Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M50B25 käy viidellä ja tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cuuca
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 94
    • Espoo/Laurinlahti

    e36 M50B25 käy viidellä ja tehot kateissa

    Moi!

    Searchilla kokeiltu, ja ei ole auttanut omaan autoon..

    Auton specsit: e36 M50B25 vanos.

    Eli yhtäkkiä rupesi käymään viidellä. Koneremppa on autoon tehty kesällä ja toimi "melkein" normaalisti 4-5kk.

    Vaihdettua osaa:

    Kaikki tiivisteet koneessa (koneistettu kansi)
    Puolat (6 kpl tarvike)
    Lämpöanturi
    MAF
    Haitariimuputki MAFilta
    Öljynpainemittari
    Öljyt suodattimet
    Sytytystulpat

    Eli siis koko auto heiluu hieman, kun seisoo valoissa ja tehoja ei ole nimeksikään. Käy siis viidellä. Käyntiin lähtee välillä hyvin ja välillä hieman heikosti. Käy samanlailla kylmällä ja kuumalla. Koodit on luettu, mutta luetaan sunnuntaina uudelleen samoin mittaamme puristuspaineet. Niiden pitäisi kyllä olla kunnossa.. Onko ehdotuksia?

    ystävällisin terveisin,

    MikaelN
    BMW 328 Ci -01
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Oothan tulpanreiät kattonu ettei oo öljyy tai vettä niis?

    Comment

    • Cuuca
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 94
      • Espoo/Laurinlahti

      #3
      Originally posted by Make H. View Post
      Oothan tulpanreiät kattonu ettei oo öljyy tai vettä niis?
      Moi!

      Nyt kun mainitsit. Öljyä taisi olla hieman 2 tai 3 sylinterin tulpassa!
      Käyn huomenna motonetissä ostamassa tulpat. Onko ehdotuksia mitkä kannattaisi ostaa? Nyt koneessa NGK:n tulpat.
      BMW 328 Ci -01

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        #4
        Originally posted by Cuuca View Post
        Moi!

        Nyt kun mainitsit. Öljyä taisi olla hieman 2 tai 3 sylinterin tulpassa!
        Käyn huomenna motonetissä ostamassa tulpat. Onko ehdotuksia mitkä kannattaisi ostaa? Nyt koneessa NGK:n tulpat.
        NGK BKR6EK
        Bosch F7LDCR

        tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):

        NGK BKR6EQUP
        Bosch FGR7DQP

        Ja tuolta lisää -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • Cuuca
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 94
          • Espoo/Laurinlahti

          #5
          2 tulppa oli aikas musta.
          Siihen oli kerääntynyt myös öljyä.. Kaikissa sylintereissä oli 10 baria.

          MikaelN
          Attached Files
          BMW 328 Ci -01

          Comment

          • Fanatic21
            Bimmer Rookie
            • Jun 2014
            • 131
            • P-karjala

            #6
            Kannattaa uusia tolpat ja kokeilla vörkkiikö sitten Ja jos öljyä löytyy tulpan reikilöistä, niin venakopan tiivistettä hommaisin.
            E34 M50b25 turbo

            Ex: E34 525i vm91


            Joensuu Connection

            Comment

            • Mokoma
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 767
              • 013 - Koskenkorva

              #7
              Itellä oli sama vika ja korjaantui lopulta ECU:n vaihdolla

              Ecu on helppo testata (ainakin itellä selvis) näin:

              Auto käyntiin ja suuttimilta johtojen suojakumin alta led-lampulla ja parilla hyppyjohdolla kokeilee tuleeko suuttimelle ohjausvirta eli led virtajohdon ja maadoituksen väliin -> kuuluisi palaa kokoajan (tämän voi myös yleismittarilla todeta). Jos joka suuttimelle tulee ohjausvirta niin sitten led johdoilla suuttimien johtojen väliin (rinnankytkentä suuttimen kanssa). Tällöin ledin kuuluisi vilkkua koska suuttimen aukioloa ohjataan maadoituksella. Muista ottaa huomioon että toisin kuin hehkulampulla, ledi palaa vain jos johdot ovat oikein päin. Itse käytin vianhaussa ihan tavallista sisävalopolttimoksi tarkoitettua 12V-lediä. Lopulta totesin että ohjainlaitteelta oli vitospytyn ohjaus kokonaan kadonnut (ei ruiskutustietoa eikä sytytystä ko. pytyssä). Boksin vaihdolla koneet rokkaa taas.
              BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

              Originally posted by kaol
              Ongelma: Kolmekutonen.

              Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1824
                • N/A

                #8
                kätevän kuuloinen testausmenetelmä, mutta kannattaa laittaa sopiva vastus sarjaan sen ledin kanssa ettei se led kärähdä. Joku 300 ohm saattaisi olla passeli, riippuen ledistä. Jos käyttää valmista Led valaisinta niin niissä vastus on luonnollisesti rakennetu sisään.

                ps. Tarkalleen ottaen led ei ole lamppu
                Last edited by bmw323it; 18-12-2014, 11:55.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Cuuca
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 94
                  • Espoo/Laurinlahti

                  #9
                  Originally posted by bmw323it View Post
                  kätevän kuuloinen testausmenetelmä, mutta kannattaa laittaa sopiva vastus sarjaan sen ledin kanssa ettei se led kärähdä. Joku 300 ohm saattaisi olla passeli, riippuen ledistä. Jos käyttää valmista Led valaisinta niin niissä vastus on luonnollisesti rakennetu sisään.

                  ps. Tarkalleen ottaen led ei ole lamppu
                  Pitääpä kokeilla tätä tulppien vaihdon jälkeen! Kuulostaa järkevältä ettei jälleen mene "ylimääräistä" tähänkin projektiin.

                  MikaelN
                  BMW 328 Ci -01

                  Comment

                  • Fanatic21
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2014
                    • 131
                    • P-karjala

                    #10
                    Originally posted by Cuuca View Post
                    Pitääpä kokeilla tätä tulppien vaihdon jälkeen! Kuulostaa järkevältä ettei jälleen mene "ylimääräistä" tähänkin projektiin.

                    MikaelN
                    Osaavat olla hermoja raastavia nämä tehoon/käyntiin viittaavat viat, yleensä kyllä selviää suht inhimillisellä budjetilla.
                    E34 M50b25 turbo

                    Ex: E34 525i vm91


                    Joensuu Connection

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3166
                      • 47200

                      #11
                      Toi 10bar on mun mielestä aika vähän. Jossain 13-15 bar alkais olla kohdillaan. Jos ohivuodon vielä mittaat/mittautat niin selviäis sekin. Iste tein ohuesta metalliputkesta, johon hitsasin paineilmaliittimen päähän, varteen mittarin ja toiseenpäähän pistin tulpanreikään tiukan kumilunssin. Ehjissä sylintereissä paineet pysyi hienosti, kun taas viallisissa se paine laski melko nopeasti. Kannattaa vaan pitää samalla avaimella kone paikallaan ettei mäntä pääse painumaan alas.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by pazq View Post
                        Toi 10bar on mun mielestä aika vähän.
                        Joo voi olla mutta ei kyllä pudota ko. pyttyä pois pelistä.

                        E: niin tämä painehan oli kaikissa pytyissä. No vielä suuremmalla syyllä vika ei ole tämä.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          #13
                          Ei tietenkään. Kunhan vaan totesin näin yleisesti että kannattaa mun mielestä tarkastaa jo jotain muutakin noilla paineilla. Esim männänrenkaat jos on yhtään kiinnostusta...

                          Comment

                          • Cuuca
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 94
                            • Espoo/Laurinlahti

                            #14
                            Päivitystä vikaan: Vaihdoimme kaikki tulpat ja lähti käymään viidellä mutta hurahti 5 sekunnin päästä käymään taas kuudella! Eli vika oli tällä kertaa niissä! Kiitoksia kaikille ohjeista ja muusta! Palaillaan jälleen, kun kolmikuutonen hajoilee!

                            MikaelN
                            BMW 328 Ci -01

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎