Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takakaarien pokkaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomaatti 325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 207
    • Heinola

    E36 takakaarien pokkaus

    Onko tietoa kuka tekisi takakaarien pokkauksia Tampereen suunnalla? Ottaa noi 17" 225/45 (et35) renkaat inan verran kiinni takakaariin:(
    325 A Coupe -93
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Helsingissä ainakin Autotekillä onnistuu. Tampereesta ei tietoa.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Tem3
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 208
      • Nokia

      #3
      Originally posted by tomaatti 325
      Onko tietoa kuka tekisi takakaarien pokkauksia Tampereen suunnalla? Ottaa noi 17" 225/45 (et35) renkaat inan verran kiinni takakaariin:(

      ettei raapisi sisälokariin? itsellä meinaan oli 17" 225/45 8" (et35) ja raapi sisälokariin. ja madallusta oli sen 15mm.

      Comment

      • tomaatti 325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 207
        • Heinola

        #4
        Juu, 8" on noikin vanteet mutta madallusta taitaa olla vähän enemmän kuin 15mm... Tarkkaa tietoa ei ole kun palikat ei mun laittamat. Kyllä se himpun ulkokaariin nappaa kun renkaisiin on jääny jäljet (n. parin millin levyiset). Ei se tosiaan paljon nappaa kiinni mutta vähän kuitenkin. Tarvii tarkastaa se sisäpuolikin...
        325 A Coupe -93

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #5
          mites se pokkaus tapahtuu... taitetaanks se lokarin reun ulos vai leikataanks se irti??? pitääks se maalata sen jälkeen??
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • sallu
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 232
            • Kuortane-Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Ändi
            mites se pokkaus tapahtuu... taitetaanks se lokarin reun ulos vai leikataanks se irti??? pitääks se maalata sen jälkeen??
            No sellaisia pokkaus laitteita ainakin on, että itse laite kiinnitetään vanteen tilalle pyöränpulteilla ja siitä lähtee varsi, jonka pää tulee lokarin sisäpuolelle, sitten laitteella "levitetään" pikkuhiljaa edestakaisin varresta kampeamalla lokarin kaarta ulospäin.. Maalipinta ei vahingoitu, jos on terve maalipinta, mutta levitys kannattaa tehdä vähän kerrallaan eikä mitään 2cm kerralla.. Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty??!!?
            -MB 350 CLS-
            -Fiat Ducato-
            -Volkswagen Vento 1.8-
            -Yamaha R1-

            Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
            http://www.eduel-asennus.fi

            Comment

            • tomaatti 325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 207
              • Heinola

              #7
              Lokasuojan kaarissahan on sellaiset kanttaukset jotka litistämällä saa lisää tilaa renkaalle. Asiassa on kuulemma sellainen ongelma, että jos kaareen tulee hyvin terävä kulma niin se on sen jälkeen erittäin herkkä paikka maalin suhteen. Eli lähtee helposti lohkeamaan. Jos tilaa ei tarvitse paljoa lisää ei tällaista ongelmaa pitäisi olla koska reunan taittamisen voi tehdä tavallaan siellä lokasuojan sisäpuolella. Tällöinkin kai pitäis käsitelty paikka suojata kunnolla ruostumista vastaan. Eivät autotekillä kuulemma ehdi ainakaan pariin viikkoon...
              325 A Coupe -93

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2100
                • Lappeenranta

                #8
                Niksi Pirkka:

                Ota pesismaila (tai joku muu pyöreä puu palikka) ja laita se renkaan etu- tai takapuolelle, renkaan ja kaaren väliin. Pidä puuta ~45 asteen kulmassa renkaaseen nähden. Sitten vaan rullataan auto eteen tai taakse päin, riippuen siitä kummalle puolelle sen palikan olet asetellut. Samalla pyörittäen palikkaa ja painaen sitä kaarta vasten.

                Toimii! Ei tuhoa tervettä (hyvää) maalia. Kaveri kannattaa ottaa avuksi, että homma sujuisi helpommin.
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15225
                  • Ajamisen Iloa

                  #9
                  Originally posted by tomaatti 325
                  Onko tietoa kuka tekisi takakaarien pokkauksia Tampereen suunnalla? Ottaa noi 17" 225/45 (et35) renkaat inan verran kiinni takakaariin:(
                  kannattaa vaihtaa kumi orkkis kokoiseen 235/40, toi on aika korkee rengas jo.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • tomaatti 325
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 207
                    • Heinola

                    #10
                    Originally posted by remotion
                    kannattaa vaihtaa kumi orkkis kokoiseen 235/40, toi on aika korkee rengas jo.
                    Halkaisijaltaan noi on 1,3cm pienemmät kuin esim. talvirenkaat (205/65-15). Ei tuu kumien vaihto kysymykseen kun on kesärenkaat vielä puberteetti iässä eli karvat kasvaa kulutuspinnalla. Kiitoksia vinkeistä. Pitää viikonloppuna perehtyä asiaan kun saan auton nosturille. Vahvana vaihtoehtona pidän, että ne ottaa kiinni sisälokasuojiin. Koitin nimittäin vähän käännellä kaaria eikä sen jälkeen ole tullut ainakaan havaittavia jälkiä renkaan ulkoreunaan mutta silti on välillä raapaissut vähän jostain kiinni.
                    325 A Coupe -93

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #11
                      Mulle selkis... Kiitos!!!
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        235/40-17" kumin vierintähalkaisija on n.1895mm ja 225/45-17" n.1935mm.
                        Joten säteeseen tulee 225:lla lisää max.rapiat 5mm. 235/40 on taas n.10mm leveämpi, jolloin ongelma taatusti korreloituu ilkeämmin tuolla 235/40 koolla kuin nykyisellä.
                        Se mistä ko.ongelma johtuu on tuo 35et.
                        38:lla voi mennä juuri ja juuri, mutta jos haluat 100% raapimattoman yhdistelmän, pitää et olla tuolla rengastuksella yli 40:tä(optimin ollessa et42).

                        Comment

                        • hate79
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 485
                          • Iisalmi

                          #13
                          Pitää heittää omakohtainen kokemus noista renkaista. Autona E36 325, vakiokaaret ja alustaa laskettu 50 / 20 (todellisuudessa takaa madaltui noin 40mm).

                          Talvivanteina on 8x17" ET35 ja kumeina kitkat 225/45 koossa. Kun syksyllä laitettiin alle uudet kumit niin edessä otti hieman kiinni sisälaitaan, kun käänti renkaat ääri asentoon. Kuukauden ajelun jälkeen ei raavintaa enää ilmennyt. Takana ei ongelmia ole ollut, mutta ei sielä liiemmin tilaakaan ole. Sormi ei mene kaaren ja renkaan väliin. Yhtään leveämpi rengas ei tuolla ET:llä alle menisi.

                          Kesällä taasen vanteina 8x17" ET42 ja edessä renkaat 215/45 ja takana 235/40. Edelleenkään ei ole mitään ongelmia mahtumisen kanssa. Takakaaren ja renkaan väliin mahtuu nyt jopa sormi... Talvivanteiden kanssa vain näyttää kaaret himpun täydemmiltä ja peremmilta, kun vanne tulee juuri kaaren tasalle.

                          Omassa tapauksessa takarenkaat on jonkin verran lintassa / \ , joten senkin takia voi olla että takana ei raavi kiinni. Jos takarenkaat kääntäisi täysin suoraan, ottaisivat ne varmasti kiinni kaareen.

                          Missä asennossa "tomaatti 325":lla on takarenkaat, suorassa vai vinossa?
                          540ia m-sport touring -98
                          Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä että pyöränkulmat ovat aina madalluksen jälkeen laitettu kuntoon...

                            Comment

                            • tomaatti 325
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 207
                              • Heinola

                              #15
                              Originally posted by hate79
                              Missä asennossa "tomaatti 325":lla on takarenkaat, suorassa vai vinossa?
                              Piti oikein käydä parkkipaikalla kattomassa. Kyllä ne kokolailla suorassa on. Ehkä ihan aavistuksen vinossa mutta saattoi johtua pihan epätasaisuudestakin. Luulisin, että kulmat on jotakuinkin kohdillaan. Mulla menee renkaan ja kaaren väliin nippanappa sormi renkaan keskiön kohdalta. Reunoilta vähän helpommin. Kumithan on pzero rossot. Kai renkaiden muotoiluissakin on pieniä eroja... Vittumaista millipeliä jokatapauksessa. Mä kuitenkin koitin onkia tietoa mikä on se oikea 17" koko tohon peliin mutta olis ilmeisesti pitänyt kysyä suoraan Hemiltä. Mites ne muuten muutoskatsastuksessa syynää renkaiden sopivuuden??? Varsinaisessa katsastuksessa oli ainakin millintarkka inssi. Kokeili meinaan takaturvavöiden toiminnankin... En oo ikinä moista toimenpidettä nähny tehtävän katsastuksessa.
                              325 A Coupe -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎