Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 -94 Ei ota lämpimänä kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vekku64
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 8
    • Vantaa

    E36 320 -94 Ei ota lämpimänä kierroksia

    Morot taas.

    Vähän taustoja...täälläkin kyselin, kun ko. kärry stumppasi, ja sain ohjeet kampiakselin asentotunnistimesta. Sehän auttoi.
    Jonkin ajan kuluttua alkoi taas sammuilemaan, lopulta jätti taas parkkipaikalle, tälläkertaa auttoi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto...sen verran, että auto pysyy käynnissä. Mutta nyt on ongelmana seuraavaa:

    Kun auton käynnistää kylmänä, hörähtää, ja sammuu. tämän tekee kerran, kaksi. Sitten lähtee käyntiin, ja toimii normaalisti, kunnes kone lämpiää.

    Kun kone on suunilleen normaalilämmöissä, alkavat ongelmat. Tyhjäkäynti on hieman, vain vähän, epätasaista. Sitä ei edes oikeastaan kuule, mutta tuntee istuessaan autossa. Kun kierroksia nostaa, ne nousevat normaalisti n.4000 ja vaikka polkimen painaa pohjaan, tippuvat tuosta n.2500, ja moottori alkaa voimakkaasti röpöttämään. kun kaasun päästää ylös, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille...auto ei siis sammu, tai tee muutakaan outoa.

    Ajaessa vähän sama juttu. Kylmänä ok, lämpimänä veto hieman heikko, ja ei ota kierroksia kuin nuo n.4000, ja sitten putoaa sinne 2500 tienoille, vaikka kaasun painaisi pohjaan.

    Lisähuomiona, että kun ajossa kierrokset alkavat pudota, tipahtaa kulutusmittarin neula nollaan, ja kun sitä röpöttävää vetoa taas alkaa löytymään sieltä 2500 tienoilta, viisari nousee näyttämään vähän riluun puoleen väliin asteikkoa.

    Mikähän tuollaisen lämpimän koneen ongelmat aiheuttaisi?
  • Kiwes
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 707
    • JKL

    #2
    Originally posted by vekku64 View Post
    Morot taas.

    Vähän taustoja...täälläkin kyselin, kun ko. kärry stumppasi, ja sain ohjeet kampiakselin asentotunnistimesta. Sehän auttoi.
    Jonkin ajan kuluttua alkoi taas sammuilemaan, lopulta jätti taas parkkipaikalle, tälläkertaa auttoi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto...sen verran, että auto pysyy käynnissä. Mutta nyt on ongelmana seuraavaa:

    Kun auton käynnistää kylmänä, hörähtää, ja sammuu. tämän tekee kerran, kaksi. Sitten lähtee käyntiin, ja toimii normaalisti, kunnes kone lämpiää.

    Kun kone on suunilleen normaalilämmöissä, alkavat ongelmat. Tyhjäkäynti on hieman, vain vähän, epätasaista. Sitä ei edes oikeastaan kuule, mutta tuntee istuessaan autossa. Kun kierroksia nostaa, ne nousevat normaalisti n.4000 ja vaikka polkimen painaa pohjaan, tippuvat tuosta n.2500, ja moottori alkaa voimakkaasti röpöttämään. kun kaasun päästää ylös, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille...auto ei siis sammu, tai tee muutakaan outoa.

    Ajaessa vähän sama juttu. Kylmänä ok, lämpimänä veto hieman heikko, ja ei ota kierroksia kuin nuo n.4000, ja sitten putoaa sinne 2500 tienoille, vaikka kaasun painaisi pohjaan.

    Lisähuomiona, että kun ajossa kierrokset alkavat pudota, tipahtaa kulutusmittarin neula nollaan, ja kun sitä röpöttävää vetoa taas alkaa löytymään sieltä 2500 tienoilta, viisari nousee näyttämään vähän riluun puoleen väliin asteikkoa.

    Mikähän tuollaisen lämpimän koneen ongelmat aiheuttaisi?
    Auto piuhan nokkaan = Vikakoodit ja livedata lukuun pääkaupunkiseudulla vissiin useempikin harrastaja tuusaa noiden kanssa, joten suosittelen olemaan sinnepäin yhteydessä
    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
    INPA, BMW Scanner 1.4.0

    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #3
      Originally posted by vekku64 View Post
      Morot taas.

      Vähän taustoja...täälläkin kyselin, kun ko. kärry stumppasi, ja sain ohjeet kampiakselin asentotunnistimesta. Sehän auttoi.
      Jonkin ajan kuluttua alkoi taas sammuilemaan, lopulta jätti taas parkkipaikalle, tälläkertaa auttoi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto...sen verran, että auto pysyy käynnissä. Mutta nyt on ongelmana seuraavaa:

      Kun auton käynnistää kylmänä, hörähtää, ja sammuu. tämän tekee kerran, kaksi. Sitten lähtee käyntiin, ja toimii normaalisti, kunnes kone lämpiää.

      Kun kone on suunilleen normaalilämmöissä, alkavat ongelmat. Tyhjäkäynti on hieman, vain vähän, epätasaista. Sitä ei edes oikeastaan kuule, mutta tuntee istuessaan autossa. Kun kierroksia nostaa, ne nousevat normaalisti n.4000 ja vaikka polkimen painaa pohjaan, tippuvat tuosta n.2500, ja moottori alkaa voimakkaasti röpöttämään. kun kaasun päästää ylös, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille...auto ei siis sammu, tai tee muutakaan outoa.

      Ajaessa vähän sama juttu. Kylmänä ok, lämpimänä veto hieman heikko, ja ei ota kierroksia kuin nuo n.4000, ja sitten putoaa sinne 2500 tienoille, vaikka kaasun painaisi pohjaan.

      Lisähuomiona, että kun ajossa kierrokset alkavat pudota, tipahtaa kulutusmittarin neula nollaan, ja kun sitä röpöttävää vetoa taas alkaa löytymään sieltä 2500 tienoilta, viisari nousee näyttämään vähän riluun puoleen väliin asteikkoa.

      Mikähän tuollaisen lämpimän koneen ongelmat aiheuttaisi?

      Ei kait nuo tunnistimet ole vahingossa mitään tarviketunnistimia? Ne nimittäin ei aiheuta mitään muuta ku ongelmia... Kampiakselin asentotunnistin tarvikkeena ainakin on noita oireita aiheuttanut ettei auto kierrä kun 3500-4000kierrosta...
      Last edited by majgul; 23-10-2014, 22:42.

      Comment

      • vekku64
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 8
        • Vantaa

        #4
        Joo, käytin vikakoodiluvussa. Ilmoittaa, että Kaasuläpän/polkimen asentoanturin/kytkimen A virtapiiri. Tulosignaali liian korkea.

        Eli vikaa on. Mikähän tuon sitten aiheuttaa? Onko oikeasti kaasuläpän asentoanturi, vai voiko esim. viallinen ilmamassamittari aiheuttaa saman vikadiagnoosin.

        Irroitin kaasuläpän asentoanturin piuhan, tyhjäkäynti kyykkäs, mutta palautui parin sekunnin päästä normaaliksi. Kierroksia ei ota edelleenkään.

        Irroitin ilmamassamittarin piuhan, sama reaktio.

        Irroitin molemmat, sitten ei ota lainkaan kierroksia.

        Olen kuullut, että jos läpän asentotunnistimessa on vikaa, saa koneen piuhan irroituksella ottamaan kierroksia...mahtaneeko pitää paikkansa.

        Ai niin, kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet hankin Schmiedmanilta, ovat Hellan. Alkuperäiset Siemens. Pitäisi olla alkuperäislaatua, mutta tarvikeosinahan noi myytiin, vaikkakin alkuperäisosaa vastaavina.
        Last edited by vekku64; 24-10-2014, 14:01.

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          #5
          Originally posted by vekku64 View Post
          Joo, käytin vikakoodiluvussa. Ilmoittaa, että Kaasuläpän/polkimen asentoanturin/kytkimen A virtapiiri. Tulosignaali liian korkea.

          Eli vikaa on. Mikähän tuon sitten aiheuttaa? Onko oikeasti kaasuläpän asentoanturi, vai voiko esim. viallinen ilmamassamittari aiheuttaa saman vikadiagnoosin.

          Irroitin kaasuläpän asentoanturin piuhan, tyhjäkäynti kyykkäs, mutta palautui parin sekunnin päästä normaaliksi. Kierroksia ei ota edelleenkään.

          Irroitin ilmamassamittarin piuhan, sama reaktio.

          Irroitin molemmat, sitten ei ota lainkaan kierroksia.

          Olen kuullut, että jos läpän asentotunnistimessa on vikaa, saa koneen piuhan irroituksella ottamaan kierroksia...mahtaneeko pitää paikkansa.

          Ai niin, kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet hankin Schmiedmanilta, ovat Hellan. Alkuperäiset Siemens. Pitäisi olla alkuperäislaatua, mutta tarvikeosinahan noi myytiin, vaikkakin alkuperäisosaa vastaavina.
          Aja auto kuumaks ja kokeile pystyykö aukasee kaasuläppää käsin?(sen suurempaa juuri ko. koneesta tietämättä voisin kuitenki kuvitella että tuon ikäsessä vielä onnistuu kaasuläpän varresta?) Yleensä(?) imuvuoto/mittari rikki rupee toimii(tosin vajaalla) kun ottaa mittarin liittimen irti.

          Molemmat menee ihan mutulla, mut nuo tulee ekana itelle mieleen. En tiedä yhtään mitä tuon ikäsessä näkee livedatasta, mutta voisin kuvitella, että esim kaasuläpän asento näkys siellä(jolloin sais siitä kaasuläpän anturista varmuuden) ja luulis että mikäli polkimelle joku anturi(epäilen kyllä mutta kaikki mahollista), niin senkin asento/tilatieto pitäs löytyä. Entisessä e39 520i -98 näky ainaski kaasuläpän arvo liven puolelta. Tosiaan siis INPA:lla kattottuna.
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • vekku64
            Newbiemmer
            • Dec 2013
            • 8
            • Vantaa

            #6
            Jo on aikoihin eletty!!!"

            Otin ilmamassamittarin irti, suihkutin puhdistusaineella, ja jätin kuivumaan. Tämän olen tehnyt jo useanpaan kertaan tämän remontin aikana.

            Mittasin kaasuläpän asentotunninstimen vastusarvoja niin, että käänsin läppää käsin. Vastusarvo muuttui tasaisesti, joten potikka ei ole ainakaan täysin poikki/oikarissa.

            Niputin vehkeen, ja kokeilin...edelleen samat ongelmat. Joku intuitio pisti irroittamaan ilmanputsarin (on aivan uusi ajettu alla 50km) ja pistin auton käyntiin. Otti kierrokset puhtaasti!! Ajoin lenkin, toimii. Tallissa pistin ilmanputsarin takaisin, toimii.

            Onko nyt kuitenkin ilmamassamittari menossa? Schmiedmanilla sanoivat, ettei vika oikeastaan koskaan ole siinä. Voisiko kuitenkin olla niin, että kun spreijasin anturin tuolla aineella, ja sitten kone sai reippaasti ilmaa putsarin irroitettuani, se olisi vironnut toimimaan?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11069
              • Oulu

              #7
              Olen kyllä ajanu semmoisella m52b20 koneisella e36:lla, jossa oli tehot aivan kokonaan kateissa ja vika oli MAF:ssa, että ei se mahdotonta. Mutta oudolta kuulostaa. Kokeiles ajella ja tunnustella palaako onglema. Jos tulee takaisin, niin alkais kuulostaa joltain kosketushäikältä. Esim. uutta moottorinohjaus boksia vois sitten kokeilla.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • vekku64
                Newbiemmer
                • Dec 2013
                • 8
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Olen kyllä ajanu semmoisella m52b20 koneisella e36:lla, jossa oli tehot aivan kokonaan kateissa ja vika oli MAF:ssa, että ei se mahdotonta. Mutta oudolta kuulostaa. Kokeiles ajella ja tunnustella palaako onglema. Jos tulee takaisin, niin alkais kuulostaa joltain kosketushäikältä. Esim. uutta moottorinohjaus boksia vois sitten kokeilla.
                Joo, pitää seurailla tilannetta. Moottorin ojausboksikin tuli käytettyä irti edellisen remontin yhteydessä. Ainakin siihen tuleva sähköliitin/vastapiikit olivat siistit ja ehjät, eli mahdolliset kosketushäikät löytvät sitten boxin sisältä. Tilasin kuitenkin uuden ilmamassamittarin Schmiedmanilta, tosin tarvike laatua, kun orkkis maksaisi jotain 600-700€. Väittivät, ettei tuota tarvike osaakaan (130€) ole palautuksiin tullut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎