Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kolme2viis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 93

    #16
    Ootko varma ettei putki vuoda esim jostain liitoksesta?

    Comment

    • Make84
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 40
      • Tampere

      #17
      en usko että olis sellaista..ääni on mekaaninen "räplätys" mikä kuuluu auton alta repsikan puolelta kuunneltaessa, tulee jostain pakosarjalta päin...melko hidas taajuuksinen. Eikä kyl kuulu miltään apulaitteeltakaan.
      E39 520i touring -01
      E36 325ciA -94
      E36 316i -91

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Make84
        en usko että olis sellaista..ääni on mekaaninen "räplätys" mikä kuuluu auton alta repsikan puolelta kuunneltaessa, tulee jostain pakosarjalta päin...melko hidas taajuuksinen. Eikä kyl kuulu miltään apulaitteeltakaan.
        Voi se olla pakosarjan tiivistekkin. Eikun vaan meisseli tai puukapula korvaa vasten ja paikallistamaan
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Pti
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 211

          #19
          venttiii/nostaja viallinen. Pako venttiili jumissa? haiseeko oudolle, pakokaasu siis?

          Comment

          • z3
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 273
            • Tre

            #20
            Ei olis se vauhtipyörä?
            - Parin Bemarin kokemuksella -

            Comment

            • Soprano
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 198

              #21
              Avasitko make siis sen kopan ? - Puhalsitko ilmalla niinkun olin kehottanut ?
              Niin ja se ääni tulee todennäköisesti just sieltä venttiileistä päin.. mutta siis se kaikuu jotenkin ihmeenkummasti sinne auton alle..
              Se menee sit....

              Comment

              • TOMMYBMW
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 43
                • Uusimaa

                #22
                Kesällä oma E36 325 alkoi myös naputtamaan, ja se voimistui pikku hiljaa. Syyksi paljastui löystynyt tulppa! Olin vaihtanut tulpat n.2-3000km ennen kuin naputus alkoi.

                Se naputus kuullosti todella pahalta, aivan kuin esim. kiertokanget laakerit olisi finaalissa.

                Comment

                • Make84
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 40
                  • Tampere

                  #23
                  avasin siis venttiilikopan ja sen toimenpiteen tein jo viime keväänä..en puhallellu tai mitään kuhan kattelin vain päällisin puolin ja kaikki näytti silmääni hyvältä. Se pisti silmään että kaikki tulpat ui öljyssä ja hatun varteen oli oikein kovettunut öljyä(ihme kun edes toimi), putsailin ne sitten ja parantelin silikoonilla eräitä asiaan vaikuttaneita tiivisteitä, en muista tarkemmin missä ne sijaitsi taisi olla venttiilikopan sisäpuolella(?)....muttajuu täytyy avata koppa uudestaan, tsekata tulpat ja puhallella noi venat.
                  E39 520i touring -01
                  E36 325ciA -94
                  E36 316i -91

                  Comment

                  • Piplis
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 292
                    • Kerava

                    #24
                    Yksi arvoitusleikki lisää. Osaisikos kukaan arvat mikä mahtaa mitää naputtavaa ääntä öljynpuhdistimen/laturin paikkeilla :think

                    Ääni: tyhjäkäynillä selkeästi kuuluva, noin puolen sekuntin välein toistuva nap-nap-nap-nap. Oikeastaan hyvinkin 'solenoidimainen' ääni, jonka tahti kiihtyy kierrosten mukaan. Korvakuulolta kuullostaisi tulevan imusarjan alta.

                    Venttiilikopan tiivisteen ja tulpat vaihdoin juuri, sekä puhdistin samalla puolat. Öljyt juuri vaihdettu, mutta ääni kuului entisilläkin tulpilla ja öljyillä. Naputus ei tunnu vaikuttavan kulkuun, eikä kulutukseen. Lämmöt yms. muut toiminnot täysin normaalit.

                    Ruuvaria käytin "stetoskooppina" ja kuuntelin paikkoja läpi:

                    - Vanos, tasaista surinaa, kaikki ok
                    - venttiilikoppa, tasaista surinaa, kaikki ok
                    - Lohko, samat kujeet, ihan tasainen käyntiääni
                    - imusarja, ei ääntele.
                    - visko, pyörii vapaasti eikä pysäyttäminen vaikuta ääneen

                    - öljynsuodattimen kansi - naputus kuuluu selvästi
                    - laturi, naputus kuuluu yhtä selkeästi kuin ylemmässäkin

                    Autona japanintuonti e36 ja M50B25. Eikös se naputtava bensatankin huohotinsolenoidi tms. tullut vasta M52 -koneisiin, eli sekään ei olisi sopiva vika.

                    Veikkauksia?
                    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #25
                      Originally posted by Piplis View Post
                      Yksi arvoitusleikki lisää. Osaisikos kukaan arvat mikä mahtaa mitää naputtavaa ääntä öljynpuhdistimen/laturin paikkeilla :think

                      Ääni: tyhjäkäynillä selkeästi kuuluva, noin puolen sekuntin välein toistuva nap-nap-nap-nap. Oikeastaan hyvinkin 'solenoidimainen' ääni, jonka tahti kiihtyy kierrosten mukaan. Korvakuulolta kuullostaisi tulevan imusarjan alta.

                      Venttiilikopan tiivisteen ja tulpat vaihdoin juuri, sekä puhdistin samalla puolat. Öljyt juuri vaihdettu, mutta ääni kuului entisilläkin tulpilla ja öljyillä. Naputus ei tunnu vaikuttavan kulkuun, eikä kulutukseen. Lämmöt yms. muut toiminnot täysin normaalit.

                      Ruuvaria käytin "stetoskooppina" ja kuuntelin paikkoja läpi:

                      - Vanos, tasaista surinaa, kaikki ok
                      - venttiilikoppa, tasaista surinaa, kaikki ok
                      - Lohko, samat kujeet, ihan tasainen käyntiääni
                      - imusarja, ei ääntele.
                      - visko, pyörii vapaasti eikä pysäyttäminen vaikuta ääneen

                      - öljynsuodattimen kansi - naputus kuuluu selvästi
                      - laturi, naputus kuuluu yhtä selkeästi kuin ylemmässäkin

                      Autona japanintuonti e36 ja M50B25. Eikös se naputtava bensatankin huohotinsolenoidi tms. tullut vasta M52 -koneisiin, eli sekään ei olisi sopiva vika.

                      Veikkauksia?
                      Laturin laakeri?
                      Evap-venttiili tais tulla tosiaan m52, mutta kato nyt kuitenkin näkyykö sellasta siellä.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Piplis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 292
                        • Kerava

                        #26
                        Jaa, että laturissakin on laakeri siis. Ääni on voimakkaimmillaan oikeastaan juuri silloin, kun 'stetoskoopin' laittaa laturiin kiinni, eli tuo voisi olla varteenotettava veikkaus. Öljynsuodattimen kotelo on siinä vieressä, eli ääni voisi hyvinkin kantaa siihen.

                        Voisikos tuon testata ihan kylmästi laturin hihnan irroittamalla vai tulisiko muita näppärämpiä keinoja mieleen?

                        Onko laturin laakerin vaihtaminen M50-pannuissa ihan kuolevaisten tehtävissä oleva homma vai onko käytännöllisempää vaihtaa samantien uuteen?
                        *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #27
                          Originally posted by Piplis View Post
                          Jaa, että laturissakin on laakeri siis. Ääni on voimakkaimmillaan oikeastaan juuri silloin, kun 'stetoskoopin' laittaa laturiin kiinni, eli tuo voisi olla varteenotettava veikkaus. Öljynsuodattimen kotelo on siinä vieressä, eli ääni voisi hyvinkin kantaa siihen.

                          Voisikos tuon testata ihan kylmästi laturin hihnan irroittamalla vai tulisiko muita näppärämpiä keinoja mieleen?

                          Onko laturin laakerin vaihtaminen M50-pannuissa ihan kuolevaisten tehtävissä oleva homma vai onko käytännöllisempää vaihtaa samantien uuteen?
                          On siinä laakerit molemmissa päissä. Ota hihna irti ja pyörittele. Jos laakerit on lopussa niin vaihda uus, vanhasta saa parinkympin runkohyvityksen.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Piplis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 292
                            • Kerava

                            #28
                            Nakutuksen syy varmistui.

                            Laturin akselissa on selvää pysty-, sekä vaakaklappia ja kolahtelee kun kädellä heiluttaa. Voiko ehtoopuolella oleva laturi vaikuttaa käyntiin?

                            Lisäksi ohjainrulla heiluu hieman sivusuunnassa. Onko siinä pieni välys alunperinkin vai meneekö tuokin samalla vaihtoon?
                            *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                            Comment

                            • system1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 167
                              • Järvenpää

                              #29
                              itsellä kans ollu ongelmia ton nakutuksen kanssa. auto on e39 523 -97. Ensin nakutti ihan normaalisti tyhjäkäynnillä aina, no kiristin sitte tulpat, siellä pohjalla oli kans öljyä niinku jollain muullaki. no nakutus lähti, mutta nyt myöhemmin on tullu takas ihme nakutus, lämpimällä koneella nakutus kuuluu paljon paremmin kuin kylmällä. missä voisi olla vika. nakutus nopeutuu kierrosten suurentuessa, mutta parhaiten nakutuksen erottaa juuri tyhjäkäynnillä.
                              Last edited by system1; 16-05-2010, 12:00.
                              BMW e92 325i coupe -08
                              ex. BMW e82 123d -08
                              ex. BMW e36 325i cabrio -94
                              ex. BMW e46 328i -99
                              ex. BMW e36 325i cabrio -93
                              ex. BMW e38 735ia -98
                              ex. BMW e36 325i coupe -92
                              ex. BMW e39 523i -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎