Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m50b20vanos menohalut alhasilla kierroksilla olemattomat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarz
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 9
    • Suomi

    E36 m50b20vanos menohalut alhasilla kierroksilla olemattomat.

    Elikkäs oon tässä paininu asian kanssa pidempään aluksi auto röpötti ja paukutti imusarjan tienoilla alhasilla kierroksilla ku alko kaasua painamaan ja vei normaalia enempi bensaa.

    Nyt kun oon vaihtanu imupuolelta kaikki haitariletkut ja alipaineletkut putsannu tyhjäkäyntiventtiilin, vaihtanu tulpat ja vaihtanu tarvike maffin alkuperäseen käytettyyn on käynti parantunut ja bensankulutus laskenut.

    Ongelma mikä vielä on jääny vaivaamaan on se että nyt kun auto on seissyt yön yli ja aamulla lähtee liikenteeseen vetää normaalisti ja menee niinkuin kuuluukin ekat 15 minuuttia max, ja sen jälkeen auto laiskistuu ja 1-2 tuhannella kierroksella matelee ihankuin joku laittaisi vastaan 3tuhannen kierroksen yli kun pääsee niin alkaa vetämään paremmin 1-2tuhannella kierroksella joskus saattaa vieläkin paukutella imusarjassa.

    Mitähän sitä seuraavaksi kokeilis?
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11108
    • Oulu

    #2
    Eikait sen imusarjaan pitäs vaikuttaa missään välissä. Katoppa huvikseen onko nokkien ajoitus kohdillaan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • schwarz
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 9
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Eikait sen imusarjaan pitäs vaikuttaa missään välissä. Katoppa huvikseen onko nokkien ajoitus kohdillaan.
      Mutta jos ajotukset olis pielessä niin eikö sen pitäis koko aika tehdä tota?
      Voisko olla joku anturi/tunnistin joka sekottais ajotusta koneen lämmetessä?
      Mites nuo nakutus anturit vaikuttaa? Voisko moiset oireet mitenkään liittyä vaikka viallisiin/vialliseen nakutus anturiin?

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        #4
        Onko havaintoa sensoreista tai mahdollisista virhekoodeista?
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • schwarz
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 9
          • Suomi

          #5
          Originally posted by algernon View Post
          Onko havaintoa sensoreista tai mahdollisista virhekoodeista?
          Viimeks koodit luettiin niin anto nakutusanturista vikakoodia ja muutamaa tuntematonta mitkä jäi mysteeriksi. Sillo ehotettiin käyttää nakutusanturit irti ja putsata ja laittaa takas oikeesee momenttii. En tosin nyt oo käyny uudestaan lukemassa niitä vielä.

          Aloin tässä vaan miettimään että voisko tuommonen oireilu mitenkään johtua nuista nakutusantureista.

          Comment

          • algernon
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 288
            • Turku, Suami

            #6
            Jotenkin tuntuisi loogisemmalta että vika liittyisi siihen että vartin jälkeen kylmäkäynnistys ohjelmat varmaankin kytkeytyvät pois ja aletaan haistella mitä moottorissa tapahtuu...

            Kuinka paljon nakutussensorit voi säätää pieleen jos signaalit on väärät?
            M
            850i -91 (EG11)
            Z3 2.8 -98 (CH31)

            325 -08 (VE31)

            Comment

            • schwarz
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 9
              • Suomi

              #7
              Originally posted by algernon View Post
              Jotenkin tuntuisi loogisemmalta että vika liittyisi siihen että vartin jälkeen kylmäkäynnistys ohjelmat varmaankin kytkeytyvät pois ja aletaan haistella mitä moottorissa tapahtuu...

              Kuinka paljon nakutussensorit voi säätää pieleen jos signaalit on väärät?
              Sitä mäki oon pohtinu, toki jos vieläkin antaa vikakoodia niin onhan se ihan hyväpaikka lähtee kokeilee että jos ongelma sen korjaamisella häviäis.. Mikähän niitten oikea momenttikaan oli kun jostain olin lukevinani että 20nm ja sillä ne viimeksi laitoin.


              mietin että kuuluukohan ton kiristäjän falskataa öljyä tuolta varresta?
              Last edited by schwarz; 26-10-2015, 11:11.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎