Otsikki kertoo olennaisen. Autona 1994 316i johon on koko moottori rempattu. Nyt kun kone on nipussa niin ei tyhjäkäynti toimi kylmänä. Lähtee hienosti käyntiin, mutta sitten kierrokset tippuu ja alkaa röpöttämään ja lopulta sammuu. Kaasua polkemalla saa pysymään käynnissä ja kun on jonkin aikaa lämmennyt, auto pysyy käynnissä vaivoin. Kierrokset humppaa viileällä koneella todella rajusti, lämpimänä käy suht tasaisesti vaikka pientä heilahtelua havaittavissa korvakuulolla sekä satunnaisia sytytyskatkoja (pientä paukutusta kuuluu loppuvaimentajasta kuunneltuna).
Tyhjäkäyntiventtiili on uusittu varmasti toimivaan, maffin liitintä otettu irti, äsken mittailin kannesta löytyvät lämpötila-anturien vastusarvot. Sinisestä liittimestä 2.5ohm ja mustasta 6.5ohm. Miksiköhän antavat eri lukemat? Voiko tuosta päätellä jotain?
Neuvoja ja niksejä saa antaa mikäli on ajatusta mikä autoa vaivaa.
Tyhjäkäyntiventtiili on uusittu varmasti toimivaan, maffin liitintä otettu irti, äsken mittailin kannesta löytyvät lämpötila-anturien vastusarvot. Sinisestä liittimestä 2.5ohm ja mustasta 6.5ohm. Miksiköhän antavat eri lukemat? Voiko tuosta päätellä jotain?
Neuvoja ja niksejä saa antaa mikäli on ajatusta mikä autoa vaivaa.
Comment