Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -92 Suuri öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tala92
    Banned
    • Jan 2015
    • 120
    • Suomi

    E36 325 -92 Suuri öljynkulutus

    Autolla ajettu 270tkm. Vie aika paljon öljyä... Mitä nyt oon kattonu niin arviolta vie puoli litraa tuhatta kilometriä kohden.
    Märällä ja kylmällä ilmalla hönkii putkesta valkoista usvaa. Lämpöjä ei nosta, tehot on tallella ja käyntiääni on hyvä. Myöskään auton alle ei jää mitään öljyläikkiä.
    Mikähän voisi olla vialla, että kuluttaa noin paljon öljyä? Öljyinä tällä hetkellä Castrol Magnatecin 5w40... Motonetistä.
    Paisarissa ei kupli auton ollessa käynnissä ja männänrenkaiden kuluneisuutta en usko, koska ei puske ilmaa öljyntäyttö aukosta auton ollessa käynnissä.
    Venttiilikopan tiiviste vaihdettu pari kuukautta sitten. Sytytystulppien kierteet ovat hieman öljyssä mutta veikkaan, että johtuu siitä kun niitä ei pyyhitty venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen.
    Alla pari kuvaa:
    Attached Files
    Last edited by Tala92; 07-01-2015, 02:10. Reason: Asiaa puuttuu
  • Tala92
    Banned
    • Jan 2015
    • 120
    • Suomi

    #2
    Eikö muka kukaan osaa/viitsi neuvoa?

    Eikös tämän pitänyt olla bemareihin erikoistunut sivusto?

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #3
      vaihda erimerkkiseen öljyyn ja seuraa kulutusta.
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        venttiilivarren kumit....

        Comment

        • Tala92
          Banned
          • Jan 2015
          • 120
          • Suomi

          #5
          Onks siinä mitään tapaa...

          Originally posted by Make H. View Post
          venttiilivarren kumit....
          Selvittää jollakin keinolla että ne sit varmasti ois ne ettei turhaan alkais aukomaan tuota? Ja jos se vika on tuo, niin kuinka iso homma nuo on vaihtaa?

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by Tala92 View Post
            Selvittää jollakin keinolla että ne sit varmasti ois ne ettei turhaan alkais aukomaan tuota? Ja jos se vika on tuo, niin kuinka iso homma nuo on vaihtaa?
            Tiiraile pakoaukosta, näkyy kyllä jos on vuotanu....vaihdosta ei oo kokemusta mutta onhan niissä hommansa, onnistunee kuitenkin kansi paikoillaan...

            Comment

            • Tala92
              Banned
              • Jan 2015
              • 120
              • Suomi

              #7
              Mitäs

              Originally posted by Make H. View Post
              Tiiraile pakoaukosta, näkyy kyllä jos on vuotanu....vaihdosta ei oo kokemusta mutta onhan niissä hommansa, onnistunee kuitenkin kansi paikoillaan...
              Mitäs sieltä pitäs sit näkyä jos ne on vuotanu?

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #8
                Originally posted by Tala92 View Post
                Mitäs sieltä pitäs sit näkyä jos ne on vuotanu?
                Öljyä tietenki.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • Tala92
                  Banned
                  • Jan 2015
                  • 120
                  • Suomi

                  #9
                  No ei siellä kyllä minusta öljyä näkyny, tossa vielä kuva putkien sisältä.
                  Mikäs siihen öljynkulutukseen nyt sit vois vielä olla syynä?
                  Attached Files

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16368
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Tala92 View Post
                    No ei siellä kyllä minusta öljyä näkyny, tossa vielä kuva putkien sisältä.
                    Mikäs siihen öljynkulutukseen nyt sit vois vielä olla syynä?
                    Ei saa....

                    Tuo on pakoputki, ei pakoaukko...

                    Comment

                    • Tala92
                      Banned
                      • Jan 2015
                      • 120
                      • Suomi

                      #11
                      Aaivan... Ymmärsin siis väärin. Eli pitäskö mun irrottaa pakosarja irti ja kurkata jokaiseen kuuteen aukkoon vai voisko joku ystävällisesti valaista tarkemmin mitä tehä, tälläselle vähä alottelevammalle kaverille?

                      Comment

                      • Att1Tude
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 152
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Tala92 View Post
                        Aaivan... Ymmärsin siis väärin. Eli pitäskö mun irrottaa pakosarja irti ja kurkata jokaiseen kuuteen aukkoon vai voisko joku ystävällisesti valaista tarkemmin mitä tehä, tälläselle vähä alottelevammalle kaverille?
                        Kyllä. Tuosta seuraava etsintäkohde on jo kannentiiviste veikkaisin, joku tietäväinen saa siunata että se on kans se tiiviste
                        ex.E30 316i'90
                        ex.E36 320i'91
                        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                        Comment

                        • Tala92
                          Banned
                          • Jan 2015
                          • 120
                          • Suomi

                          #13
                          Jos sen pakosarjan irrottaa nii pitäs varmaa nosturi olla? näytti niin ahtaalta paikalta tuo, ettei varmaan maassa saa sitä irroitettua...
                          Kaiken lisäks toihan on aika työläs homma kun jotkut pulteista saattaa olla ruosteessakin ettei niitä saa edes auki pakosarjassa. Eikö ois mitään helpompaa keinoa selvittää tota venttiiliongelmaa niinku esim. ohivuotomittaus tms?
                          Last edited by Tala92; 08-01-2015, 23:50.

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1814
                            • N/A

                            #14
                            Et sinä tosiaan sinne pakoaukkoon näe ilman pakosarjan irroittamista, ja siinä on jo niin paljon puuhaa, että samalla vaivalla jo melkein vaihtaa ne venttiilivarren kumit. Sitä paitsi pakoaukosta ei näe imupuolelle, eli sinne tarttis kurkata kanssa.

                            Jos tilanne on se, että öljyä ei vuoda mistään, eikä öljyt ja vedet sekoitu, paisari ei kupli eikä vedet tule koneesta ulos (eli jäähdytin nestettä ei tarvotse vähän päästä lisäillä) niin tuskinpa se kannentiiviste tai kansikaan on viallinen. Tämän kyllä voi ns hyvin varustetulla korjaamolla testauttaa: he voivat mitata jäähdytysnesteestä pakokaasujen määrän, joka kertoo kansiviasta.

                            Jos venttiilinvarren kumit falskaa niin yleensä se alkaa oireilla siten, että pienen tyhjäkäytön jälkeinen kaasun polkaisu tuottaa sinisen pöllähdyksen. Esim liikennevaloissa seisomisen jälkeen liikelle lähtiessä jää taakse sininen pilvi. Jos tällaista esiintyy, niin itse vaihtaisin ne ohjaimen kumit, mutta en muuten.

                            Jos taas sininen pilvi seuraa perästä kokoajan, niin silloin öljy pääsee palotilaan luultavasti muuta kautta, esim. männänrenkaiden kautta. Ohivuotomittauksella tämän saisi diagnosoitua.

                            Summa-summarum: jos tosiaan ainoat oireet ovat 0.5l/1000km öljyn kulutus ja kylmällä putkesta tuleva vaalean höyry, niin en kyllä tekisi autolle yhtään mitään. Vaalea höyry on todennäköisesti täysin normaalia, syntyyhän bensan polttamisen sivutuotteena merkittävä määrä vettä, jonka pitääkin päästä pois.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Tala92
                              Banned
                              • Jan 2015
                              • 120
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by bmw323it View Post
                              Et sinä tosiaan sinne pakoaukkoon näe ilman pakosarjan irroittamista, ja siinä on jo niin paljon puuhaa, että samalla vaivalla jo melkein vaihtaa ne venttiilivarren kumit. Sitä paitsi pakoaukosta ei näe imupuolelle, eli sinne tarttis kurkata kanssa.

                              Jos tilanne on se, että öljyä ei vuoda mistään, eikä öljyt ja vedet sekoitu, paisari ei kupli eikä vedet tule koneesta ulos (eli jäähdytin nestettä ei tarvotse vähän päästä lisäillä) niin tuskinpa se kannentiiviste tai kansikaan on viallinen. Tämän kyllä voi ns hyvin varustetulla korjaamolla testauttaa: he voivat mitata jäähdytysnesteestä pakokaasujen määrän, joka kertoo kansiviasta.

                              Jos venttiilinvarren kumit falskaa niin yleensä se alkaa oireilla siten, että pienen tyhjäkäytön jälkeinen kaasun polkaisu tuottaa sinisen pöllähdyksen. Esim liikennevaloissa seisomisen jälkeen liikelle lähtiessä jää taakse sininen pilvi. Jos tällaista esiintyy, niin itse vaihtaisin ne ohjaimen kumit, mutta en muuten.

                              Jos taas sininen pilvi seuraa perästä kokoajan, niin silloin öljy pääsee palotilaan luultavasti muuta kautta, esim. männänrenkaiden kautta. Ohivuotomittauksella tämän saisi diagnosoitua.

                              Summa-summarum: jos tosiaan ainoat oireet ovat 0.5l/1000km öljyn kulutus ja kylmällä putkesta tuleva vaalean höyry, niin en kyllä tekisi autolle yhtään mitään. Vaalea höyry on todennäköisesti täysin normaalia, syntyyhän bensan polttamisen sivutuotteena merkittävä määrä vettä, jonka pitääkin päästä pois.
                              Joo... Eihän toi öljynkulutus itseänikään haittaa, sillä vaan mietin että jos siinä jotain vikaa on ettei pahenna sitä ja pian hajota koko moottoria... Mutta tosiaan mitään noista kannentiiviste - männänrenkaat oireita ei ole, ainoa se valkoinen savu putkesta, jos vaikka tyhjäkäynnillä seisottaa ja sitten polkasee kaasua niin valkosta pölläyttää, mutta en siinä kyllä sinistä ole nähnyt...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎