Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etujarru kalkattaa??e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    Etujarru kalkattaa??e36

    Renkaanvaihdon yhteydessä kävi niin että rengas paikallaan rengasta voi kääntää noin kierroksen ja palat nappaa jarrulevyyn kiinni,ajaessa kuuluu kol,kol,kol..(repsikan puolella edessä)
    Jarrut ei ole lämmenneet,ei kuulu raahausta/vinkunaa, eikä auto/ratti oo ravistanut,mistäs tälläinen yhtäkkinen kiinni tarraus/kalkatus ylleensä johtuu???

    Menen tutkimaan nyt,mutta hieman kiire pällistellä tuota tänään, niin kaikki vinkit taas
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • Joutti
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 305
    • Ummeljoki

    #2
    Liian pitkät pyöränpultit?
    E36 M3 & E39 530d

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5512
      • Vaasa

      #3
      Ettei vaan pyöränpultit ota kiinni? Kokeile ilman vannetta/pultteja pyöritellä Toki voihan se olla kierojarrulevy tai jotain muutakin.

      E: hidas
      sigpic

      Comment

      • e30_M-tech1
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 340
        • Tampere

        #4
        Syy ET!!!

        Originally posted by MarQu View Post
        Ettei vaan pyöränpultit ota kiinni? Kokeile ilman vannetta/pultteja pyöritellä Toki voihan se olla kierojarrulevy tai jotain muutakin.

        E: hidas
        Juurikin kiero jarrulevy ja pultit kävi ekana mieles...
        Testiajo viel tekemättä mutta repsikan puolen vanteen sisäreuna otti iskaritolppaan kiinni ja kolahdus kuulu ilmeisesti vanteessa olevasta painosta.Jätti jäljet jousiin sekä kumipurua..
        Loppuolevatkitkat takas alle prkl näissä et 35, ja tolppiin ottavissa (pitää viel tarkistaa) muistaakseni 42
        Ja miksikähän se repsikanpuoli ottaa tollain enempi kiinni?toisella puolen ei raavi vaikka silmä näytti, että vanne ois kiinni tolpas:think
        Auraukset tehty viimeviikolla,molemmat raidetangot vaihdettu just.

        Näemmä 36 tolpat ottaa noihin vanteisiin,e46 ei ottanu ja autoissa samat alustat sekä melko samat korkeudet.
        Last edited by e30_M-tech1; 22-01-2015, 18:49. Reason: niijoo
        Nykyiset:e39 530i & e36 325
        ---------------------------------------------------
        Exät:
        vw golffi
        e46 328 -00
        e30 320 -87
        e30 325 -83
        e36 325 -91
        e36 328 -98
        e30 325 M-tech1 -87

        Comment

        • ot8
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 86
          • Lahti

          #5
          Mitkäs on vanteen muut speksit kuin ET42? Ja jotkut coilitolpat ilmeisesti? Voi ottaa vain toisella puolella kiinni jouseen jos cambereissa eroa, koska vakiona ei ole cambersäätöä edessä. Bilteman laatu spacerit väliin niin homma toimii. Jos pultit olis liian pitkät pitäis peltinen ääni kyllä tunnistaa kun pultti rohisee jarrukilpeen kiinni...
          F31 320iX Schwarz II
          E39 530iA Cosmosschwarz metallic
          E36 328i Moreagrün metallic

          Entiset:
          E36 316i Alpinweiss II
          E36 323ti Titansilber metallic

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #6
            omituisuuksia

            Originally posted by ot8 View Post
            Mitkäs on vanteen muut speksit kuin ET42? Ja jotkut coilitolpat ilmeisesti? Voi ottaa vain toisella puolella kiinni jouseen jos cambereissa eroa, koska vakiona ei ole cambersäätöä edessä. Bilteman laatu spacerit väliin niin homma toimii. Jos pultit olis liian pitkät pitäis peltinen ääni kyllä tunnistaa kun pultti rohisee jarrukilpeen kiinni...
            Juuh,kokeilin pitkillä pulteilla ja peltinen ääni tuli,eli ei ollut pultit liika pitkät.
            Ta-tecnin coilit ja siihen (repsikanp) jurnutti jäljet,se kolina luultavasti tuli vanteessa olevasta painosta, joka oli 15metrin ajon jälkeen oli niin kulunut ettei enää kolissut, kun nostin renkaan ilmaan.
            Jurina iskariin jatku kylläkin, ja näytti ettei vanteen reuna ota pyörän pyöriessä koko matkalta kii tolppaan, vaan pyörii jotenkin epäkeskona..
            Laatuspecereistä sellasia kokoemuksia,notta ei kiitos..Rengas pomppi lähitiellä ohi...
            Vanteet on bbs, ET merkintää ei ole,onkohan se toi IS 46??

            Specsit ulkop.merkinnät:BMW, IS 46, 7Jx16H2,1095058 sisäpuolen merkinnät: 9IIITI, 99
            Last edited by e30_M-tech1; 23-01-2015, 14:05. Reason: Specsit
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1277
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Juuh,kokeilin pitkillä pulteilla ja peltinen ääni tuli,eli ei ollut pultit liika pitkät.
              Ta-tecnin coilit ja siihen (repsikanp) jurnutti jäljet,se kolina luultavasti tuli vanteessa olevasta painosta, joka oli 15metrin ajon jälkeen oli niin kulunut ettei enää kolissut, kun nostin renkaan ilmaan.
              Jurina iskariin jatku kylläkin, ja näytti ettei vanteen reuna ota pyörän pyöriessä koko matkalta kii tolppaan, vaan pyörii jotenkin epäkeskona..
              Laatuspecereistä sellasia kokoemuksia,notta ei kiitos..Rengas pomppi lähitiellä ohi...
              Vanteet on bbs, ET merkintää ei ole,onkohan se toi IS 46??

              Specsit ulkop.merkinnät:BMW, IS 46, 7Jx16H2,1095058 sisäpuolen merkinnät: 9IIITI, 99
              Laatuspeiseriä väliin ja (riittävän pitkät) pultit kiinni tai vanteet vaihtoon

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16355
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                Vanteet on bbs, ET merkintää ei ole,onkohan se toi IS 46??
                On eli et46.

                Comment

                • ot8
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 86
                  • Lahti

                  #9
                  Juu kuten edellä spaceria tai uutta vannetta. En oikeen ymmärrä mikä jengii risoo noissa bilteman spacereissä, kun omissa autoissa monta vuotta ollu niitä kesät ja talvet. Kyllä pyörät kiinni pysyy jos ymmärtää tarkistaa pulttien pituuden, spaceri kun ei pultin kiristymiseen vaikuta millään tavalla. Vai onko ketjun alottajalla jotain muuta perustelua pyörän irtoomiselle ja tälle mielipiteelle?
                  F31 320iX Schwarz II
                  E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                  E36 328i Moreagrün metallic

                  Entiset:
                  E36 316i Alpinweiss II
                  E36 323ti Titansilber metallic

                  Comment

                  • e30_M-tech1
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 340
                    • Tampere

                    #10
                    On!

                    Originally posted by ot8 View Post
                    Juu kuten edellä spaceria tai uutta vannetta. En oikeen ymmärrä mikä jengii risoo noissa bilteman spacereissä, kun omissa autoissa monta vuotta ollu niitä kesät ja talvet. Kyllä pyörät kiinni pysyy jos ymmärtää tarkistaa pulttien pituuden, spaceri kun ei pultin kiristymiseen vaikuta millään tavalla. Vai onko ketjun alottajalla jotain muuta perustelua pyörän irtoomiselle ja tälle mielipiteelle?
                    Ensmäisestä autosta lähti se rengas lentoon.
                    Ja seuraavassa autossa sain myyjältä tiedon että vanteet täristää autokauppoja tehdessä,että tarvis tasapainottaa,joo täristi! Siellä täristi ne spacerit..ja lakkas tärisemästä kun otti spacerit V*dduun sieltä, ja kyseiset vanteet pyöri siellä sen jälkeen aivan hienosti!
                    Sopivat vanteet on jo muuten hommattu.
                    Mutta se nyt on varmaan hyvä jos bilteeman spacerit hyvin pysyy kiinni,itse sain noista tarpeekseni,eikä kiinnosta oliko bilteman vai motonetin!Ei lentäviä renkaita, eikä tärinöitä kiitos enää.
                    Nykyiset:e39 530i & e36 325
                    ---------------------------------------------------
                    Exät:
                    vw golffi
                    e46 328 -00
                    e30 320 -87
                    e30 325 -83
                    e36 325 -91
                    e36 328 -98
                    e30 325 M-tech1 -87

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1277
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                      Ensmäisestä autosta lähti se rengas lentoon.
                      Ja seuraavassa autossa sain myyjältä tiedon että vanteet täristää autokauppoja tehdessä,että tarvis tasapainottaa,joo täristi! Siellä täristi ne spacerit..ja lakkas tärisemästä kun otti spacerit V*dduun sieltä, ja kyseiset vanteet pyöri siellä sen jälkeen aivan hienosti!
                      Sopivat vanteet on jo muuten hommattu.
                      Mutta se nyt on varmaan hyvä jos bilteeman spacerit hyvin pysyy kiinni,itse sain noista tarpeekseni,eikä kiinnosta oliko bilteman vai motonetin!Ei lentäviä renkaita, eikä tärinöitä kiitos enää.
                      Niin ei taida ne bilteman yleismallin speicerit olla keskittävät. Keskittävät speicerit sopivilla pulteilla kiinni niin ei kyllä pitäisi mitään ongelmia olla

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        #12
                        Jep!

                        Jatketaas tästä, jos ja kun joku vielä tempoo liian suuren ET:n kanssa



                        Noista pulteista ei hajuakaan..Ei taida riittää bmw:n pitempi normi pyöränpultti joka on n.5mm pitempi. Luulisin että pitää erikoispitkät pultit tilata samassa.
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎