Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 coupe alustasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #16
    Originally posted by Metu
    Kaivetaanpas vanha aihe esille.

    Onko tästä kellään varmaa tietoa?
    Edelleen väittäisin, esim. omaan autoon perustuen että kaikissa e36 coupeissa ei olisi M-alustaa. On se niin korkee.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      #17
      Ite oon ollu aina siinä käsityksessä että coupessa on vakiona sedania matalampi alusta, mutta ei kuitenkaan mikään m-tech, joka on lisävaruste?
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • KuuKi
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1055
        • Lahti

        #18
        Mulla kans toi koupe liitää hiukan matalemmalla, ku esim. naapurin sedani.. en sit tiiä, onks tossa koupessa joku madallussarja.. onhan se mulla jo kuukauden ollu..
        KuukiFix palvelee...
        sigpic
        NYT: A1 8X, T3, 190e
        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

        Comment

        • Camo
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1662
          • Lahti

          #19
          Niin, onhan coupessa todellakin sedania matalmpi alusta, mutta jos nyt joku osaisi sanoa onko se alusta kuitenkaan M-Tech? Mulla tuo keula seilaa ihan liian korkealla, enkä jaksais alkaa koko alustaa uusimaan, kun edessäkin on viime kesänä uusitut iskarit. Ja madallusjousiakaan en viitsisi hommata, kun on semmonen mielikuva et vakioiskarit ei tykkää hyvää matalammista jousista. Ajattelinkin laittaa eteen madaltavat jousilautaset, mutta onko niistä mitään hyötyä jos on m-tech alusta vai madaltaako ne silti sen 10-20mm oli alusta sitten m-tech tai vakio traktori...?
          Current:
          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


          Previous:
          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

          Comment

          • J-Poika
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 835
            • There's a place in the North, far far away

            #20
            Originally posted by Neutrone
            Ite oon ollu aina siinä käsityksessä että coupessa on vakiona sedania matalampi alusta, mutta ei kuitenkaan mikään m-tech, joka on lisävaruste?
            coupeissa on sport-alusta joka on kyllä sedania matalampi mutta ei m-tech alusta ilman erillistä tehtaalta tilattua optiota. sen näkee myös varustelistasta...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16401
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by J-Poika
              coupeissa on sport-alusta joka on kyllä sedania matalampi mutta ei m-tech alusta ilman erillistä tehtaalta tilattua optiota. sen näkee myös varustelistasta...
              kyllä ! m-tech pudottaa n. 15 mm verrattuna vakioon coupeen joka siis taas on sedania n. 15 mm matalampi ELI M-TECH coupe on n. 30 mm vakio sedania matalampi. Understand ?

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by jr66
                kyllä ! m-tech pudottaa n. 15 mm verrattuna vakioon coupeen joka siis taas on sedania n. 15 mm matalampi ELI M-TECH coupe on n. 30 mm vakio sedania matalampi. Understand ?
                Mutta vakio Coupessa ja sedanissa on ilmeisesti samat takajouset? Ainakaan autovarusteliikkeiden jousiluettelot ei erottele toisistaan Coupen ja sedanin takajousia. Ainoastaan farkkuun ja cabrioon löytyy luetteloista omat takajouset. Omaan coupeen tulee ainakin tilapäisesti tollaset vakiojouset M- jousien tilalle taakse. Saapas nähdä paljonko tuo perä nyt sitten nousee - jos tuon kolmesenttiä nousee niin ok vaikka pidemmäksikin aikaa.
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • roadster
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 133

                  #23
                  Madallusjouset

                  Mulla autona BMW 320iA Coupe E36 vm.-92.

                  Varustelistassa lukee: M-Sport suspension.

                  Edestä meni jousi poikki, joten tilasin Weitecin 50/20 madaltavat jouset ja ne pitäis perjantaina laitattaa alle, mikäli tilaus saapuu ajoissa. Completosin tilauksien toimitusajat kun tuntuvat aina venyvän ja venyvän. Iskarit pysyy samoina.

                  Saas nähä miten toimii. En viittiny uusia iskareita ostaa.
                  E36 320iA Coupe, vm.-92

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16401
                    • Asikkala

                    #24
                    vakio coupe ja sedanin takajouset eivät ole samat sillä coupe on n. 15 mm matalampi VAKIONA, selitin asian aikaisemmin. Mikä siinä jäi epäselväksi ?
                    Vaihdoin viimekesänä coupeen taakse 316 sedanin alkuperäiset jouset, purkaamolta hankittu ja muistaakseni näkyi joku bmw- leima ja numero joten olen siinä uskossa että oli alkup. Perä nousi yllätys yllätys n. 15 mm eli oli pölhön näkönen. Jos juha77 nostaa perää 3 cm niin ei sitä kattele pirukaan kauaa.
                    Tarvikeliikkeiden luettelot eivät tee eroa, totta mutta kaveri käy sillontällön saksassa ja sanoi että siellä asia on toisin. Bemarin varaosaluettelo tuntee eri jousia varustetason ja mallin mukaan, mm. KL -varaosalla on samat listat.

                    Comment

                    • dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by erik_avellan
                      ..takana 255/40/18....
                      Tsori, tulee hiukka myöhään, mutta eikös tuolla takana pitäisi olla 245/35x18? Sulla on ollu ylikoko nakki, ehkäpä lisäksi vanteen ET päin peetä? Kaaria saa rullattua kyllä tarvittaessa.
                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                      Comment

                      • juha77
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 749
                        • Vaasa

                        #26
                        Originally posted by jr66
                        vakio coupe ja sedanin takajouset eivät ole samat sillä coupe on n. 15 mm matalampi VAKIONA, selitin asian aikaisemmin. Mikä siinä jäi epäselväksi ?
                        Vaihdoin viimekesänä coupeen taakse 316 sedanin alkuperäiset jouset, purkaamolta hankittu ja muistaakseni näkyi joku bmw- leima ja numero joten olen siinä uskossa että oli alkup. Perä nousi yllätys yllätys n. 15 mm eli oli pölhön näkönen. Jos juha77 nostaa perää 3 cm niin ei sitä kattele pirukaan kauaa.
                        Tarvikeliikkeiden luettelot eivät tee eroa, totta mutta kaveri käy sillontällön saksassa ja sanoi että siellä asia on toisin. Bemarin varaosaluettelo tuntee eri jousia varustetason ja mallin mukaan, mm. KL -varaosalla on samat listat.
                        Niin no epäselvää tai ei, mutta kieltämättä hieman erikoista että jousiluettelot ei erottele coupen ja sedanin vakio jousia toisistaan jos kerran ei ole samat- sehän tässä pointtina oli. Sitäpaitsi jos joku mulle väittää vaikkapa että joulupukki on olemassa, niin en sitä ihan heti usko vaan sen vuoksi että joku niin sanoo. Sama periaate esim. sun kirjottamaan tietoon. Ei olisi ollut pahitteeksi tuoda tuon tiedon alkuperää julki sensijaan että heität loppukaneetiksi ainoastaan jonkun "understand", mikä ei ainakaan mun silmissä tiedon luotettavuutta lisää.

                        Luulisi kuitenkin että Saksassakin myynnissä on näitä samojen valmistajien jousia mitä täälläkin eli miksi sitten ei Suomesa ole eroteltu näitä malleja toisistaan. Ja vielä jos katsotaan vaikkapa Weitecin madallusjousisarjoja, niin eipä niitäkään ole eroteltu Coupen ja sedanin kesken, vaan samat sarjat (tilausnumero) sekä Coupeen että sedaniin. Näiden tietojen valossa oli mielestäni syytä olettaa vakiojousien olevan samat...
                        e90 330ia
                        E36 328i touring
                        Ex:
                        e46 330i touring facelift
                        e46 318ci facelift
                        e36 320i cab M-Sport
                        e36 325i coupe
                        e30 318i

                        Comment

                        • nupe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 42
                          • Turku

                          #27
                          ei nyt ihan selvinnyt näistä... mulla on kans toi e36 320 coupe -93 ja on nyt konin sport kit alusta alla...tarttis etupään iskarin yläpää vaihtaa, ja olen ymmärtänyt että tos m-techin ja "vakio" alustassa on eroja yläpään suhteen. eli mistä sen tiedon saa mikä alusta on joskus ollut??? että osaa tilata sit oikeanlaisen
                          -Turku Connection-
                          ex -e36 320--
                          -e39 523-

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16401
                            • Asikkala

                            #28
                            M-tech ja vakioalustan yläpäät samoja, pohjaanlyöntikumi http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=31&fg=10 eri ja sitten vielä m3-yläpää omansa.

                            Comment

                            • nupe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 42
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              M-tech ja vakioalustan yläpäät samoja, pohjaanlyöntikumi http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=31&fg=10 eri ja sitten vielä m3-yläpää omansa.

                              kiitoksia tiedosta!
                              -Turku Connection-
                              ex -e36 320--
                              -e39 523-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎