Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43 ei käy tyhjää kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaneMaster
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 259
    • Hyvinkää

    M43 ei käy tyhjää kylmänä

    Otsikki kertoo olennaisen. Autona 1994 316i johon on koko moottori rempattu. Nyt kun kone on nipussa niin ei tyhjäkäynti toimi kylmänä. Lähtee hienosti käyntiin, mutta sitten kierrokset tippuu ja alkaa röpöttämään ja lopulta sammuu. Kaasua polkemalla saa pysymään käynnissä ja kun on jonkin aikaa lämmennyt, auto pysyy käynnissä vaivoin. Kierrokset humppaa viileällä koneella todella rajusti, lämpimänä käy suht tasaisesti vaikka pientä heilahtelua havaittavissa korvakuulolla sekä satunnaisia sytytyskatkoja (pientä paukutusta kuuluu loppuvaimentajasta kuunneltuna).

    Tyhjäkäyntiventtiili on uusittu varmasti toimivaan, maffin liitintä otettu irti, äsken mittailin kannesta löytyvät lämpötila-anturien vastusarvot. Sinisestä liittimestä 2.5ohm ja mustasta 6.5ohm. Miksiköhän antavat eri lukemat? Voiko tuosta päätellä jotain?

    Neuvoja ja niksejä saa antaa mikäli on ajatusta mikä autoa vaivaa.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11047
    • Oulu

    #2
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Otsikki kertoo olennaisen. Autona 1994 316i johon on koko moottori rempattu. Nyt kun kone on nipussa niin ei tyhjäkäynti toimi kylmänä. Lähtee hienosti käyntiin, mutta sitten kierrokset tippuu ja alkaa röpöttämään ja lopulta sammuu. Kaasua polkemalla saa pysymään käynnissä ja kun on jonkin aikaa lämmennyt, auto pysyy käynnissä vaivoin. Kierrokset humppaa viileällä koneella todella rajusti, lämpimänä käy suht tasaisesti vaikka pientä heilahtelua havaittavissa korvakuulolla sekä satunnaisia sytytyskatkoja (pientä paukutusta kuuluu loppuvaimentajasta kuunneltuna).

    Tyhjäkäyntiventtiili on uusittu varmasti toimivaan, maffin liitintä otettu irti, äsken mittailin kannesta löytyvät lämpötila-anturien vastusarvot. Sinisestä liittimestä 2.5ohm ja mustasta 6.5ohm. Miksiköhän antavat eri lukemat? Voiko tuosta päätellä jotain?

    Neuvoja ja niksejä saa antaa mikäli on ajatusta mikä autoa vaivaa.
    Toinen on mittariston anturi ja toinen moottorinohjauksen. Muistaakseni sininen on mittariston ja musta moottorinohjauksen. Vaihtaisin sen mustan uuteen kokeeksi. Toimiihan mittariston lämpömittari oikein?

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • RaneMaster
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 259
      • Hyvinkää

      #3
      Kyllä mittariston lämpötila nousee normaaliin tapaan eli luulisi toimivan.

      Jos tuon anturin vaihtaa, tekeekö vieläkään esim. Motonetin tuotteilla yhtään mitään vai onko samantien marssittava marmorille?

      Comment

      • RaneMaster
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 259
        • Hyvinkää

        #4
        Vaihtelin tuon lämpöanturin ja nyt on ohmit oikeissa arvoissaan mutta vieläkään ei auto käy tyhjäkäyntiä kylmänä käynnistettäessä...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎