Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18 kannen vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samu_93
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 155
    • Espoo

    M42B18 kannen vaihto.

    Oon nyt koittanu parista paikkaa tätä kysellä tuloksitta joten avaan uuden ketjun.

    Ongelmana kannen vaihto 318iS koneeseen.

    Pakosarjan sain irti näppärästi vaikkakin pultit vähän oli kiinni, siinä ei ongelmaa. Ongelman aiheuttaa helvetin imusarja.

    Kaasuläppä ja imusarjan ylempi osa purettu onnistuneesti pois edestä, jäljellä alempi osa joka kiinni kannessa.

    Tähän mennessä on irroitettu KAIKKI imusarjan alempaa osaa missään kiinni pitävät pultit. Kannesta vissiin se 6kpl ja alla tais olla 2. Määrällä ei niin väliä mutta kaikki ovat irti koska imusarja heiluu iloisesti.

    Pyyhkijöiden alla olevasta pitkästä mustasta kotelosta tulee johto imusarjan päällä olevaan mustaan koteloon josta lähtee kaikki helveitin liittimet sinne sun tänne. Onko todella niin, että koko moottorin sähköt pitää suunilleen purkaa että imusarjan saa pois? Tähän mennessä irrotettu:

    Kaasuläpän asennontunnistin kaasuläpän mukana
    Nokan ja kampiakselin asennontunnistimet
    Laturi ja sen piuhat (jotka myös jostain ihmeen syystä tulevat imusarjan välistä)
    Tuhat ja yksi muuta liitintä, joille en oo keksiny ees selitystä. Kaikki tulee imusarjan päällä olevasta mustasta boksista ja siitä 2-3 sylintereille menevien imusarjan putkien välistä.

    Nyt joku joka on ennen irroittanut M42 imusarjan ilman koko moottorin pois nostamista vois vähän valaista hommaa? Tuntuu olevan niin ahdasta ettei loppuja piuhoja saa edes irti ilman konen nostamista...
    e36 328 Cabriolet -95
    e36 318iS Coupe -92
    e36 325 Coupe -92
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2341
    • 🌍

    #2
    Kyllä ne kaikki joutunee irroittamaan, ja laittamaan vielä kokoamisvaiheessa takaisinkin.
    Myös startin ja pakkivalon anturin piuhat joudut irroittamaan jos vielä on kiinni.. Kaikki saa kyllä irti ilman koko moottorin irroittamista!
    Last edited by icecold; 12-10-2014, 20:29.

    Comment

    • Samu_93
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 155
      • Espoo

      #3
      Tässä vielä kuva:



      Ympyröitynä musta sähköboksi josta johdot lähtee imusarjan välistä alas. Ympyröitynä myös noita liittimiä jotka olen jo irroittanut, kuvassa osa vielä kiinni. Jostain pitäis vielä päästä käsiks noihin taaempana oleviin, mutta ei näillä nakkisormilla niihin pääse käsiksi millään
      e36 328 Cabriolet -95
      e36 318iS Coupe -92
      e36 325 Coupe -92

      Comment

      • truibeli
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 188
        • btcf

        #4
        Originally posted by Samu_93 View Post
        Oon nyt koittanu parista paikkaa tätä kysellä tuloksitta joten avaan uuden ketjun.

        Ongelmana kannen vaihto 318iS koneeseen.

        Pakosarjan sain irti näppärästi vaikkakin pultit vähän oli kiinni, siinä ei ongelmaa. Ongelman aiheuttaa helvetin imusarja.

        Kaasuläppä ja imusarjan ylempi osa purettu onnistuneesti pois edestä, jäljellä alempi osa joka kiinni kannessa.

        Tähän mennessä on irroitettu KAIKKI imusarjan alempaa osaa missään kiinni pitävät pultit. Kannesta vissiin se 6kpl ja alla tais olla 2. Määrällä ei niin väliä mutta kaikki ovat irti koska imusarja heiluu iloisesti.

        Pyyhkijöiden alla olevasta pitkästä mustasta kotelosta tulee johto imusarjan päällä olevaan mustaan koteloon josta lähtee kaikki helveitin liittimet sinne sun tänne. Onko todella niin, että koko moottorin sähköt pitää suunilleen purkaa että imusarjan saa pois? Tähän mennessä irrotettu:

        Kaasuläpän asennontunnistin kaasuläpän mukana
        Nokan ja kampiakselin asennontunnistimet
        Laturi ja sen piuhat (jotka myös jostain ihmeen syystä tulevat imusarjan välistä)
        Tuhat ja yksi muuta liitintä, joille en oo keksiny ees selitystä. Kaikki tulee imusarjan päällä olevasta mustasta boksista ja siitä 2-3 sylintereille menevien imusarjan putkien välistä.

        Nyt joku joka on ennen irroittanut M42 imusarjan ilman koko moottorin pois nostamista vois vähän valaista hommaa? Tuntuu olevan niin ahdasta ettei loppuja piuhoja saa edes irti ilman konen nostamista...
        Kirjotellaanpa,jos joku taistelee tämän kanssa joskus,ite vklp sain homman tehtyä.. Kannen saa kyllä irti ilman koko imusarjan purkamista,riittää että alemman mutterit aukastaan että sarjaa saa vejettyä kuskinpuolelle sen verran,että kansi mahtuu poisa,mutta jos koko sarjan irrottaa niin koitan muistella miten tein,eli:

        -Kun ylempi imusarja on irti:

        -Ite otin akun takaa ecun pistokkeen yms poisa,niin saa sen ison mustan boksin siirrettyä suutinkiskon kanssa kuskinpuolelle pois edestä.
        -Tyhjäkäyntimoottorilta pistoke poisa ja koko tyhjäkäyntimoottori.
        -Siitä mustasta poksista pois 2 mutteria.
        -Pakkianturin pistoke auki vaihelaatikon kylestä,että johto antaa periksi konehuoneeseen päin.
        -Lambdan pistoke auki lootan kylestä, että johto antaa periksi konehuoneeseen pän,samalla kannattaa pakoputken tuki laatikosta irrottaa että pakosarja antaa periksi konehuoneessa.
        -Startilta johot poisa.
        -Imusarjan alla kuskinpuolella musta alipainemööpeli,siitä pistoke poisa.
        -Laturilta johot poisa.Tai ota koko laturi,sen kautta saa kikkailtua startille johot takasin,vaikka olikin kyllä melko v"ittumaista silti
        -Siitä mustasta boksista irti 4 pistoketta.
        -Kannesta irti lämpöanturien pistokkeet 2kpl.
        -Öljynpaineanturilta johto poisa.

        On kyllä tehty melko veemäiseksi,niin ahasta! Takasin laittaminen tuotti kans vähän tuskaa mutta sinne ne vain asettu omille paikolleen takasi,melekosta kikkailua tosin oli

        Tämä siis tuli tehtyä e36 318ti compactiin,jos sillä nyt jottain merkitystä on.
        Last edited by truibeli; 01-10-2017, 18:26.
        Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎