Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkon kierre korkkasi, APUA!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski37
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 3
    • Suomi

    Lohkon kierre korkkasi, APUA!!

    Eli siis kiristäessäni kannenpultteja jakopään puolelta vasen uloin pultti pylrähti toisen 90 asteen väännön heti alussa tyhjää
    Kauhu iski heti, mitäs nyt? Kyseessä siis m52 lohko.

    Nyt siis EI etsitä syytä miksi kierre korkkasi, vaan ohjeistusta, mitä asialle voi tehdä, ja VOIKO KONE TOIMIA OIKEIN ILMAN YHDEN KANNENPULTIN TEHOKASTA KIRISTYSTÄ?

    Jos jollekkin muulle on sattunut sama, kerro toki!
    Ja juuri nyt ei kiinostaisi kuunnella vittuilua, joten asiallisia vastauksia. Kiitos.
  • LUMI
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 251
    • kotona

    #2
    kansi pois ja helicoil tai timesert kierteenkorjaus sarja

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      #3
      Ei tule pysymään kasassa helicoililla tms. nousee yleensä vierestä seuraava kierre ylös. Mulla on tuolla hyllyssä lohko, josta on melkeen kaikki kierteet korjattu helicoililla kun on kierre toisensa jälkeen antanu periksi ja lopputuloksena on ollu haljennu kansi. Ainoa varma korjauskeino on uusi lohko.
      Timesertit on ilmeisesti ihan ok keino, mutta ne makso n.300€ + toimitiskulut viimeksi kuin tarkistin, niin käytännössä uusi lohko on halvempi ja varmempi ratkaisu.

      Mikä on syynä, että on kansi pitäny käyttää irti? Kone keittäny tms.? Ylikuumenemisen seurauksena ne kierteet rupeaa antamaan periksi, kun materiaali pehmenee liikaa.

      Edit varmistuksena, niin onhan varmasti ollu m52 alulohkoon tarkotetut UUDET pultit käytössä.
      Last edited by Pazi88; 01-08-2015, 12:54.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ei tule pysymään kasassa helicoililla tms. nousee yleensä vierestä seuraava kierre ylös. Mulla on tuolla hyllyssä lohko, josta on melkeen kaikki kierteet korjattu helicoililla kun on kierre toisensa jälkeen antanu periksi ja lopputuloksena on ollu haljennu kansi. Ainoa varma korjauskeino on uusi lohko.
        Jep, Ei tule pysymään helicoileilla. Itseltä korkkasi kans kierteet lohkosta. Laitoin sitten kaikkiin 10mm helicoilit ja niista osa nousi taas kiristettäessä. Kaivoin vanhat 10mm helicoilit pois lohkosta ja laitoin 12mm helicoilit volkkarin 2,4td kannenpulteilla. Nuo sai kiristettyä jotenkin, mutta kansi jäi vuotamaan ja lohko halkes kannenpulttien kierteistä vesitilaan.

        -Sen jälkeen vaihdoin toisen samanlaisen moottorin tilalle.

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          #5
          Laakkonen paskoi kierteen aikoinaan 523:sesta. Vaihtoivan uuden moottorin 7000e. :-)
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • Arto82
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 45
            • .

            #6
            Laita kierreholkki niin kestää.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Helicoil ja studi saattaa pitää
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • blueorange
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 404
                • suomi

                #8
                Taitaa kierreholkilla mennä reikä liian isoksi

                Comment

                • Arto82
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 45
                  • .

                  #9
                  Originally posted by blueorange View Post
                  Taitaa kierreholkilla mennä reikä liian isoksi
                  Ei mee. Itellä kaikissa rei-issä kierreholkki. Helicoil ei pitäny, nousi ylös. Ja alunperin petti kierteet kun kone ylilämpes.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎