Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M40b16 E30m40b18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw123456789
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 52
    • Finland

    E36 M40b16 E30m40b18

    Mitä eroa näissä kyseisissä koneissa on?
  • Bmw123456789
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 52
    • Finland

    #2
    Originally posted by Bmw123456789 View Post
    Mitä eroa näissä kyseisissä koneissa on?
    saako öljypohjan sun muut hulppeat siirrettyä tuohon m40b18 kun niissä on ainakin eroa?

    Comment

    • andhu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 535
      • vihti

      #3
      Öljypohja, ja voi vaihtaa keskenään. Moottorin korvat, niistäkin selviää vaihtamalla. Muita eroja: Öljykorkki eri kohdassa, tyhjäkäyntimoottori eripaikassa. Dampperin, laturin,vesipumpun pyörien offset eri joten ei voi sotkea keskenään, vaan kaikki vaihtoon, jos vaihtaa pitää. Tietty moottorin johtosarja erilainen kun on eri boxikin kun E30.

      Eli jos moottori vaihdat E36->E30 tai toisinpäin niin öljypohjan ja moottorin korvien vaihdolla selviää.
      E30 316 Turbo

      Comment

      • Bmw123456789
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 52
        • Finland

        #4
        Asia selvä. Mites tuossa E30 M40b18 kun öljypohja on niin sanotusti koneen edessä ja E36 takana. Että saako esim öljypumpun laitettua tuohon E30 koneeseen tuosta vanhasta? Vaihto on juuri E30 kone E36 että Mites laatikko käykö öljypohjan vaiholla laatikkoon kiinni? Käykö kytkin samalla tavalla tuohon E30?

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          #5
          Tarviit e36 koneesta sen öljypumpun imujalan, joka imee pohjasta öljyä. Öljypumppua ei vaihdeta. Laatikko menee normaalisti ja kytkinkin samanmoinen.
          E30 316 Turbo

          Comment

          • Bmw123456789
            Bimmer Rookie
            • Dec 2014
            • 52
            • Finland

            #6
            Noniin. Irrota toi vanhan koneen niin näyttäs olevan eroa laatikon puolen kampiakselin päässä? Siis tässä E30 koneessa näyttäs olevan pienempi laakeri kompuran päässä kun tossa e36? Siis se mihi laatikon akseli tulee

            Comment

            • andhu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 535
              • vihti

              #7
              Niin silmälaakeri on kytkin akselinnreijältään erikokoinene, uus laakeri maksaa pari egee.
              E30 316 Turbo

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3233
                • Joensuu

                #8
                tuon e30 koneen perästä on otettu irti getrag 220 joka on sama kun e36 m40 jatkona, eli kyls sen laakerin pitäis olla 14mm reiällä. eikös 16mm laakeri ole sit noissa "isoissa" getrageissa?
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎