Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 235/45/17 ei mahdu kunnolla pyörimään?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #16
    mutta onhan noilla vähän eroa onko

    esim.

    214/40/17 halk. 603mm
    225/40/17 halk. 611mm
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #17
      miksi ihmeessä ostaa 235/45/17 renkaat E36 malliin? se on sopiva koko 500-sarjalaisiin esim. E34 ja E39 mutta ei 300-sarjan E36 malliin!

      jos haluaa alkuperäistä rengaskokoa vastaavan 17" koon niin silloin 225/45/17 koko on oikea. tai vaihtoehtoisesti eteen 225/45/17 ja taakse 245/40/17. ja talvirenkaissa ei kannata käyttää tuota 225/45/17 koska profiili on korkeampi ja jos on nastarenkaat niin ne tulee vielä ulommas. kesärenkailla tuon 225/45/17 pitäisi kyllä mahtua jos ei ole todella paljon madallettu, mahtuuhan joka kulmaan vaikka 235/40/17 myös jos sellaiset haluaa tosin eteen ehkä tarpeettoman leveä koko.

      jos halutaan taas tuning-lookia eli auto on madallettu reippaasti, vähintään 60mm keulasta ja laitetaan sikaleveät vanteet niin esim. eteen 215/40/17 ja taaksen 245/35/17 on aika optimit koot. tosin tällöin on kyse jo renkaista joiden vierintäkehä on vakiorengaskokoa selvästi pienempi jolloin matkamittari näyttää hieman enemmän vääri ja auton kokonaisvälitys myös muuttuu tosin ei kovin ratkaisevasti.

      alkuperäiseen kysymykseen vastaus. myy ne 235/45/17 renkaat ja osta sellaiset jotka on tarkoitettu autoosi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • kaba
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1209
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by dantte
        No joo niin näyttäis olevan. Ei oikee viitti tosiaankaan laskee enempää ku ei pääse nytkään ku huomautuksella katsastuksen läpi. Eli meinaat sä hankkii niinku 225/40 R17? Mut nouseeko se sit ollenkaan jos renkaan leveyttä hakee lisää?? Eiks auto nouse ku kasvattaa tota profiilia? Eli 40 -> 45?? Vai oonko käsittänyt ihan väärin?
        Mielessä oli 225/45/17. Parempi se on autoa pudottaa jousilla, kuin renkailla
        Tosin, toi 215/45 voisi ehkä olla myös vaihtoehto..
        -kaba-,
        BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
        Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
        Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
        Ex F10 M550d takaniskatuilla
        730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
        ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
        ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
        ex. mb 230 coupe, -91
        ex. Ford Granada 2.0 -84
        "Tio små moppepojkar"
        "Pruritum ani"
        "Helsinki City Boys"

        Comment

        • Surina
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 222
          • Lohja

          #19
          Kannattaa kuikuilla vaikka tota STRO:sta skannattua juttua. Sen mukaan Katsastusmieskin autoja syynää.

          x53

          Comment

          • dantte
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1532
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by kaba
            Mielessä oli 225/45/17. Parempi se on autoa pudottaa jousilla, kuin renkailla
            Tosin, toi 215/45 voisi ehkä olla myös vaihtoehto..
            Joo mä luulen et mä ostan kans tollaset 215/45 seuraavaksi.. Mul ottaa kii siihen sisälokariin hieman, ku kääntää renkaat aivan tappiin. Siis meinaan et renkaan ulkoreuna esim. kääntää kaiken minkä saa nii vasemmalle ja sit ku tsekkaa kuljettajanpuoleista rengasta nii se ottaa hieman kii... Mut auttaakohan ton renkaan leveyden pieneneminen tuohon, etti ota enää kii? Vai pitäisköhän säätää alustaa ylemmäs? Siinäpä pulma mut kai täs nyt jotain keksitään.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Auttaa toki sekin, mutta 215/45-17" on myös selkeästi matalampi kuin 225/45-17", jolloin käännettäessä renkaan reuna ei "kurota" niin sisälle.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9984
                • KVLA

                #22
                215/45 ja 225/45 renkaiden korkeusero on n. 8mm.Elikkäs sädemitta on tuossa 10mm kapeammassa n. 4mm pienempi.

                Comment

                • dantte
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1532
                  • Helsinki

                  #23
                  Ok kiitos teille... Se on siis 215/45 r17 osto edessä. Vähän hassut rengas koot sit hieman on edessä ja takana mut ihan sama... takana 245/40

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎