Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 -91 Rata-rassi. Neste katoaa...kansivikako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    320 -91 Rata-rassi. Neste katoaa...kansivikako?

    Tulipahan hankittua tuommonen ruostekasa työautoksi, talvileluksi ja lasten rata-autoksi. Auton piti olla teknisesti ok, vaan kyllähän tuosta tuntuis paljastuvan nyt sitten enemmänki ongelmia. Etuiskarit on vaihtokunnossa, vaan ne tulikin auton mukaan, ja samoin mukaan tuli koiranluu, joka on kuulemma todennäköisin syy edestä tulevalle kolinalle. Saapas nähdä onko.

    Eli nuo edelliset sekä ruosteet nyt oli tiedossa ostaessa (vaikka kyllä siellä niidenki kans oli ylläreitä), mutta jähyneste tuntuu tälle myös maistuvan, ja kuskin puolelta on mattokin märkänä. Mun mielestä tuo on jäähdytysnestettä eikä esim. vettä. Ikkunat ei ole huurtunu, muutaku sisätilanlämmittimen käytöstä. Lämmintäkin tulee lämppäristä, ja ikkunoista lähtee ajaessa huuru pois. Tuo lämppärin kenno näyttäis pirunmoiselta hommalta vaihtaa, mutta ne o-renkaat saanee tarkistettua helpommin, ja jopa vaihdettua ilman koko auton purkamista?

    Minusta auto kyllä pukkaa myös jonkin verran valkoista savua, mutta voisko tosiaan olla, että vuotoa on sekä hytissä että kannessa? Jäähdytinneste on väriltään oranssia, ja öljyntäyttökorkki on puhdas. Autoa ei jouda nyt pahemmin seisottamaan, ja radallekki pitäis päästä pian, niin millä tuon kansihomman saa diagnosoitua helpoiten?

    Polleja tästä saattaa myös olla jonkin verran tuonpuoleisilla laitumilla, jos vaikka vertaa tuohon mun aiempaan 150hv A4 1.8t Audiin (molemmat 300tkm ajettuja). Mistä nämä useimmiten kiikastaa? Etenkin alavääntö on mun mielestä aika huono. Ilmamassamittarin ajattelin koittaa puhdistaa, ja olisko tähän olemassa järkihintainen lambda, että vaihtais sen suosiolla uuteen?
    Last edited by duunari76; 16-11-2015, 01:15.
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    #2
    Taisin ehkä huolestua liian aikaisin. Nyt ei ainakaan noin 50km:n matkalla näyttäis ollenkaan kadottaneen nestettä. Mutta jostain tuo glykoli on maton alle kuitenkin tullut. Ehkä nuo kosteat kelit teki sen, että kunnon polkaisussa näytti tulevan valkoista putkesta. Eikä se tuota näytä joka kerta tekevän. Edelleen silti kiinnostaa, että millä saa suht. varman diagnoosin siitä, jos kansi vuotaa?

    Puhdistelin myös tuon maffin sillä crc:n suihkeella, ja perstuntuma on, että kyllä se aavistuksen jotain vaikutti. Olkoon sitten vaikka plaseboa tai joku muu käärme, mutta pääasia, että edes vaikuttais sille Huomenna sitten lastua paikoilleen, niin jospa tuolla pärjäilis talven

    Onko muuten tuo motonetin korjausopas hyvä:
    ( https://www.motonet.fi/fi/tuote/4901...usopas-BMW-E36 ), vai pitääkö suosiolla katsella sitä Haynesin kirjaa? Bentley manuaalin latailinki jo, mutta siinä on kyllä luokattoman surkeat kuvat.

    EDIT: Ainiin, ja mikähän tuossa heikentää ohjaustehostimen tehoa, kun ohjaus ei ole niin kevyt mihin on tottunut? Alla kuitenki 195/65-15 nastarenkaat, niin normaalisti pitäis olla melko kevyt pyöritellä yhdellä kädellä, vaan tämä ei ole. Nestettä tehostimessa näyttää olevan, eikä se kyllä jurnuta tai ulise yhtään.
    Last edited by duunari76; 17-11-2015, 10:30.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      #3
      Hukkaan pistät rahasi, jos tuon alfamerin opuksen ostat. Se Bentley service manuaali on oikeen hyvä. Itse käytän netistä BMW TIS:iä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • duunari76
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 292

        #4
        Nojoo, kyllä siinä jotain hämminkiä on sitte kuitennii Eli nyt noin 100km:n ajon jälkeen on taas nestettä kadonnu, ja huomasin vielä sellasen, että kun auto käy kylmänä tyhjäkäyntiä, niin se meinaa niiata kierroksia, ja samalla pukkaa valkoista/harmaata putkesta

        Eli kyllä tuo varmaanki vuotaa sylinteriin, ja sen lisäksi on ainakin jossain vaiheessa vuotanut myös sisälle (kenno/o-renkaat), kun se lattiakin on märkä

        Onko tuo kannen irti käyttäminen kuin monen tunnin homma, jos vie auton jonnekki laitettavaksi? Tai jos joku (noin kalajoki-ylivieska-oulu -alueelta) haluaa iltahommana tuon mulle edullisesti tekaista, niin saa ilmoittautua viestillä

        Comment

        • Kojontti
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2014
          • 204
          • Puolanka

          #5
          Originally posted by duunari76 View Post
          Nojoo, kyllä siinä jotain hämminkiä on sitte kuitennii Eli nyt noin 100km:n ajon jälkeen on taas nestettä kadonnu, ja huomasin vielä sellasen, että kun auto käy kylmänä tyhjäkäyntiä, niin se meinaa niiata kierroksia, ja samalla pukkaa valkoista/harmaata putkesta

          Eli kyllä tuo varmaanki vuotaa sylinteriin, ja sen lisäksi on ainakin jossain vaiheessa vuotanut myös sisälle (kenno/o-renkaat), kun se lattiakin on märkä

          Onko tuo kannen irti käyttäminen kuin monen tunnin homma, jos vie auton jonnekki laitettavaksi? Tai jos joku (noin kalajoki-ylivieska-oulu -alueelta) haluaa iltahommana tuon mulle edullisesti tekaista, niin saa ilmoittautua viestillä
          Radalle ja kunnolla kenkää, nimenomaa Kunnolla. Lämmityslaite lakkaa puhaltamasta kuumaa ja lämmöt nousee. Tuolla se kansi(tai tiiviste)vika on tähän asti pintaan tullut ja varmistunut.

          Laho lämppärin kennokin oli löytynyt samalla metodilla kun E30 keskisuulakkeista puhalti liki kiehuvaa nestettä/höyryä koppiin...
          ex-E46 330 XD

          Comment

          • duunari76
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 292

            #6
            Meinaatko? Eikö tuossa nyt pahimmassa tapauksessa hajoa koko motti

            Comment

            • Kojontti
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2014
              • 204
              • Puolanka

              #7
              Ei se siitä hajoa kunhan pitää huolen ettei keitä konetta hullun lailla. Mutta jos lämppäri puhaltaa kunnolla kuumaa niin ei siellä kansipuolella silloin mitään vikaa ole. Sieltä jalkatilaan vuotaneesta paikasta se todennäköisesti hukkuu ne nesteet.
              ex-E46 330 XD

              Comment

              • duunari76
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 292

                #8
                Kyllä sieltä kuumaa puhaltaa, eikä tosiaan huurru ikkunat siitä puhaltimesta, vaan huuru lähtee sillä pois...tarkoittaako se sitten, että vuoto on o-renkaissa? Jos kenno vuotais, niin huurtuisko sitten ikkunat?

                Ja onko muita neuvoja diagnosointiin kannen poissulkemiseksi?

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3159
                  • 47200

                  #9
                  No haiseeko ne nesteet pakokaasulle kun avaat sen paisarin korkin?

                  Comment

                  • Pallipää
                    Newbiemmer
                    • Aug 2014
                    • 23
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Eikös joka auto savuta ennen kunno lämpöjä.... Lataa kunnolla kaasua tiskiin vaan ja anna kuumentua kunnolla. Sitte kattomaan mikä homman nimi.. Jos öljykorkki on puhas nii tokkopa se ainakaa sisäänpäin vuotaa.. Henkilökohtasta kokemusta ei oo noista litkuista millä paikkais kennon ku heittää jäähytysnesteen sisään mutta monet sanoo olevan ok. Ootko koittanu laimentaa sitä jäähytysnestettä? Heitä vettä vähän sekaan ja kato mitä tapahtuu...

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1814
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by Pallipää View Post
                      Eikös joka auto savuta ennen kunno lämpöjä.... Lataa kunnolla kaasua tiskiin vaan ja anna kuumentua kunnolla. Sitte kattomaan mikä homman nimi.. Jos öljykorkki on puhas nii tokkopa se ainakaa sisäänpäin vuotaa.. Henkilökohtasta kokemusta ei oo noista litkuista millä paikkais kennon ku heittää jäähytysnesteen sisään mutta monet sanoo olevan ok. Ootko koittanu laimentaa sitä jäähytysnestettä? Heitä vettä vähän sekaan ja kato mitä tapahtuu...
                      siis ensin kylmällä koneella kunnon polkeminen, sitten paikkausnesteet tukkimaan kanavat ja lopuksi pelkät vedet, näilläkö tulee hyvä? :think
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        lopuksi pelkät vedet, näilläkö tulee hyvä? :think
                        Juu, jos et pidä autoa talvella ulkona...

                        Comment

                        • duunari76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 292

                          #13
                          Kyllä tässä on se nesteen katoaminen loppunut...tai sitä on tuskin edes mun aikana tapahtunut. Olen tarkastanut nesteenpinnan taskulampulla säiliön säiliön läpi korkin ollessa kiinni, ja silloin auton oston jälkeen kun lisäsin sen merkkiin asti, niin korkki oli auki. Nyt kun katsoin, että se on pysynyt siinä reilun sentin alle merkistä viimeiset 600km, ja kun avasin korkin, niin sehän nousi tasan siihen, mihin olin sen alunperin laittanut. Onko tuo normaali efekti, että on noin kova alipaine kylmällä koneella?

                          Vanha neste haisi kuitenki todella pahalle...vähän niinku jonku elukan kuselle, niin vaihdoin ne uusiin. Värikin oli jokin oranssi, niin ei tiennyt varmuudella edes, että mitä tuo on. Tuota samaa kusen hajuista nestettä on sekin, mitä siellä sisällä on lattiamaton alla Ihme kuitenkin, ettei auto haise mitenkään järkyttävälle.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎