Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 36 325 käy välillä viidellä! APUJA?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmimän
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 8
    • Tornio

    E 36 325 käy välillä viidellä! APUJA?!?!

    Alko bemari käymään välillä viidellä ja välillä kuudella missä vika????
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Tarkista onko tulpankoloissa öljyä.

    Comment

    • bemmimän
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 8
      • Tornio

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Tarkista onko tulpankoloissa öljyä.
      Ei ollut. Mikä muu voisi olla?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        #4
        Vikakoodit lukuun.

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5200
          • Stadi

          #5
          Tsekkaa puolat = tuppaavat halkeamaan. Ja se kannen takaosassa oleva maadoitusjohto kannattaa kanssa tsekata.

          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • MTDMan
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 40
            • Finland, Mäntsälä

            #6
            BMW E36 325 tehot/väännöt kateissa ja röpöttää

            Minulla samaa ongelmaa:

            Auto röpöttää ja käy huonosti. Kierrokset paikallaan normaalia alhaisemmat noin 600-650, pitäisi olla noin 750. Vääntö kadonnut ja ei ollenkaan yhtä ripeä kuin ennen. Kiihdytttäessä myöskin röpöttää ja väännön/tehon puutetta. Mutta pakosavun väri ei ole muuttunut mitenkään eikä haju. (Eli ei pitäisi olla kansi vääntynyt, männät entiset tms.) Tämä alkoi heti kun laitoin satasen vauhdissa viitos vaihteelta kolmoselle ja kolmosella tippui vahingossa kakkosella. Kierrokset kävivät noin 7000 rpm:sä. (Tiedän, opettelen ajamaan kantapään kautta ) Mahdollisesti joku tulpista kastunut, tulppa entinen, puolat entiset tai esim. venttiilikopantiiviste rikki ja tämän takia päässyt tulppiin öljyä) Myöskin kulutus on aivan taivaissa! Ajoin äsken 10 km ja meni noin 5 litraa bensaa. Myöskin pakoputkessa paukahtaaa moottori jarruttaessa kun laitoin kolmoselta kakkosella, työntääkö bensaa pakosarjaan? Myöskin täristää paikallaan paljon ja esimerkiksi äänenvaimennin heiluu ja kone huoneessa venttiilikoppa tärisee enemmän kuin ennen (ennen 2€ kolikko pysynyt nätisti päällä). Mistä kannattaa ekana lähteä tutkimaan? Laittelen tänne viestiä miten korjaus edistyy.

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #7
              Ettei vaan ottanut enemmän kierroksia ja venttiilit mahdollisesti kärsineet vahinkoa.

              Comment

              • MTDMan
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 40
                • Finland, Mäntsälä

                #8
                Kävin vikakoodit luettamassa ja tuli 200 DME ohjainlaite, (mitä tarkoittaa?) myöskin lambdaa ekalla kerralla, kun otettiin uudestaan ei tullut enää tuota lambdaa. Mutta jos venttiilit olisivat ottaneet osumaa niin lähtisikö edes käyntiin? Siinä voit olla oikeassa venttiilien suhteen koska tuntuu ettei käytä kaikkia pyttyjä. Mutta veikattiin korjaamolla (CAR-SERVICE MIEKKA, VANTAA) että ketju olisi hypännyt eteen päin ja tästä johtuisi epätasainen meno. Mutta tuttuni joka tehnyt tällaisten e36 kanssa hommia 15 vuotta sanoi että hänellä ei ikinä ole ketju hypännyt vaan että on voinut venyä.
                Attached Files

                Comment

                • MTDMan
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 40
                  • Finland, Mäntsälä

                  #9
                  Lisätekseni tuohon ongelma listaan niin eikö ole totta että jos olisi ketju hypännyt niin konehuoneesta tulisi semmoinen melu ja kolina että ei kehtaisi ja voisi edes ajaa. Olisi kaikki solmussa jne. Myöskin tutun mukaan niin voisi tippui vain silloin kun olisi erittäin huonot öljyt ja ei olisi huollettu pitkään aikaan? Juuri on vaihdettu öljyt ja suodattimet.

                  Comment

                  • Dixon
                    BTCF Member
                    • Dec 2015
                    • 62
                    • Oulu

                    #10
                    No mulla oli 9 pakovenaa solmussa ja hyvin lähti käyntiin ja kävi viidellä. Kaks niistä palanu kunnolla.
                    E61 535D

                    E46 330D

                    Comment

                    • MTDMan
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 40
                      • Finland, Mäntsälä

                      #11
                      Oliko kallis ja vaikea homma tehdä? Oliko sulla siis käyny samalla tavalla kun mulla?
                      Last edited by MTDMan; 18-01-2016, 20:02.

                      Comment

                      • Dixon
                        BTCF Member
                        • Dec 2015
                        • 62
                        • Oulu

                        #12
                        Ostin käynti vammasena, en tiiä miks solmussa. Eikai ne mutkalle mee ko ylikierroksilla. Veres kansi tuli ko ei järkiä koneistaa tuota entistä, oisko 320-500€ remppa ollu en laskenu kuluja.

                        Puristuspainemittari on halapa ja saa varmuuen tartteeko konetta aukasta.
                        E61 535D

                        E46 330D

                        Comment

                        • MTDMan
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 40
                          • Finland, Mäntsälä

                          #13
                          Kiitos tiedosta. Menee kone huomenna avaukseen niin katsotaan mitä selviää.

                          Comment

                          • MTDMan
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 40
                            • Finland, Mäntsälä

                            #14
                            Selvisi että 4 ja 5 pytty pimeänä eli 4 venttiiliä pitäisi vaihtaa ja kansi koneistaa tarvittaessa. Ei olisi ketään kuka haluaisi tarkistaa ja korjata tuon nopeasti ja vielä Vantaan seudulta? Sain yhden tarjouksen 1000€, joten saisko mistään halvemmalla.
                            Last edited by MTDMan; 19-01-2016, 21:03.

                            Comment

                            • MTDMan
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 40
                              • Finland, Mäntsälä

                              #15
                              Menee venttiilien vaihtoon ja kansi koneistukseen viikonloppuna. Hintaa tuli 900-1100 €, ei ole halpaa nämä omat virheet ei

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎