Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:sen keskuslukon ohjauspiuha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    E36:sen keskuslukon ohjauspiuha

    Tietääkö kukaan mistä hälyttimelle löytäisi keskulukituksen johdon, tiedän että se on apukuskin jalkatilassa, olen kerran nähnyt kun se kytketään, mutta muuta en tiedä kun että se on siellä jalkatilassa muiden johtojen seassa.

    Omalle hälyttimelle laitoin oman pumpun jolle vedin hälyttimeltä tulevan keskuslukon piuhan mutta nyt se pumppu alkaa hajoamaan, ei mene aina ovet lukkoon niinkuin pitäisi, olisiko kenelläkään tietoa että mihin kytkisin keskuslukkoa ohjaavan piuhan?

    Johtojahan siellä on tuhansia mutta jos nyt joku olisi kytkenyt oman hälyttimen ja kertoisi niin saisin minäkin otettua sen lisäpumpun sieltä ovesta pois...
    E61 535d alkuunsa viritetty.
  • Snake
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 95
    • Kerava

    #2
    Siellä on se musta pikku boksi (jotain 10*10cm), johon menee valkonen ja vissiin mustakin liitin. Ne keskuslukon piuhat on siinä valkosessa liittimessä. Siinä on varmaan parikymmentä muutakin piuhaa, mutta en nyt kyllä muista just niitä värejä. Oiskohan mahdollisesti ollut vihreä-musta? Siellä kumminkin on vierekkäin ne sekä avaus että sulkemis -piuhat. Tulikohan nyt varmasti tarpeeks sekavasti... :shock:
    E36 325i

    Comment

    • Snake
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 95
      • Kerava

      #3
      Nyt rupee tulee jotenkin sellanen tuntuma et ne piuhat ois: Vihreä-musta ja ruskea-musta... :roll: Voi olla et menee ihan pieleenkin noi värit, kun siitä on reilut puol vuotta aikaa kun itelle laitoin, mutta sen mä ainakin muistan, että siinä valkosessa liittimessä ne on... Ja se boksi on vissiin kiinni siellä hanskalokeron takana oikealla pellissä... Muisti palailee pätkittäin
      E36 325i

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Kiitos, en nyt lähde noilla sun muisteloilla kokeilemaan sitä mutta pitää odottaa jos joku muu muistaisi piuhojen värit oikein niin voisi laittaa keskuslukon toimimaan, kiitos kuitenkin!
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Snake
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 95
          • Kerava

          #5
          Eihän siinä muuta kun yleismittari kiinni ja mittailet siitä liittimeltä niitä piuhoja samalla kun laitat ovia lukkoon ja auki. Alota nyt kuitenkin vaikka niistä vi-mu ja ru-mu -piuhoista
          E36 325i

          Comment

          • Bemari E36
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 201
            • Lapinlahti

            #6
            Mä kytkin omaani tossa toissaviikonloppuna hälyn, ja ne keskuslukon piuhat olivat valkee/vihree ja valkee/sininen.
            Ne löytyvät hanskalokeron takaa, siellä on 3 boksia päällekkäin, joista se on ylin. Siihen tulee 3 liitintä, musta,keltainen ja valkea.
            Mustasta liitimestä lähtee paksut johdot ovien moottoreille.
            Niistä paksumistakin piuhoista löytyy semmoset millä ne saa aukeemaan ja sulkeutumaan, mutta ne ei oo oikeet ei 30A sulake kestänyt testaillessa.
            Keltaiseen tulee ohjaukset ovien moottoreilta, näistä löytyy ne keskuslukon piuhat valkee/vihree ja valkee/sininen.
            Valkeaan liittimeen tulee ovien maadoittavat kytkimet.

            Kahteen alempaan boxiin ei tarvinnut koskea ollenkaan ja tässä yhdessäkin vain keltaiseen ja valkeaan liittimeen tuleviin johtoihin.


            Niin ja autona on 325 TDS Tourinki... en tiiä onko sulla samalleen noi boxit...
            E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
            Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
            X määrä mielenhäiriöitä...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Kiitos tiedosta! tarkistan vielä jos haynesissä on sähkökaaviot että mitenkä 1/1 värit ovat ja sitten alan purkamaan autoani..

              Kiitos.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Spec
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 93
                • Helsinki

                #8
                Jos se on e 36 tai e 34, niin näät ne värit kun katsot bensakorkin lukitusmoottorin johtojen värit. Jos käytät laserlinen hälyä niin sulakkeeks laita sille 15 a vaikka ohjeessa sanotaan 10 max. Tämä johtuen bemarin isoista moottoreista

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Bemari E36
                  Mä kytkin omaani tossa toissaviikonloppuna hälyn, ja ne keskuslukon piuhat olivat valkee/vihree ja valkee/sininen.
                  Ne löytyvät hanskalokeron takaa, siellä on 3 boksia päällekkäin, joista se on ylin. Siihen tulee 3 liitintä, musta,keltainen ja valkea.
                  Mustasta liitimestä lähtee paksut johdot ovien moottoreille.
                  Niistä paksumistakin piuhoista löytyy semmoset millä ne saa aukeemaan ja sulkeutumaan, mutta ne ei oo oikeet ei 30A sulake kestänyt testaillessa.
                  Keltaiseen tulee ohjaukset ovien moottoreilta, näistä löytyy ne keskuslukon piuhat valkee/vihree ja valkee/sininen.
                  Valkeaan liittimeen tulee ovien maadoittavat kytkimet.

                  Kahteen alempaan boxiin ei tarvinnut koskea ollenkaan ja tässä yhdessäkin vain keltaiseen ja valkeaan liittimeen tuleviin johtoihin.

                  iin ja autona on 325 TDS Tourinki... en tiiä onko sulla samalleen noi boxit...
                  Haynesin sähkökaavioita lukiessa haynes sanoo mun mielestä että ne piuhat olisi valko vihree ja valko musta, mutta noistahan se selviää kun kokeilee että mikä on oikee
                  N
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #10
                    No eilen sitten kokeiltiin! kyllä ne meidän mielestä oli valko vihree ja valko sininen mitkä ne avaa ja sulkee. Mutta ei me saatu sitä toimimaan sen hälyttimen kanssa. (sikuran hälytin). Sikurassa on kaksi piuhaa, avaus ja sulku, kun ne kytki noihin piuhoihin niin eipä auttanut mitään, missä lie vika, kokeiltiin vielä vaikka mitä, eikä saatu mitään aikaan vaikka siihen 4 tuntia menikin!
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Snake
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 95
                      • Kerava

                      #11
                      Niissä hälyttimissä on usein monta tapaa miten ne pitää kytkeä, ja tässä tapauksessa ne pitäs kytkeä sillä vaihtuvakärkisellä lukon ohjaus -tavalla. Jos sulla on sen hälyn asennusohje niin pitäs vähän ees auttaa... :wink: Mutta: Jos ne piuhat on sun autossa ne va-vi ja va-si, niin mittaat aluksi että mitä niissä tapahtuu kun lukitusta laittaa edestakas. (minkä varmaan jo muistat ulkoa unissakin :P ) Sitten sun pitä löytää niiltä hälyttimen piuhoilta se sama tieto kun laitat hälyn päälle ja pois... Kuulostaa helpolta mutta tiedän ettei se aina oo Itelläki siihen vähän aikaa meni kun selvittelin juttua sillon...
                      E36 325i

                      Comment

                      • Bemari E36
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 201
                        • Lapinlahti

                        #12
                        Se val/hir ja val/sin on kuskin oven moottorin ohjauspiuhoja, jotka ohjaavat muita ovia kiinni/auki (vänkäri, takaovet yms...).
                        Mulla ainaskin oli siinä ovessa jokin varmistus juttu, eli kuskin oven nuppi piti olla alhaalla ennen kuin muut ovet sai lukkoon noista jommasta kummasta ja vastaavasti kuskin oven nuppi piti olla ylhäällä ennen kuin avasi muut ovet noista jommasta kummasta piuhasta.
                        Sekavasti selostettu :wink: :wink:
                        Mä katkaisin noi piuhat val/vih ja val/sin ja kytkin ne hälyn piuhoihin, eli poxille menevään liittimeen jäi nyt kaks vapaata karvaa...
                        tälleen kytkettynä keskuslukko ei toimi avaimella kuskin ovesta, mut hälyn kans toimii loistavasti.

                        Siihen olis varmaan jokin muu ratkaisu silleen että sais keskuslukon pelaamaan avaimella kuskinovesta mut en jaksanut selvitellä, nätimpihän se on nappii painella .

                        Mistäs sä oot saanut noi Haynesin kaaviot... vois niistä katella mites se pitäis olla.
                        E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                        Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                        X määrä mielenhäiriöitä...

                        Comment

                        • Snake
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 95
                          • Kerava

                          #13
                          Haynesin kaaviot löytyy ainakin haynesin korjausoppaasta. Ja niinhän sen saa toimimaan myös avaimella; kun kytkee ne nykyisin irti olevat karvat (alkuperäinen avaus ja lukitus) siihen hälyltä tulevien piuhojen rinnalle niihin va-vi ja va-si piuhoihin... Eli siis: kytket ne vaan siihen samaan nippuun niiden kahden kanssa, niin että kahteen paikkaan tulee kolme piuhaa. tajusitkohan? :wink:
                          E36 325i

                          Comment

                          • Bemari E36
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 201
                            • Lapinlahti

                            #14
                            Tajusin...
                            Tolleen kytkettynä toimii kyllä avaimella mutta ei hälyttimellä... sehän se mua kummastuttikin ...
                            E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                            Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                            X määrä mielenhäiriöitä...

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              #15
                              Joo, noin se varmasti toimii mutta se ei oo kovin hyvä juttu ottaen huomioon tuon hälyttimen toimivuuden. Ja toisekseen kun takakontin lukkoa joku on tainnut käydä ronkkimassa kun se ei toimi avaimella enää ollenkaan, niin sitä ei saa sitten ikinä lukkoon jos hälytin hajoaa tai lopettaa jostakin syystä toimimisen.

                              Mutta pitää kytkeä noihin jos ei muuta keksi. Kiitos tiedoista vastanneille!
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎