Eli onko totta, että kotioloissa ei suositella tehtäväksi kyseistä operaatiota? Näin asia kerrottiin merkkihuollosta, josta todettiin, että on oltava erittäin tarkka lämpötila ja tarkka momentti, mihin rullat kiristetään. Kertokaa asian kanssa tekemisissä olleet, että voiko sen tehdä itse vai kuinka? Onko kyseessä kuinka vaikea projekti ja mihin hintaan olette homman merkkiliikkeessä saaneet teetettyä...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M40-koneen jakopääremontti
Collapse
X
-
vaihtovälistä.
Enintään 40 tkm ja enintään neljä vuotta. Viimeinen virallinen remminvaihto-ohje on sellainen 15-sivuinen opus... Kotona on sellainen, mutta siitä huolimatta teetätin vaihdon, kun en ole "koskaan" tuohon pahalaiseen sellaista tehnyt ja olin valmiiksi peloteltu.
Seurasin tarkkaan puuhan etenemistä, merkkikorjaamolla tietty. Ammattimies tekee homman tunnissa (ohjearvo huollossa), kotiseppä päivässä. Ohjain/kiristinrullat tulee vaihtaa myös. Hintaa vaihtotyölle ja osille tuli parisensataa euroa.
Ei siinä paljon momentteja katseltu. Mutta nollattiin huoltoväli-ilmaisin ja saatiin ISO LEIMA huoltovihkoon. Toki vain remminvaihdosta.
Comment
-
-
Homma vaatii aika suurta tarkkuutta, että hihnan saa oikealle kireydelle. Kestävyys kuulemma romahtaa jos on väärin säädetty. Kannattaa jostakin hommata Haynesin korjausopas käsille. Siinä on ohjeet miten vaihto onnistuu kotioloissa. Normaaleiden työkalujen lisäksi tarvitaan kalavaaka. Sanoisin, että ei ole sen vaikeampi homma kuin muissakaan autoissa.
Lisätään vielä, että itselläni vaihtoon meni aikaa kaksi tuntia, että jos merkkihuollossa on sanottu, että päivän homma niin vähän liioiteltua. Kiristysrullat kannattaa tosiaan myös vaihtaa varsinkin jos ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.Last edited by markok; 05-04-2005, 19:17.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
itse vaihtanu muutaman kerran ja siinnä menee 2-3 tuntia, riippuu kuinka jaksaa hommia tehdä. ohjainrullat vaihtanut vaan joka toisella kertaa jos siltä tuntuu et ei ole välystä sun muuta. homma ei ole sen kummallisempi kuin muihinkaan autoihin! kyllä sen sopivaan kireyteen saa ilman mitään suurempi kikkailuja.
Comment
-
-
Originally posted by reddewilNiin ja lukitaan siinä nokka ja kampiakselikin (muistaakseni) kivempi ajella kun tietää että on takuu, ku kylmähiki perseessä pitkin suomee että millon tulee silmille... Mut onhan se säästöö pienikin säästö, sano pemarimies!
Comment
-
-
Eipä tuon jakohihnan vaihto mikään erikoinen homma ollut. Mitään ohjeita siihen katellu vaan ostin hihnan, rullat ja kiristimen.
Ensin mittailin tiukkuutta ennen kuin otin vanhan pois. Sitten pistin merkit nokkapyörään ja kampuraan. Uus hihna paikalleen ja suunnilleen samaan momenttiin kiristys kuin vanhaki oli. Siis ihan perstuntumalta.
Ja ainakin vielä on pelittäny...
Comment
-
Comment