Originally posted by Tala92
View Post
E36 325 -92 Suuri öljynkulutus
Collapse
X
-
Valkoinen on ihan vain vesihöyryä ja normaalia, jos kerran jäähdytysnestettä ei katoa eikä öljyt näytä harmaalta.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
En tiedä, en oo vaihtanu niitä vielä, ostin auton puol vuotta sitten ja oon nyt ajanut sillä 3-4 tkm. Mut ei ne ainakaan mustat oo että vielä ihan heti niitä varmaan tarvi vaihtaa...Originally posted by jr66 View PostPaljonko niillä on ajettu ? Ei vettä ainakaan ole seassa.

Tossa ilmeisesti ois jäähytysnestettä päässy sekaan?Last edited by Tala92; 09-01-2015, 15:23.
Comment
-
Tämä viimeisin kuva kyllä näyttää nyt ihan erilaiselta kuin ekan postauksesi öljytikku. Voi olla että värit näyttävät luonnossa erilaiselta, mutta ei tuo nyt ihan oikealta näytä. Tosin itselläni kun öljyt ja vedet ovat menneet sekaisin niin öljy on ollut ihan harmaata ja sameaa. Tässä tämä ainakin minun ruudullani näyttää punertavalta ja samealta.
Oletko joutunut sen ajamasi 3-4tkm aikana lisäämään jäähdytysnestettä?
Minä kyllä vaihtaisin öljyt ja suodattimen saman tien ihan varmuuden vuoksi, jotta pääsisi näkemään kertyykö sinne jotain vai ei.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Ei, tuo on netistä otettu kuva, ei minun auton öljytikku, ihan vaan esimerkin vuoksi ajattelin että tietää jatkossa miltä näyttää kun on päässyt nestettä sekaan.Originally posted by bmw323it View PostTämä viimeisin kuva kyllä näyttää nyt ihan erilaiselta kuin ekan postauksesi öljytikku. Voi olla että värit näyttävät luonnossa erilaiselta, mutta ei tuo nyt ihan oikealta näytä. Tosin itselläni kun öljyt ja vedet ovat menneet sekaisin niin öljy on ollut ihan harmaata ja sameaa. Tässä tämä ainakin minun ruudullani näyttää punertavalta ja samealta.
Oletko joutunut sen ajamasi 3-4tkm aikana lisäämään jäähdytysnestettä?
Minä kyllä vaihtaisin öljyt ja suodattimen saman tien ihan varmuuden vuoksi, jotta pääsisi näkemään kertyykö sinne jotain vai ei.
Comment
-
Voi hyvänen sentäänOriginally posted by Tala92 View PostEi, tuo on netistä otettu kuva, ei minun auton öljytikku, ihan vaan esimerkin vuoksi ajattelin että tietää jatkossa miltä näyttää kun on päässyt nestettä sekaan.
No oletko joutunut sitä jäähdytinnestettä lisäämään?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
En ole, kerran se tietokone herjas kovalla pakkasella käyntiin laitettaessa et check coolant level, mutta sitten ku kurkkasin paisariin nii oli tarpeeks. En tiiä sit mikä siinä oliOriginally posted by bmw323it View PostVoi hyvänen sentään
No oletko joutunut sitä jäähdytinnestettä lisäämään?
Comment
-
Mitä koneella on ajettu? Kokeile tehdä vaikka Forte käsittely koneelle ja vaihda öljyt ja katso sitten syökö miten... Vahvasti veikkaan venttiilivarrenkumeja jos kutoskone syö öljyä. Itsellä on 350tkm ajettu m52 kone joka tuppaa kans vähän syömään. Eihän se muuta aiheuta kun joskus lisäilee öljyä kun muistaa jos päästöt on ok :thinkNykyiset:
520i
Entiset:
316i
520i
Comment
-
Tossahan se ekassa postissa lukee 270tkm. Päästöissä ei ollu viime katastuksessa mitääOriginally posted by Byge View PostMitä koneella on ajettu? Kokeile tehdä vaikka Forte käsittely koneelle ja vaihda öljyt ja katso sitten syökö miten... Vahvasti veikkaan venttiilivarrenkumeja jos kutoskone syö öljyä. Itsellä on 350tkm ajettu m52 kone joka tuppaa kans vähän syömään. Eihän se muuta aiheuta kun joskus lisäilee öljyä kun muistaa jos päästöt on ok :think
Comment
-
Jos ei sinistä savua pölläytä niin ei kun ajoa vaan. Noilla kilometreillä noin pieni öljynkulutus ei mielestäni ole mitenkään huolestuttavaa.Originally posted by Tala92 View PostTossahan se ekassa postissa lukee 270tkm. Päästöissä ei ollu viime katastuksessa mitääNyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
On ihan normaalia.Originally posted by Tala92 View PostOnko normaalia että kun auto on käynnissä ja katsoo paisuntasäiliöön, niin siellä ei kupli, mutta paisuntasäiliön korkin luota tiputtaa pisaroittain vettä paisuntasäiliön sisälle?
btw. lopeta turha kyseleminen ja jatka ajoa,toisinsanoen AUTOSSASI EI OLE MITÄÄN VIKAA!!!
0,5L tonnille on vielä järkevissä rajoissa ja jos vaivaa niin kokeile toista öljymerkkiä/viskositeettiä.
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Tällä hetkellä siellä on sisässä Castrol magnatecin 5w 40:stä... Mitä muuta merkkiä ja mitä viskositeettia sinne sit kannattas kokeilla?Originally posted by Axum View PostOn ihan normaalia.
btw. lopeta turha kyseleminen ja jatka ajoa,toisinsanoen AUTOSSASI EI OLE MITÄÄN VIKAA!!!
0,5L tonnille on vielä järkevissä rajoissa ja jos vaivaa niin kokeile toista öljymerkkiä/viskositeettiä.
Comment
-
5w-40, vaikka teboilin öljy. Mobilia en uskalla suositella kun omat kokemukset kertoo sen olevan syötävän hyvää...Originally posted by Tala92 View PostTällä hetkellä siellä on sisässä Castrol magnatecin 5w 40:stä... Mitä muuta merkkiä ja mitä viskositeettia sinne sit kannattas kokeilla?
Mutta enemmän kyl olisin huolissaan jos ei öljyä menisi kertakaikkiaan yhtään...ex-E46 330 XD
Comment
Comment