Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommitin
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 17
    • kouvola

    e36 328i tyhjäkäynti

    Terve! Olen yrittänyt etsiä samaa ongelmaa mutta en ole löytännyt.

    Eli autona on e36 328i -95 m52b28

    Tyhjäkäynti pätkii eli yskii jonkin verran putkesta samalla kierrokset laskevat ja nousevat takas. Kylmänä ei tee tätä kuin harvoin, mutta lämpöisenä koko ajan. Välillä meinaa sammua kun laittaa kiihdytyksen jälkeen kytkimen pohjaan jolloin kierrokset laskevat reilusti alle 300 rpm Muuten auto toimii normaalisti ja vedot ovat tallella. Osaiskos joku kertoa mikä tässä on vikana ??:think
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by tommitin View Post
    Kylmänä ei tee tätä kuin harvoin, mutta lämpöisenä koko ajan.
    Jokin puola paskana :think Vikakoodit luettu ?

    Comment

    • blueorange
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 404
      • suomi

      #3
      Tai se kuuluisa imuvuoto. Kylmänä rikkaampi seos niin sillon ei tee.

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Jokin puola paskana :think Vikakoodit luettu ?
        Inpahan ei taida mekaanista vikaa tunnistaa. Jos imuvuoto niin herjaa jotain. Kaverilla herjas e46:ssa 3 sylinterin sytytyshäiriöö. Vaihto tulppia ja puolia niin aina vaan sama. Vaihto imusarjan tiivisteet niin loppu se härö

        Toisen kaverin e46 320 nyki pienillä kierroksilla tosi paljon kun rupes varovasti kiihdyttämään. Otin sen koeajoon vkl ja sovittiin et vaihdan tulpat samalla. Tulpista ei ollu mitään jäljellä. Keskielektrodi oli kulunu posliinin sisään ja sivuelektrodeista oli noin puolet jäljellä verrattuna uusiin tulppiin 190 tkm ajettu. Tulpissa luki BMW.Oiskohan ollu tehtaan tulpat. Loppu se nykiminen. Polttoaineen kulutus putos n. 1,5 litraa sataselle. En ole vielä ikinä nähnyt semmosia tulppia,enkä kyllä odottanu näkeväni niitä siinä autossa. Olin aivan varma että se nykiminen johtuu imuvuodosta, lambdasta, vanoksesta tai ihan mistä vaan muusta.

        Tämä on sitten tosi. Polttoaineen kulutuksen sanoin jopa alakanttiin. 9,4 oli keskikulutus suurinpiirtein samanlaisessa ajossa kun tulppien vaihdon jälkeen. Jälkeen 7,6. Todellista ei ole todettu ,mutta ajotietokoneen mukaan.

        Comment

        • tommitin
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 17
          • kouvola

          #5
          Vikakoodit luettiin ja lambdat näyttivät tälläistä:

          25 lambda probe heating probe 1
          55 lambda probe heating probe 2

          eli noissa ilmeisesti tuntuu olevan vikaa

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11102
            • Oulu

            #6
            Lamdojen lämmitys rikki. Ei kylläkään vaikuta kuin päästöihin kylmänä. Mulla ainakin toimi mylly ihan oikein, vaikka oli rikki. Vaihdoin kyllä ehjät mielenrauhan vuoksi. Etsisin ennemmin sitä imuvuotoa. Ei mitään jarrukliineri tai muuta taktiikoita, vaan koko imupuoli palasiksi ja käpälöi jokaisen osan, letkun ja tiivisteen tarkaan läpi ja katsoo onko rikki. Korjaus vaihtamalla uusi osa. Tai sitten maf:n päähän tulppa josta paineilmaa sisään ja kuuntelemaan mistä suhisee jos suhisee.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • tommitin
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 17
              • kouvola

              #7
              Vaihdoin venttiilikopan tiivisteet ja samalla ne kumiset o renkaat uusiin. Myös tulpat vaihdoin. Tiivisteet oli kylläkin ihan korput puolatkin olivat ehjät mutta eipä noitten vaihdollakaan saatu tyhjäkäynnin pätkimistä loppumaan joten täytynee seuraavaksi keskittyä imupuoleen

              Comment

              • Fanatic21
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 131
                • P-karjala

                #8
                Todennäköisesti imuvuoto, mutta tuohon on paljon syitä. Tsekkailet mahd imuvuodot ensin ☺
                E34 M50b25 turbo

                Ex: E34 525i vm91


                Joensuu Connection

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎