Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kardaanin kannakelaakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi Hauvala
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 10

    E36 kardaanin kannakelaakeri

    Juu elikkä ajellaan Rokkirallia 325 Bemulla ja kardaanin tukilaakeri kestää max kolme kisaa ja sit päreinä.Olisko kardaani epätasapainossa ja rikkos sen,vai mistä mahtas johtua?
  • blueorange
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 404
    • suomi

    #2
    Originally posted by Jussi Hauvala View Post
    Juu elikkä ajellaan Rokkirallia 325 Bemulla ja kardaanin tukilaakeri kestää max kolme kisaa ja sit päreinä.Olisko kardaani epätasapainossa ja rikkos sen,vai mistä mahtas johtua?
    Mites ootte kiristäny sen liukumutterin? Se kiristetään 10nm eli käytännössä käsikireyteen. Edit. Mulla ainakin kestäny rallissa ihan hyvin. Jos meinaatte ihan tosissaan ja enemmänkin ajaa kyseisellä autolla ja on suurinpiirtein omalla tekniikalla niin kannattaa hommata korjauskirja. Monta hyödyllistä tietoa olen ainakin itse löytänyt siitä opuksesta. Rallissa on ainakin hyvin kestäny. Niin joo ja siinä tukilaakerissa muistaakseni piti laittaa vähän esijännitystä. En nyt muista kun on aikaa kun vaihtelin kaadon jälkee kardaanin ja siihen uudet ristikot ym kaikki. Oon reissussa nyt mut kun pääsen To himaan niin voin lukea sen oikeen asennusohjeen kirjasta jos ei joku muu kommentoi ennen sitä
    Last edited by blueorange; 03-08-2015, 19:57.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Esijännitystä siihen laakerin kiinnityskumiin 2-3 mm. eli työnnetään tuon verran keulaan päin ja pultit kiinni. En katsonut kirjasta, ei kai se millistä ole kiinni, tosin en usko että hajoaa vaikka pulttaisi sen siihen mihin kumi asettuu itsekseen. Mikä on virallinen selitys tuon esijännityksen tarpeelle ?

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Esijännitystä siihen laakerin kiinnityskumiin 2-3 mm. eli työnnetään tuon verran keulaan päin ja pultit kiinni. En katsonut kirjasta, ei kai se millistä ole kiinni, tosin en usko että hajoaa vaikka pulttaisi sen siihen mihin kumi asettuu itsekseen. Mikä on virallinen selitys tuon esijännityksen tarpeelle ?
        Veikkaisin tässä tapauksessa liu,un mutterin liiallista tiukkuutta
        Last edited by blueorange; 03-08-2015, 21:56.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎