Mikä vaivaa (lue mikä on hajalla, mikä pitää vaihtaa) kun ratti tärähtää/heilahtaa kun ajaa esim pieneen kuoppaan tai tiessä on vaan paljon pientä epätasaisuutta. Nyt talvellakin on lähes kaikkialla pientä epätasaisuutta. Jos ei pidä ratista kiinni ja ajaa kuoppien yli näkee selvästi kuinka ratti heiluu, se heiluu vaikka pitäisi kiinni. Vaikuttaako ne koiranluut tähän?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36: Ratti hakkaa/tärrää
Collapse
X
-
E36: Ratti hakkaa/tärrää
Last edited by toofastforyou; 08-03-2005, 14:15."tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"Tags: None
-
-
Etupään nivelissä väljää, ja ilmeisesti paljon. Tuollaisella klapilla tuskin menee katsastuksestakaan läpi. Ovat aika kettumaisia vaihtaa ilman siihen tarkoitettuja työkaluja. Muistaakseni esim. Motonetin (www.motonet.fi) myymässä tukivarressa tuli mukana molemmat nivelet (siis valmiiksi kiinni tulivarressa) ja hinta oli saman verran kuin kahdella nivelellä. Tuon koko tukivarren vaihto nivelineen sujuu huomattavasti helpommin kotioloissakin...
Tuolla kuva ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=31&fg=05
Ko. nivelet ovat numerot 3 ja 19
Yksi E36:sen tyyppivioista, ja searchillä löytyy kertomuksia myös yksittäisen nivelen vaihto "taisteluista" lisää...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
-
-
Nuo nivelethän on suhteellisen helppo vaihtaa (olettaen että prässi on lähettyvillä...)
Kuulostaisi vain minusta, että kyseessä olisi ohjausvaihteessa olevä välys. Varsinkin jos kyseessä on tehostamaton ohjaus. Välystä voi yrittää sätää vähemmäksi ohjausvaihteen yläpuolella olevasta säätömutterista, tosin en ole vielä keksinyt millä työkalulla sinne mahtuisi...Tämä toimenpide kiristää ohjausvaihdetta ja samalla jäykentää ohjausta ja heikentää palautusta.
Tietenkin vaihtoehtona on vaihtaa koko ohjausvaihde. Muistaakseni alkuperäisenä vaihto-osana n 250€ (tehostamaton versio, tehostettu taitaa olla yli tonnin tosiaan).
Olikohan tuosta nyt mitään apua...Last edited by Jukea; 08-03-2005, 13:17.
Comment
-
-
yksi kaveri kerran kiroili, että välikoppaeskortissa kopisee etupyörä, oli vakuuttunut, että laakeri on huono ja kyseli aina, että koska mää sen vaihdan. Kerran sitten lähdettiin sillä ja ohimennen potkaisin eturengasta nähdäkseni mistä heiluu, arvaas mitä.?
sillä oli eturenkaan pultit löysälläNe oli vielä niin ruostuneet, etteivät silti olleet pudonneet, oli tosi tiukat kiristää.
Jack
Comment
-
Comment