni niin ettei löysty!!!!!!
                      E36 320i avo -95
                      Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
                      Ex E38 725i TDS -96
                      Ex E46 528i -98
                      Ex E36 318i -94
                      Ex E36 318i -96
                      Ex E34 525 TDS -95
                      Ex E34 535i -88
                      Ex E30 325i -86
                      Ex E28 518 -83

                      Comment

                      • mikromikko
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 22
                        • Porvoo

                        #12
                        mulla oli täysin samaa vikaa. joutu vähän väliä kiristeleen uudelleen kun päätymutteri aukeili itestään.
                        vika oli vetärin päädyssä olevat lovet oli naputeltu vanhaa mutteria irrotettaessa kuopiksi ja uusi päätymutteri oli lukittu huonosti litistämällä sen reunan sinne koloon -> sai kääntämällä auki kun lukitus antoi periksi.
                        on niin pehmeetä ainetta se tarvikemutteri.


                        näin se on huonosti kiinni.


                        ja näin sen kuuluu olla.
                        Harraste - E36 - 325 cabrio
                        Talviajokkina - E36 - 318 touring
                        talviajokkina - E36 - 316 Compact
                        Harraste - E38 - 735

                        Comment

                        • Renny
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 64
                          • Willähde

                          #13
                          No,perskeles....pitääpäs vielä katsoa tuo....
                          E36 320i avo -95
                          Ex E30 325i avo -84 (tuning räpellys)
                          Ex E38 725i TDS -96
                          Ex E46 528i -98
                          Ex E36 318i -94
                          Ex E36 318i -96
                          Ex E34 525 TDS -95
                          Ex E34 535i -88
                          Ex E30 325i -86
                          Ex E28 518 -83

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎