Oon nyt koittanu parista paikkaa tätä kysellä tuloksitta joten avaan uuden ketjun.
Ongelmana kannen vaihto 318iS koneeseen.
Pakosarjan sain irti näppärästi vaikkakin pultit vähän oli kiinni, siinä ei ongelmaa. Ongelman aiheuttaa helvetin imusarja.
Kaasuläppä ja imusarjan ylempi osa purettu onnistuneesti pois edestä, jäljellä alempi osa joka kiinni kannessa.
Tähän mennessä on irroitettu KAIKKI imusarjan alempaa osaa missään kiinni pitävät pultit. Kannesta vissiin se 6kpl ja alla tais olla 2. Määrällä ei niin väliä mutta kaikki ovat irti koska imusarja heiluu iloisesti.
Pyyhkijöiden alla olevasta pitkästä mustasta kotelosta tulee johto imusarjan päällä olevaan mustaan koteloon josta lähtee kaikki helveitin liittimet sinne sun tänne. Onko todella niin, että koko moottorin sähköt pitää suunilleen purkaa että imusarjan saa pois? Tähän mennessä irrotettu:
Kaasuläpän asennontunnistin kaasuläpän mukana
Nokan ja kampiakselin asennontunnistimet
Laturi ja sen piuhat (jotka myös jostain ihmeen syystä tulevat imusarjan välistä)
Tuhat ja yksi muuta liitintä, joille en oo keksiny ees selitystä. Kaikki tulee imusarjan päällä olevasta mustasta boksista ja siitä 2-3 sylintereille menevien imusarjan putkien välistä.
Nyt joku joka on ennen irroittanut M42 imusarjan ilman koko moottorin pois nostamista vois vähän valaista hommaa? Tuntuu olevan niin ahdasta ettei loppuja piuhoja saa edes irti ilman konen nostamista...
Ongelmana kannen vaihto 318iS koneeseen.
Pakosarjan sain irti näppärästi vaikkakin pultit vähän oli kiinni, siinä ei ongelmaa. Ongelman aiheuttaa helvetin imusarja.
Kaasuläppä ja imusarjan ylempi osa purettu onnistuneesti pois edestä, jäljellä alempi osa joka kiinni kannessa.
Tähän mennessä on irroitettu KAIKKI imusarjan alempaa osaa missään kiinni pitävät pultit. Kannesta vissiin se 6kpl ja alla tais olla 2. Määrällä ei niin väliä mutta kaikki ovat irti koska imusarja heiluu iloisesti.
Pyyhkijöiden alla olevasta pitkästä mustasta kotelosta tulee johto imusarjan päällä olevaan mustaan koteloon josta lähtee kaikki helveitin liittimet sinne sun tänne. Onko todella niin, että koko moottorin sähköt pitää suunilleen purkaa että imusarjan saa pois? Tähän mennessä irrotettu:
Kaasuläpän asennontunnistin kaasuläpän mukana
Nokan ja kampiakselin asennontunnistimet
Laturi ja sen piuhat (jotka myös jostain ihmeen syystä tulevat imusarjan välistä)
Tuhat ja yksi muuta liitintä, joille en oo keksiny ees selitystä. Kaikki tulee imusarjan päällä olevasta mustasta boksista ja siitä 2-3 sylintereille menevien imusarjan putkien välistä.
Nyt joku joka on ennen irroittanut M42 imusarjan ilman koko moottorin pois nostamista vois vähän valaista hommaa? Tuntuu olevan niin ahdasta ettei loppuja piuhoja saa edes irti ilman konen nostamista...
Comment