Tallissa makaa '91 vuoden 325i sedan, joka valmistettu 90-vuoden loppupuolella.
Eilen alkoi sitten alustasarjan asentelu, jonka johdosta autoon joutui vaihtamaan myös iskarin yläpäät, alatukivarret, vakaajan tangon ja koiranluut.
Alusta on nyt paikallaan, mutta yllätysyllätys, vanne ottaa kiinni etutolppaan ja näin ollen auto jäi pukkien päälle odottelemaan.
Kysymys kuuluukin, että paljonko porukka on noihin etutolppiin säätänyt tuota jousen esijännitystä ja paljonko se käytännössä vaikuttaa ajettavuuteen?
Jos esijännitykselle saisi jonkun järkevän "lähtöarvon", voisi sen jälkeen alkaa tahkoomaan tuota korkeutta kohdalleen.
Vanteen raapiminen etutolppaan saadaan kyllä kuriin spacereillä, mutta toisaalta alusta on nyt säädetty edestä alimmilleen. Saattaisi rauhoittua tuo raapiminenkin, kun saa alustaa nostettua ylöspäin.
Taakse jouset ja iskarit istuivat heittämällä, kuten pitikin. Jousien säätökikkareilla saa tosin heittää vesilintua heti kättelyssä, jos haluaa perän vähänkään alemmas.
Toinen ongelma ilmeni, kun piti koiranuut veivata kiinni vakaajaan. Vakaajan tanko on 20-30mm liian lyhyt, eli koiranluut eivät siihen sovi.
Miten se on mahdollista, jos osat kuitenkin on samasta purkuautosta ja ymmärtääkseni osien pitäisi olla vuosimallista riippumatta bolt-on kamaa?
Nyt e36 gurut vähän neuvoja, että saa vehkeet tulille ennen syksyä
Eilen alkoi sitten alustasarjan asentelu, jonka johdosta autoon joutui vaihtamaan myös iskarin yläpäät, alatukivarret, vakaajan tangon ja koiranluut.
Alusta on nyt paikallaan, mutta yllätysyllätys, vanne ottaa kiinni etutolppaan ja näin ollen auto jäi pukkien päälle odottelemaan.
Kysymys kuuluukin, että paljonko porukka on noihin etutolppiin säätänyt tuota jousen esijännitystä ja paljonko se käytännössä vaikuttaa ajettavuuteen?
Jos esijännitykselle saisi jonkun järkevän "lähtöarvon", voisi sen jälkeen alkaa tahkoomaan tuota korkeutta kohdalleen.
Vanteen raapiminen etutolppaan saadaan kyllä kuriin spacereillä, mutta toisaalta alusta on nyt säädetty edestä alimmilleen. Saattaisi rauhoittua tuo raapiminenkin, kun saa alustaa nostettua ylöspäin.
Taakse jouset ja iskarit istuivat heittämällä, kuten pitikin. Jousien säätökikkareilla saa tosin heittää vesilintua heti kättelyssä, jos haluaa perän vähänkään alemmas.
Toinen ongelma ilmeni, kun piti koiranuut veivata kiinni vakaajaan. Vakaajan tanko on 20-30mm liian lyhyt, eli koiranluut eivät siihen sovi.
Miten se on mahdollista, jos osat kuitenkin on samasta purkuautosta ja ymmärtääkseni osien pitäisi olla vuosimallista riippumatta bolt-on kamaa?
Nyt e36 gurut vähän neuvoja, että saa vehkeet tulille ennen syksyä
Comment