Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 lämmöt ei nouse normaaliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frankko
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 9
    • Espoo

    Bmw e36 lämmöt ei nouse normaaliin?

    elikkä tänää huomasin töihin mennessä että lämmöt ei nouse normaalin (keskelle) vaan jää ihan vähän vajaaks?? Onko ideoita mikä pielessä? (Ite epäilen termostaattia)? Kiitos jo etukäteen!
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3565
    • Nla

    #2
    Termari
    BMW E90 330dA 2007
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 460
      • Joensuu

      #3
      Mitä meinaa ihan vähän? Jos on viisarin verran vajaa nii se on normaalii.

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #4
        Täällä kanssa oli samantyyppisiä oireita, tosin moottorina s38..

        Syylärin uusimisen jälkeen teki niin että lämpeni kyllä paikallaan ja taajamanopeuksissa ihan normaalisti keskelle ja koskaan ei yli, eli pysyi siis ihan normaalisti vaikka kovassakin ruuhkassa ja kuumana päivänä.

        Mutta sitten motarilla ajettaessa tippui lämmöt yhden viivan alaspäin ja viileinä päivinä myös 80+ nopeuksissa alkoi lämmöt laskea puolestavälistä seuraavaan viivaan alaspäin.

        Öljyt pysyi samassa lämpötilassa aina ihan normaalisti.

        Tämä ei oikein koskaan selvinnyt kun meni ohi itsekseen.

        Odottelen mielenkiinnosta mitä porukka tänne vastailee, termari olisi oma veikkaus.
        Last edited by Roito; 04-08-2015, 14:44.
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1814
          • N/A

          #5
          Kyllä se termari on viallinen. Myös tuossa s38:ssa

          Kannattaa vaihtaa, kylmänä käyminen voi lisätä kulutustakin yllättävän paljon.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • Frankko
            Newbiemmer
            • Jun 2015
            • 9
            • Espoo

            #6
            Originally posted by turbosukka View Post
            Täällä kanssa oli samantyyppisiä oireita, tosin moottorina s38..

            Syylärin uusimisen jälkeen teki niin että lämpeni kyllä paikallaan ja taajamanopeuksissa ihan normaalisti keskelle ja koskaan ei yli, eli pysyi siis ihan normaalisti vaikka kovassakin ruuhkassa ja kuumana päivänä.

            Mutta sitten motarilla ajettaessa tippui lämmöt yhden viivan alaspäin ja viileinä päivinä myös 80+ nopeuksissa alkoi lämmöt laskea puolestavälistä seuraavaan viivaan alaspäin.

            Öljyt pysyi samassa lämpötilassa aina ihan normaalisti.

            Tämä ei oikein koskaan selvinnyt kun meni ohi itsekseen.

            Odottelen mielenkiinnosta mitä porukka tänne vastailee, termari olisi oma veikkaus.
            Termarin vaihdoin lämmöt nousee kyllä normaaliin mutta kestää kyllä pidempää kun ennen

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Frankko View Post
              Termarin vaihdoin lämmöt nousee kyllä normaaliin mutta kestää kyllä pidempää kun ennen
              Eli kauanko/montako km. n. suunnilleen jos ei kaasu pohjassa vedätä heti startista ?

              Comment

              • rizkavaa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 187
                • Nastola

                #8
                Eihän visco ole jumissa ja tuuleta jo kylmääkin moottoria?

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1814
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by rizkavaa View Post
                  Eihän visco ole jumissa ja tuuleta jo kylmääkin moottoria?
                  Ei kai tuolla nyt olisi merkittävää vaikutusta vaikka olisikin?
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Adky
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 250
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Ei kai tuolla nyt olisi merkittävää vaikutusta vaikka olisikin?
                    Itellä oli viskokytkin paskana (laakerit vituillaan), visko pyöris kierrosten mukaan siis kokoajan. Kesti huomattavasti kauemmin tietty lämmetä.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8253
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by Adky View Post
                      Itellä oli viskokytkin paskana (laakerit vituillaan), visko pyöris kierrosten mukaan siis kokoajan. Kesti huomattavasti kauemmin tietty lämmetä.
                      Silloin sulla on viallinen termostaattikin.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Adky
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 250
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Silloin sulla on viallinen termostaattikin.
                        Tietysti.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎