Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiaskelin asento tunnistin JA nokka-akselin tunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lersba
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 43
    • Forssa

    Kampiaskelin asento tunnistin JA nokka-akselin tunnistin

    Onko nokkaakselin tunnistin se joka on solenoidin, öljynsuodattimen ja öljyletkun vieressä? Vai onko se kampiakselin tunnistin. Oon ihan sekasin missä kumpikin sijaitsee.. Ja jos se on nokka, niin missä kampiakselin tunnistin sijaitsee? ja jollei se ole nokka vaan on kampiakselin niin missä nokkatunnistin sit sijaitsee? ANTEEKSI UUDESTA KETJUSTA TAAS.
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 541
    • peräkylässä

    #2
    Originally posted by Lersba View Post
    Onko nokkaakselin tunnistin se joka on solenoidin, öljynsuodattimen ja öljyletkun vieressä? Vai onko se kampiakselin tunnistin. Oon ihan sekasin missä kumpikin sijaitsee.. Ja jos se on nokka, niin missä kampiakselin tunnistin sijaitsee? ja jollei se ole nokka vaan on kampiakselin niin missä nokkatunnistin sit sijaitsee? ANTEEKSI UUDESTA KETJUSTA TAAS.
    mikä moottori http://www.zanziglabs.com/camsensor/ah_Hahlabelled.JPG tuossa tuo sensor on nokka akselin tunnistin.
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • Lersba
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 43
      • Forssa

      #3
      M52B20 ja tilasin uuden nokkatunnistimen.. vaikka se ei välttämättä rikku olekkaan mutta siitä hajosi kiinnike ku oli muutenki jo vähän hapertunut..

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        #4
        Toivottavasti ostit alkuperäisosan.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Toivottavasti ostit alkuperäisosan.
          Tätä en enää näin asioihin perehtyneenä ymmärrä. Miksi ihmiset toitottaa varsinkin moottorin sähköosista että osta se BMW:n laatikossa oleva? Ehkä se tekee autuaaksi, mutta tekee se myös isomman loven lompakkoon.

          BMW ei niitä osiaan itse valmista kuitenkaan, niin onko järkevää maksaa logosta kymppejä ekstraa. Sähköosissa suosittelen kääntymään osaavaan varaosamyymälän tai autosähköliikkeen puoleen ja toimittamaan alkuperäisosanumerot. Pääsääntöisesti ainakin näissä vanhemmissa rutkuissa osat tulevat Boschilta, Hellalta tai Behriltä. Saat aivan saman osan mutta huokeammalla ja ilman turhaa välikättä.
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2188
            • Karstula

            #6
            Originally posted by Playpig View Post
            Tätä en enää näin asioihin perehtyneenä ymmärrä. Miksi ihmiset toitottaa varsinkin moottorin sähköosista että osta se BMW:n laatikossa oleva? Ehkä se tekee autuaaksi, mutta tekee se myös isomman loven lompakkoon.

            BMW ei niitä osiaan itse valmista kuitenkaan, niin onko järkevää maksaa logosta kymppejä ekstraa. Sähköosissa suosittelen kääntymään osaavaan varaosamyymälän tai autosähköliikkeen puoleen ja toimittamaan alkuperäisosanumerot. Pääsääntöisesti ainakin näissä vanhemmissa rutkuissa osat tulevat Boschilta, Hellalta tai Behriltä. Saat aivan saman osan mutta huokeammalla ja ilman turhaa välikättä.
            Jostain syystä vain se alkuperäinen toimii niinkuin pitää..kokemusta on. Vaikka se tarvike olisi mitä merkkiä tahansa niin ei ne silti oo toiminu? Halvempaa ostaa kerralla hyvä kuin monta huonoa..
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 889
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Jostain syystä vain se alkuperäinen toimii niinkuin pitää..kokemusta on. Vaikka se tarvike olisi mitä merkkiä tahansa niin ei ne silti oo toiminu? Halvempaa ostaa kerralla hyvä kuin monta huonoa..
              Mikä osa ja mitä merkkiä tarvikkeet? Kuten sanottu, on tarvikeosia ja on niitä OE-vastaavia tarvikeosia...
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • Lersba
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 43
                • Forssa

                #8
                Originally posted by Playpig View Post
                Mikä osa ja mitä merkkiä tarvikkeet? Kuten sanottu, on tarvikeosia ja on niitä OE-vastaavia tarvikeosia...
                Maahantuojalta sain osan hyvään hintaan joten on alkuperäis osa

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Playpig View Post
                  Tätä en enää näin asioihin perehtyneenä ymmärrä. Miksi ihmiset toitottaa varsinkin moottorin sähköosista että osta se BMW:n laatikossa oleva? Ehkä se tekee autuaaksi, mutta tekee se myös isomman loven lompakkoon.

                  BMW ei niitä osiaan itse valmista kuitenkaan, niin onko järkevää maksaa logosta kymppejä ekstraa. Sähköosissa suosittelen kääntymään osaavaan varaosamyymälän tai autosähköliikkeen puoleen ja toimittamaan alkuperäisosanumerot. Pääsääntöisesti ainakin näissä vanhemmissa rutkuissa osat tulevat Boschilta, Hellalta tai Behriltä. Saat aivan saman osan mutta huokeammalla ja ilman turhaa välikättä.
                  Kokemuksen perusteella on tiettyjä osia, jotka ostan tarvikkeena, ja tiettyjä joita ostan vain alkuperäisosana. Kampiakselin ja nokka-akselien asentoanturit kuuluvat tähän jälkimmäiseen kategoriaan.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Kokemuksen perusteella on tiettyjä osia, jotka ostan tarvikkeena, ja tiettyjä joita ostan vain alkuperäisosana. Kampiakselin ja nokka-akselien asentoanturit kuuluvat tähän jälkimmäiseen kategoriaan.
                    No mikäpäs siinä... Kenenkä BMW:n alihankkijan tehtaalta ajattelet näiden alkuperäisosien tulevan?
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1827
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by Playpig View Post
                      No mikäpäs siinä... Kenenkä BMW:n alihankkijan tehtaalta ajattelet näiden alkuperäisosien tulevan?
                      Ihan yks ja sama. En jaksa kierrellä kysymässä, enkä arvuutella toimiiko osa vai ei. Maksan mielelläni pikkuisen lisää näiden osien kohdalla siitä, että tiedän että ne toimivat.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Ihan yks ja sama. En jaksa kierrellä kysymässä, enkä arvuutella toimiiko osa vai ei. Maksan mielelläni pikkuisen lisää näiden osien kohdalla siitä, että tiedän että ne toimivat.
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎