En tiedä kuuluuko tämä threadi tänne mutta tuli tuossa mieleen onko kellään tuollaista? Ei ole tullut vastaan vielä muistaakseni niin päätimpä kysyä tuota...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 325i e36 turboa kenelläkään suomessa?
Collapse
X
-
Originally posted by SeneVähäpäästöisyyden takia ei taida olla. Tulee niin hintavaksi sen rakentaminen. Joko tüv-hyväksytty turbotus kitti tai sitten vtt:n mittauksen kautta (1000e tms). Ja tulee tehorajatkin aika äkkii vastaan.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kakeEipä ole kaikki vähäpäästöisiä.....Last edited by bmwbmw; 19-03-2005, 20:58.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by HemiYhtään turbolle katsastettua ei AKE:n tiedossa pitäisi olla(=laillista). Käsittääkseni pari vakavampaa yritystä on tehty, mutta kaatunut lopulta tuohon vähäpäästöisyysvaatimuksen täyttymättömyyteen.Last edited by gnz; 20-03-2005, 14:28.
Comment
-
-
Originally posted by vekkuliYlivieskassa on myynnissä yx E36 325 capriolet jossa hestec moottorin ohjausjärjestelmä m3 vaihdelaatikko ja perä, kyseisessä autossa oli ollut turbo, en muista oliko se kuitenkaan katsastettu turbolle.
klubilaisillaki ollu toi peli, matin entinen
ei tainnu se turbo olla siinä pitkään kajaanin pojilla paikallaanNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
gnz: Itse olen siinä uskossa että tuosta "pussitestistä" on jälkiturbotetun kiesin lähes mahdoton päästä läpi ilman radikaaleja ruiskutukseen/softaan ja moottorin konstruktiivisyyteen meneviä muutoksia. Jotta homma onnistuisi, pitäisi ohjelmia ym.päästä säätämään/konstruktoimaan ko.mittalaittein. VTT vain suorittaa mittauksen, eikä säädä eikä muuta/vaihda palikoita. Tämä ongelma ei koske pelkästään bemua, vaan kaikkia muidenkin merkkien alunperin vapariksi konstruktoituja moottoreja. Ei kai yksikään jälkiturbotettu kiesi tässä maassa ole läpäissyt testiä? Eli jos yli 50tkm ajetut orggiskiesitkään eivät enään ko.testiohjelmaa juurikaan läpäise, ei "kotitalliturbotetulla" yli 10-vuotta vanhalla bemulla pitäisi olla mitään mahiksia.
Comment
-
-
Hemi:
Kiva olisi tietää mikä se "vaa'ankielikysymys" tässä turbon läpisaamisessa pussitestistä on?
Suomesta kumminki löytyy kohtalainen määrä autoharrastajia jotka hallitsee moottorit + ohjausjärjestelmät sekä säätöjen kanssa pelaamisen.
Vai onko kysymys sittenkin vain kustannuksista? Ei haluta uhrata 1000 euroa vain sen takia, että saataisiin turbo uudemman pellin sisään.
Kokonaisuuden hallinta?
Vai onko ongelma se, ettei päästä todentamaan auton säätöjä ennen testiin menoa? Tai päästään, mutta hintana on se 1000E / kpl
Äkkiseltään kuulostaa helpolta: Seos stoikiometriseksi, ja autoon toimiva katti. Onko turbokoneet seoksen säädössä oikukkaampia?
Comment
-
Comment