Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325i e36 turboa kenelläkään suomessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa1123
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 85

    BMW 325i e36 turboa kenelläkään suomessa?

    En tiedä kuuluuko tämä threadi tänne mutta tuli tuossa mieleen onko kellään tuollaista? Ei ole tullut vastaan vielä muistaakseni niin päätimpä kysyä tuota...
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    Vähäpäästöisyyden takia ei taida olla. Tulee niin hintavaksi sen rakentaminen. Joko tüv-hyväksytty turbotus kitti tai sitten vtt:n mittauksen kautta (1000e tms). Ja tulee tehorajatkin aika äkkii vastaan.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      nimimerkillä HEZMA^ ilmeisesti on, kun lueskelee "olitko se sinä?" topiiccia... edit: tai ainakin e36. en sitte tiedä oliko 316i-328i vai mikä...
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Originally posted by Sene
        Vähäpäästöisyyden takia ei taida olla. Tulee niin hintavaksi sen rakentaminen. Joko tüv-hyväksytty turbotus kitti tai sitten vtt:n mittauksen kautta (1000e tms). Ja tulee tehorajatkin aika äkkii vastaan.
        Eipä ole kaikki vähäpäästöisiä.....
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by kake
          Eipä ole kaikki vähäpäästöisiä.....
          ei olekkaan... joskushan projektit osiossa oli MUISTAAKSENI joku turbottamassa ei vähäpäästöistä e36:sta... edit: hehheh... sehän projektit osioon kirjoittanut e36 ahtamisesta olikin yllä kirjoittanut KAKE
          Last edited by bmwbmw; 19-03-2005, 20:58.
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Yhtään turbolle katsastettua ei AKE:n tiedossa pitäisi olla(=laillista). Käsittääkseni pari vakavampaa yritystä on tehty, mutta kaatunut lopulta tuohon vähäpäästöisyysvaatimuksen täyttymättömyyteen.

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              eli jos lisää tehoa, niin melkein isompi kone vaan pellinalle, niin tulee halvemmaksi.. mitenköhän ois m60b40...
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Lemon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 198
                • Joensuu

                #8
                eikös se yks ollu pulttaamassa sitä remmiä sinne? oli jotain juttua tuolla projekteissa..

                Comment

                • gnz
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 428
                  • -

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Yhtään turbolle katsastettua ei AKE:n tiedossa pitäisi olla(=laillista). Käsittääkseni pari vakavampaa yritystä on tehty, mutta kaatunut lopulta tuohon vähäpäästöisyysvaatimuksen täyttymättömyyteen.
                  Siis eivät päässeet pussitestistä läpi? Miksi eivät päässeet?
                  Last edited by gnz; 20-03-2005, 14:28.

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1328
                    • Liminka

                    #10
                    Ylivieskassa on myynnissä yx E36 325 capriolet jossa hestec moottorin ohjausjärjestelmä m3 vaihdelaatikko ja perä, kyseisessä autossa oli ollut turbo, en muista oliko se kuitenkaan katsastettu turbolle.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • Sene
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 925
                      • Enschede, The Netherlands

                      #11
                      Originally posted by Lemon
                      eikös se yks ollu pulttaamassa sitä remmiä sinne? oli jotain juttua tuolla projekteissa..
                      Edelleen ylempänä kirjoittanut kake Hänellä e36 ei ole vähäpäästöiseksi rekisteröity.
                      F11 LCI 535xi


                      Ex.

                      E36 320i sedan
                      E36 LCI 328i coupe
                      E61 LCI 530xi

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by vekkuli
                        Ylivieskassa on myynnissä yx E36 325 capriolet jossa hestec moottorin ohjausjärjestelmä m3 vaihdelaatikko ja perä, kyseisessä autossa oli ollut turbo, en muista oliko se kuitenkaan katsastettu turbolle.
                        siinä oli yhessä vaiheessa turbo (tais olla vielä m3 pannu sillon)...kalajoella 2003

                        klubilaisillaki ollu toi peli, matin entinen

                        ei tainnu se turbo olla siinä pitkään kajaanin pojilla paikallaan
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          gnz: Itse olen siinä uskossa että tuosta "pussitestistä" on jälkiturbotetun kiesin lähes mahdoton päästä läpi ilman radikaaleja ruiskutukseen/softaan ja moottorin konstruktiivisyyteen meneviä muutoksia. Jotta homma onnistuisi, pitäisi ohjelmia ym.päästä säätämään/konstruktoimaan ko.mittalaittein. VTT vain suorittaa mittauksen, eikä säädä eikä muuta/vaihda palikoita. Tämä ongelma ei koske pelkästään bemua, vaan kaikkia muidenkin merkkien alunperin vapariksi konstruktoituja moottoreja. Ei kai yksikään jälkiturbotettu kiesi tässä maassa ole läpäissyt testiä? Eli jos yli 50tkm ajetut orggiskiesitkään eivät enään ko.testiohjelmaa juurikaan läpäise, ei "kotitalliturbotetulla" yli 10-vuotta vanhalla bemulla pitäisi olla mitään mahiksia.

                          Comment

                          • gnz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 428
                            • -

                            #14
                            Hemi:

                            Kiva olisi tietää mikä se "vaa'ankielikysymys" tässä turbon läpisaamisessa pussitestistä on?
                            Suomesta kumminki löytyy kohtalainen määrä autoharrastajia jotka hallitsee moottorit + ohjausjärjestelmät sekä säätöjen kanssa pelaamisen.

                            Vai onko kysymys sittenkin vain kustannuksista? Ei haluta uhrata 1000 euroa vain sen takia, että saataisiin turbo uudemman pellin sisään.

                            Kokonaisuuden hallinta?

                            Vai onko ongelma se, ettei päästä todentamaan auton säätöjä ennen testiin menoa? Tai päästään, mutta hintana on se 1000E / kpl

                            Äkkiseltään kuulostaa helpolta: Seos stoikiometriseksi, ja autoon toimiva katti. Onko turbokoneet seoksen säädössä oikukkaampia?

                            Comment

                            • JH2003
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 362
                              • Vantaa

                              #15
                              Tiedän ainakin yhden 1.8 16v Renault Clion mikä on läpäissyt VTT:n testin, ekalla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎