miksi ihmeessä ostaa 235/45/17 renkaat E36 malliin? se on sopiva koko 500-sarjalaisiin esim. E34 ja E39 mutta ei 300-sarjan E36 malliin!
jos haluaa alkuperäistä rengaskokoa vastaavan 17" koon niin silloin 225/45/17 koko on oikea. tai vaihtoehtoisesti eteen 225/45/17 ja taakse 245/40/17. ja talvirenkaissa ei kannata käyttää tuota 225/45/17 koska profiili on korkeampi ja jos on nastarenkaat niin ne tulee vielä ulommas. kesärenkailla tuon 225/45/17 pitäisi kyllä mahtua jos ei ole todella paljon madallettu, mahtuuhan joka kulmaan vaikka 235/40/17 myös jos sellaiset haluaa tosin eteen ehkä tarpeettoman leveä koko.
jos halutaan taas tuning-lookia eli auto on madallettu reippaasti, vähintään 60mm keulasta ja laitetaan sikaleveät vanteet niin esim. eteen 215/40/17 ja taaksen 245/35/17 on aika optimit koot. tosin tällöin on kyse jo renkaista joiden vierintäkehä on vakiorengaskokoa selvästi pienempi jolloin matkamittari näyttää hieman enemmän vääri ja auton kokonaisvälitys myös muuttuu tosin ei kovin ratkaisevasti.
alkuperäiseen kysymykseen vastaus. myy ne 235/45/17 renkaat ja osta sellaiset jotka on tarkoitettu autoosi.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
No joo niin näyttäis olevan. Ei oikee viitti tosiaankaan laskee enempää ku ei pääse nytkään ku huomautuksella katsastuksen läpi. Eli meinaat sä hankkii niinku 225/40 R17? Mut nouseeko se sit ollenkaan jos renkaan leveyttä hakee lisää?? Eiks auto nouse ku kasvattaa tota profiilia? Eli 40 -> 45?? Vai oonko käsittänyt ihan väärin?
Mielessä oli 225/45/17. Parempi se on autoa pudottaa jousilla, kuin renkailla
Tosin, toi 215/45 voisi ehkä olla myös vaihtoehto..
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Mielessä oli 225/45/17. Parempi se on autoa pudottaa jousilla, kuin renkailla
Tosin, toi 215/45 voisi ehkä olla myös vaihtoehto..
Joo mä luulen et mä ostan kans tollaset 215/45 seuraavaksi.. Mul ottaa kii siihen sisälokariin hieman, ku kääntää renkaat aivan tappiin. Siis meinaan et renkaan ulkoreuna esim. kääntää kaiken minkä saa nii vasemmalle ja sit ku tsekkaa kuljettajanpuoleista rengasta nii se ottaa hieman kii... Mut auttaakohan ton renkaan leveyden pieneneminen tuohon, etti ota enää kii? Vai pitäisköhän säätää alustaa ylemmäs? Siinäpä pulma mut kai täs nyt jotain keksitään.
Comment