Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 apparin puolen takarengas naksuu / paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samudaa
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 10
    • Helsinki

    325 apparin puolen takarengas naksuu / paukkuu

    Eli siis tänään nopean jarrutuksen aikana kuului pamahdus / naksahdus, luulin että irtotavarat takakontissa lensi takapenkkiä päin, mutta kun painoin kaasuu nii naksahti jälleen. Aloin sit tutkimaan ja huomasin että kun pakittaa niin kuulostaa kun takajarru laahais /helisis, ihanku siel ois tölkkejä maassa jotka laahaa maata ku pakittaa. Sit sillon tällön kun pakittaa / kaasuttaa hitaasta vauhdista niin tuntuu kun jotenki rengas menis lukkoon ja kuuluu rasahdus. Rengas siis ei mene lukkoon mutta tuntuu kun joku akseli menis. Eteenpäin ajaessa laahausta ei jarrujen luota kuulu.
    Mitä ihmettä on vikana?

    Kiitos jo etukäteen!
  • samudaa
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 10
    • Helsinki

    #2
    piti vielä sanoa..

    Nii piti vielä sanoa että se pamahdus tuntuu koko autossa. Esim. Äsken kun pakitin niin tuntu ku siel ois ollu joku isompi keppi takarenkaiden alla jota auto yrittäisi ylittää, vaikka tasaisella maalla olin

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      #3
      Taitaa oll puslaremppaa tiedossa. Voihan siellä jarruissakin jotain olla irti. Tunkkaa auto ilmaan ja pyörittele / vääntele.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • bayer69
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 102
        • 90850

        #4
        Onko pyöränpultit oikean mittaiset?
        E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

        Comment

        • samudaa
          Newbiemmer
          • May 2015
          • 10
          • Helsinki

          #5
          niin

          Eli siis autoo vaihettu just puslat n.2000 km sitten..
          Pulttien pituuden voi tietty tarkastaa vielä jos on liian pienet / isot. Onko tietoa paljonko vaikka pari tuntia TI hallissa maksaisi olla?

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2882
            • Akaa / Toijala

            #6
            Veikkaan että kässärin kamat on irronnu rummun sisälle.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Kal.ju View Post
              Veikkaan että kässärin kamat on irronnu rummun sisälle.
              Sama, ei olisi 1. bmw jossa näin käy. Toki muilla merkeillä joissa sama kässärirakenne niin on samoja ongelmia.

              Comment

              • samudaa
                Newbiemmer
                • May 2015
                • 10
                • Helsinki

                #8
                ...

                pitääpä tutkia, kiitokset teille!

                Comment

                • Sgt.Camedia
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 218
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Veikkaampa kanssa että kässärin kamat irronnut, kuten yleensä
                  "Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!"
                  Now: F31 330D M-performance x-drive
                  EX: E46 330i cabriolet M-sport vm. 01 - Schwarz II -
                  EX: E91 325i M-Sport -vm.07 - LeMansBlau-
                  EX: E46 330dA touring individual M-sport II vm.03 -stratusgrau metallic-
                  EX: E46 323i sedan "wannabe M3" vm.99 -Alpinweiß III-
                  EX: E36 320 sedan "M3-look" vm.91 -Gletscherblau metallic-
                  EX: E36 320 sedan M-sport vm.93 -Daytonaviolett metallic-
                  + muutama muun merkkistä kulkupeliä

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #10
                    Täytyy kyllä ihmetellä auton valmistajia,että miksi kehitellä tommoset vitun rumpupaskat kun vois laittaa hydraulisen käkän

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by blueorange View Post
                      Täytyy kyllä ihmetellä auton valmistajia,että miksi kehitellä tommoset vitun rumpupaskat kun vois laittaa hydraulisen käkän
                      Käkkärin pitää olla mekaaninen toimintatavaltaan eli hydraulinen ei käy.

                      Comment

                      • blueorange
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 404
                        • suomi

                        #12
                        Originally posted by naukkis View Post
                        Käkkärin pitää olla mekaaninen toimintatavaltaan eli hydraulinen ei käy.
                        Eikös valmistaja saa tehdä minkälaisen vaan haluaa kun tyyppihyväksyttää sen? Tekis edes semmosen et vaikuttaa mekaanisesti jarrusatulaan niinkun mulla on transporterissa

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #13
                          8 vuotta sitten rasvasin molycotella vaijerin ja suojasin sen putkella siitä kohtaa mistä kääntyy hyttiin niin ei ole tarvinu sen jälkeen koskea käkän osiin. Käkää ei siviiliautossa oikeestaan muutenkaan tarvi kun leikkimiseen ja katsastukseen. Etuveto autoissa ehkä talvella jos on liukas paikka ja jarru vaikuttaa takapyöriin.

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            #14
                            Tai tuleehan sitä talvella joskus vedettyä jos jättää käyntiin.

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by blueorange View Post
                              Eikös valmistaja saa tehdä minkälaisen vaan haluaa kun tyyppihyväksyttää sen? Tekis edes semmosen et vaikuttaa mekaanisesti jarrusatulaan niinkun mulla on transporterissa
                              Sen pitää kuitenkin olla toimintatavaltaan sellainen että se ei voi lähteä pois päältä hydraulivuodon sattuessa ja lisäksi toimintatapa ei voi olla myöskään kuten kuorma-autoissa eli käkkäri ei saa mennä päällekään vuototilanteessa. Yksikään valmistaja ei ole hydraulikäkkää tehnyt ja annetuilla vaatimuksilla tuskin tulee tekemäänkään, konstruktio olisi kalllis ilman mitään seisontajarrukäytössä ilmenevää etua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎