Morot taas.
Vähän taustoja...täälläkin kyselin, kun ko. kärry stumppasi, ja sain ohjeet kampiakselin asentotunnistimesta. Sehän auttoi.
Jonkin ajan kuluttua alkoi taas sammuilemaan, lopulta jätti taas parkkipaikalle, tälläkertaa auttoi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto...sen verran, että auto pysyy käynnissä. Mutta nyt on ongelmana seuraavaa:
Kun auton käynnistää kylmänä, hörähtää, ja sammuu. tämän tekee kerran, kaksi. Sitten lähtee käyntiin, ja toimii normaalisti, kunnes kone lämpiää.
Kun kone on suunilleen normaalilämmöissä, alkavat ongelmat. Tyhjäkäynti on hieman, vain vähän, epätasaista. Sitä ei edes oikeastaan kuule, mutta tuntee istuessaan autossa. Kun kierroksia nostaa, ne nousevat normaalisti n.4000 ja vaikka polkimen painaa pohjaan, tippuvat tuosta n.2500, ja moottori alkaa voimakkaasti röpöttämään. kun kaasun päästää ylös, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille...auto ei siis sammu, tai tee muutakaan outoa.
Ajaessa vähän sama juttu. Kylmänä ok, lämpimänä veto hieman heikko, ja ei ota kierroksia kuin nuo n.4000, ja sitten putoaa sinne 2500 tienoille, vaikka kaasun painaisi pohjaan.
Lisähuomiona, että kun ajossa kierrokset alkavat pudota, tipahtaa kulutusmittarin neula nollaan, ja kun sitä röpöttävää vetoa taas alkaa löytymään sieltä 2500 tienoilta, viisari nousee näyttämään vähän riluun puoleen väliin asteikkoa.
Mikähän tuollaisen lämpimän koneen ongelmat aiheuttaisi?
Vähän taustoja...täälläkin kyselin, kun ko. kärry stumppasi, ja sain ohjeet kampiakselin asentotunnistimesta. Sehän auttoi.
Jonkin ajan kuluttua alkoi taas sammuilemaan, lopulta jätti taas parkkipaikalle, tälläkertaa auttoi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto...sen verran, että auto pysyy käynnissä. Mutta nyt on ongelmana seuraavaa:
Kun auton käynnistää kylmänä, hörähtää, ja sammuu. tämän tekee kerran, kaksi. Sitten lähtee käyntiin, ja toimii normaalisti, kunnes kone lämpiää.
Kun kone on suunilleen normaalilämmöissä, alkavat ongelmat. Tyhjäkäynti on hieman, vain vähän, epätasaista. Sitä ei edes oikeastaan kuule, mutta tuntee istuessaan autossa. Kun kierroksia nostaa, ne nousevat normaalisti n.4000 ja vaikka polkimen painaa pohjaan, tippuvat tuosta n.2500, ja moottori alkaa voimakkaasti röpöttämään. kun kaasun päästää ylös, tippuvat kierrokset tyhjäkäynnille...auto ei siis sammu, tai tee muutakaan outoa.
Ajaessa vähän sama juttu. Kylmänä ok, lämpimänä veto hieman heikko, ja ei ota kierroksia kuin nuo n.4000, ja sitten putoaa sinne 2500 tienoille, vaikka kaasun painaisi pohjaan.
Lisähuomiona, että kun ajossa kierrokset alkavat pudota, tipahtaa kulutusmittarin neula nollaan, ja kun sitä röpöttävää vetoa taas alkaa löytymään sieltä 2500 tienoilta, viisari nousee näyttämään vähän riluun puoleen väliin asteikkoa.
Mikähän tuollaisen lämpimän koneen ongelmat aiheuttaisi?
Comment