Announcement

Collapse
No announcement yet.

asiallisia vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jessee96
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 21
    • oulu

    asiallisia vastauksia

    Mites ku ostin bemari 320 ja siin on airbag voisinko laittaa toho ralliratin mis eioo airbagiä?
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    #2
    Originally posted by jessee96 View Post
    Mites ku ostin bemari 320 ja siin on airbag voisinko laittaa toho ralliratin mis eioo airbagiä?
    Et. Se airbäg on varmasti ihan syystä siinä.
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci

    Comment

    • jessee96
      Newbiemmer
      • Aug 2014
      • 21
      • oulu

      #3
      Mut mitä haittaa siit on jos laitan? :o

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3268
        • Siuntio

        #4
        Originally posted by jessee96 View Post
        Mut mitä haittaa siit on jos laitan? :o
        Meinaatko että menee vaikka katsastuksesta läpi ilman airbagia?
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          Autosi turvallisuuslaitteet on suunniteltu toimimaan yhteen niin, että turvavyön kiristin ja sen laskettu teho ja sen viive sekä airbagin toiminta, teho ja viive toimivat yhteen pelastaen perseesi kolaritilanteessa.

          Jos otat jomman kumman pois, niin toinen ei enää välttämättä riitä pelastamaan henkeäsi/hampaitasi/nenärustoasi koska yhteenlaskettu hidastusteho ei olekaan yhtä suuri kuin on suunniteltu.

          Lisäksi autosi alkaa herjaamaan toimimatonta airbagia, eli et saa sitä katsastettua. Ikinä. Lisäksi on kyseenalaista, miten vakuutusyhtiö toimii henkilövahinkojen korvaustilanteessa jos tahallisesti ja tietoisesti on tällainen turvavaruste poistettu autosta jossa sellaisen kuuluu olla.

          jos nyt siis suunnittelet tekeväsi jäärata-auton jolla et aio ikinä ajaa yleisellä tiellä, niin anna mennä vaan. Jos suunnittelet ajavasi sillä ihan yleisellä tiellä käyttiksenä, niin ÄLÄ TEE SITÄ. Ja jos teet, niin sano ainakin autollasi ajaville henkilöille että autoosi on tehty tällainen muutos, itse en nimittäin sen tiedon kanssa ajaisi autollasi metriäkään.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • jessee96
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 21
            • oulu

            #6
            Entäs jos laittaa vakioratin mis on airbagi nii katsastukseen sillain se menee läpi?

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Originally posted by jessee96 View Post
              Mut mitä haittaa siit on jos laitan? :o
              Siitä on vaan se pieni haitta, että kun joku esim. 89v ajaa kolmion takaa sun eteesi, niin pahimmillaan kuolet.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1824
                • N/A

                #8
                Originally posted by jessee96 View Post
                Entäs jos laittaa vakioratin mis on airbagi nii katsastukseen sillain se menee läpi?
                Voihan siihen taivutella vaikka rautakangen ratin paikalle, mutta ei se vaan ole järkevää.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • JermuS
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 4213
                  • Kaustinen

                  #9
                  Miksi siihen pitää saada ralliratti? Osta jonku bägillisen sportti ratin...
                  -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                  -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                  -Volvo S60 2.4i -04
                  -LMC Munsterland LUX 495 -98

                  https://www.instagram.com/jermus_h/

                  Pohjanmaa - Connection

                  Kaustinen connection

                  Comment

                  • Roito
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 3921
                    • Tavastila/Kotka

                    #10
                    Originally posted by JermuS View Post
                    Miksi siihen pitää saada ralliratti?
                    Nimimerkistä päätellen syntymävuosi -96


                    Ja aiheeseen.. miten olisi vaikka tälläiset niin säilyisi se bägi



                    Tai

                    Last edited by Roito; 12-12-2014, 16:34.
                    BMW E70 X5 käyttismöhkö
                    MB W639 Kummisetä

                    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                    Comment

                    • kulmamies
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 80
                      • Laitila

                      #11
                      Bagillinen sport-ratti on tietysti vaihtoehto n:o 1, mutta jos välttämättä haluaa ralliratin, niin on sekin mahdollista tietyin edellytyksin.

                      Jos ko. automallia on tehty (e36 on tehty) uutena ilman bagiä, niin autosta voi muutoskatsastaa bagin pois. Vaatii valmistajan edustajan dokumentit siitä, että kaikki osat mitkä ovat eri versioissa erilaisia, on myös vaihdettu ja toimenpiteestä on valmistajan edustajan kirjallinen todistus.

                      Käytännössä siis aika työläs ja kallis toimenpide, mutta periaatteessa kuitenkin ihan laillinen.

                      Comment

                      • Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

                        #12
                        Originally posted by kulmamies View Post
                        Bagillinen sport-ratti on tietysti vaihtoehto n:o 1, mutta jos välttämättä haluaa ralliratin, niin on sekin mahdollista tietyin edellytyksin.

                        Jos ko. automallia on tehty (e36 on tehty) uutena ilman bagiä, niin autosta voi muutoskatsastaa bagin pois. Vaatii valmistajan edustajan dokumentit siitä, että kaikki osat mitkä ovat eri versioissa erilaisia, on myös vaihdettu ja toimenpiteestä on valmistajan edustajan kirjallinen todistus.

                        Käytännössä siis aika työläs ja kallis toimenpide, mutta periaatteessa kuitenkin ihan laillinen.
                        Itse suoritin tämän kyseisen toimenpiteen tuohon mun M5 viime talvena ja keväällä muutoskatsastin auton bägittömäksi.

                        Muistaakseni -92 tais olla joku rajavuosi, en ole kyllä varma mutta jotain sellaista muistaakseni höpöttelivät.
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

                        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16445
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by turbosukka View Post
                          Itse suoritin tämän kyseisen toimenpiteen tuohon mun M5 viime talvena ja keväällä muutoskatsastin auton bägittömäksi.

                          Muistaakseni -92 tais olla joku rajavuosi, en ole kyllä varma mutta jotain sellaista muistaakseni höpöttelivät.
                          Paljonko oli loppusumma ?

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #14
                            Asialliselle otsikolle yhtä asiallinen vastaus, tööt tööt! valoja päälle
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Siitä on vaan se pieni haitta, että kun joku esim. 89v ajaa kolmion takaa sun eteesi, niin pahimmillaan kuolet.
                              Ja vielä pahempaa, joku autoasi lainannut kuolee ja sinä maksat loppuelämäsi korvauksia. Ok, ei edes vielä 80-luvulla ollut bägejä mutta nyt on kyse omatoimisesta bägin poistosta ilman muutoskatsatusta, käsittääkseni ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎