Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä E36 318is mallista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    Pari kysymystä E36 318is mallista..

    Joo, eli tuli tuommonen hankittua.. Ja tässä olisi muutama kysymys.. Mikä mahtaa olla vialla kun jarruttaessa täristää ohjausta aika voimakkaasti.. Autossa on uudet jarrupalat ja lähes uudet levyt.. Ja sitten.. Miten original hikinen kasetti mankka lähtee irti? En ole kerennyt perehtyä vielä.. Ja sitten viimeinen kysymys, eli löytyisikö jostain suomenkielisiä käyttöohjeita. Ei tuo Saksa ole oikein hallinnassa.. Mutta jos näihin saisi vastauksia niin olisin kiitollinen..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • Rossifumi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1030
    • Hamina

    #2
    Nyt kun tietäis minkä näkönen se mankka on kun niitä on aika montaa tyyppiä.

    olisko reunoissa läpät joiden alla on kuusiokoloruuvit?
    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

    Comment

    • dre
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1805
      • Heinävesi

      #3
      Pari vaihtoehtoa on että reunoissa on molemmilla puolilla noin 1cm leveät läpykät joiden alla on nuo mainitut kuusiokolot tai sitten 2 reikää joihin on olemassa "ulosvetimet" ainakin blaukkarilla, lähtee myös esim. 2 naulalla irti.

      Comment

      • Jusaba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 613
        • Joensuu

        #4
        Joo, mankan sivussa on läpykät.. Nuihin 2 kysymykseen kun saisi vielä vastauksia niin olisi hyvä..
        MB


        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #5
          Etupään ravistukset johtuvat:
          - kierot jarrulevyt
          * vaihdoin uudet ja 10 tkm:n jälkeen ovat jälleen kierot
          - alatukivarren kumipuslat
          * itse laitoin uudet ja täristys loppui tilapäisesti; alkoi uudestaa kun olin ajanut n. 1.5-2 tkm.
          - sisemmät ja/tai ulommat pallonivelet

          Ja mulla mankka lähti ainakin niin, että otti ne muovilirpukkeet sivusta pois->sen alta paljastui koloset johon työnsin pienet ruuvimeisselit(varmasti naulakin käy) ja puoli kerrallaan vedin ulospäin kunnes tunsin, että lukitus kielekkeet eivät enää pitäneet mankkaa kiinni ja vedin koko mankan ulos
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #6
            No jarrulevyt ei ainakaan ole kierot.. Ohjauspyörän täristäminen ei tule kuin jarruttaessa.. Autossa on abs-jarrut.. Tuleko abs-boksilta piuha vasemmalle ja oikeille puolille jarrupaloihin kiinni? Olipas vaikeasti selitetty.. Ai niin.. Yksi kysymys tuli vielä mieleen.. Eli akulta virtajohto mankalle ja vahvarille.. Mitä kautta saa helpoiten.. Koitin jo search toimintoa, mutta sen kanssa ei mene kuin hermo..
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Mulla on sama auto ja vapisutteli kans viime kesänä jarruttaessa. Vaihoin etuiskarit ja koiranluut niin loppu siihen vapinat ja tärinät.
              E61 525d LCI

              Comment

              • dre
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1805
                • Heinävesi

                #8
                Laakkoselta pitäs saada tuo ohjekirja ainakin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎