Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vm.94 ei käynnisty...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Verccuh
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 8
    • Mynämäki

    e36 325 vm.94 ei käynnisty...

    Morjens, nyt tarvittaisiin viisaammilta tietoa. Eli siis kyseinen auto ei enään käynnsty vaikka startti pyörii ja bensa haisee, bensan tuloa ei ole vielä kylläkään tarkistettu. Auto oli täysin toimintakuntoinen kun sen halliin ajoin ja purin luukut pois maalamista varten, autoa oli tarkoitus siirtää yhtenä päivänä mutta kun sen käynnisti auto kävi niinkuin olisi bensa lopussa ja sammui itsestään vaikka bensaa tankissa oli. Kampiakselin asentoanturi on vaihdettu, bensapumppua on kokeiltu hyppyjohdolla ja bensaa laitettu myös tankkii siten että mittari näyttää puoleen väliin, joten jos siirtopumppu olisi rikki sen pitäisi kyllä saada ainetta kuitenkin. Akkukin kokeiltu vaihtaa... onko tässä autossa jonkinlainen kolarianturi mikä oisi voinut mennä päälle puskureita irroittaessa tai jotain vastaavaa? Mittaristossa ei näy mitään vikavaloja, joten ei ole vikakoodejakaan luettu. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
  • Kaimu
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 462
    • Turun kupeessa

    #2
    Löytyykö ajonesto?
    sigpic

    E82 n55

    Comment

    • Verccuh
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 8
      • Mynämäki

      #3
      Originally posted by Bmwfeeniks View Post
      Löytyykö ajonesto?
      Ilmeisestin kyllä kun keskikonsolissa on punainen ledi mikä vilkkuu ja hanskalokerossa oli jokin ihmeen bemarin oma kaukosäädin tai jokin vaastava missä ei kuitenkaan ollut paristoja?:think

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8253
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Verccuh View Post
        Morjens, nyt tarvittaisiin viisaammilta tietoa. Eli siis kyseinen auto ei enään käynnsty vaikka startti pyörii ja bensa haisee, bensan tuloa ei ole vielä kylläkään tarkistettu. Auto oli täysin toimintakuntoinen kun sen halliin ajoin ja purin luukut pois maalamista varten, autoa oli tarkoitus siirtää yhtenä päivänä mutta kun sen käynnisti auto kävi niinkuin olisi bensa lopussa ja sammui itsestään vaikka bensaa tankissa oli. Kampiakselin asentoanturi on vaihdettu, bensapumppua on kokeiltu hyppyjohdolla ja bensaa laitettu myös tankkii siten että mittari näyttää puoleen väliin, joten jos siirtopumppu olisi rikki sen pitäisi kyllä saada ainetta kuitenkin. Akkukin kokeiltu vaihtaa... onko tässä autossa jonkinlainen kolarianturi mikä oisi voinut mennä päälle puskureita irroittaessa tai jotain vastaavaa? Mittaristossa ei näy mitään vikavaloja, joten ei ole vikakoodejakaan luettu. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
        Ei tuon ikäisessä ole mitään muita vikavaloja kuin öljynpaine ja lataus.. muut on sitten jarruihin liittyviä ja se ei saa bensaa vaikka tankki olisi täysi jos pumppu hajalla.

        Mutta olikos viimeinen kerta kun auto toimi sellainen muutaman sekunnin - minuutin siirto kylmällä koneella?
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by peto2 View Post

          Mutta olikos viimeinen kerta kun auto toimi sellainen muutaman sekunnin - minuutin siirto kylmällä koneella?
          Henk. koht. en usko tähän liimaventtiiliin jota tässä tark. ennenkuin osuu omalle kohdalle.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8253
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Henk. koht. en usko tähän liimaventtiiliin jota tässä tark. ennenkuin osuu omalle kohdalle.
            Omalle kohdalle osunut baut 10 kertaa n. 6 eri autossa. Että älä usko vaan kokeile, käy laittamassa autosi käyntiin muutamaksi sekunniksi ja kerro huomenna miten töihinlähtö sujui.

            edit: tarkemmin kun aloin miettimään niin on kyllä tullut vastaan useammin.. muistelin 13 autoa joita saanut käynnistellä ja pelkästään emännänkin autoon iskenyt ainakin kuusi kertaa. Tosin ei se välttämättä joka kertaa ole edes kertonut kun selviytyy tilanteesta itsekin.
            Last edited by peto2; 03-02-2016, 22:54.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Verccuh
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 8
              • Mynämäki

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              Ei tuon ikäisessä ole mitään muita vikavaloja kuin öljynpaine ja lataus.. muut on sitten jarruihin liittyviä ja se ei saa bensaa vaikka tankki olisi täysi jos pumppu hajalla.

              Mutta olikos viimeinen kerta kun auto toimi sellainen muutaman sekunnin - minuutin siirto kylmällä koneella?
              Joo kyllähän se oli, siirsin auton toiselta puolelta hallia toiselle puolelle. n.400 neliön halli niin eipä siinä kauaa auto ehtinyt käydä

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                Omalle kohdalle osunut baut 10 kertaa n. 6 eri autossa. Että älä usko vaan kokeile, käy laittamassa autosi käyntiin muutamaksi sekunniksi ja kerro huomenna miten töihinlähtö sujui.
                Ei voi kokeilla, olen työtön.

                No joo, on noita kotteroita siirrelty milloin mitenkin ja sinne sun tänne, ei vaan ole osunut kohdalle.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11047
                  • Oulu

                  #9
                  Tämä "liimaventtiili" ongelma onnaika helppo diagnosoida sillä, että pyöriikö kone kuin ei olis puristuksia ollenkaan? Jos pyörii, niin antaa pyörittää vaan lisää. Kyllä yleensä vartin sisään on lähteny käyntiin. Jos taas pyörittää normaalisti, niin vika koodien lukua sitä on tehtävä ja bensanpaineet on hyvä tsekata.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Verccuh
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 8
                    • Mynämäki

                    #10
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Tämä "liimaventtiili" ongelma onnaika helppo diagnosoida sillä, että pyöriikö kone kuin ei olis puristuksia ollenkaan? Jos pyörii, niin antaa pyörittää vaan lisää. Kyllä yleensä vartin sisään on lähteny käyntiin. Jos taas pyörittää normaalisti, niin vika koodien lukua sitä on tehtävä ja bensanpaineet on hyvä tsekata.
                    Kone pyörii kyllä normaalisti. Kaveri tuo tutultaan vikakoodinlukijan tässä lähipäivinä niin sillä pääse sit tutkailemaan. Kiitos vastauksista ja avuista.

                    Comment

                    • duunari76
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 292

                      #11
                      Mikähän tuohon omaan romukasaan nyt tuli. Kuuluu kuin startti pyörisi, mutta siinä ei ole vetoja...eli moottori ei pyöri?

                      EDIT: Kokeilin starttailla äsken vähän pidempään, niin nyt se vaan naksuu, eikä pyöri enää. Ei pitäis kyllä olla akun vielä tyhjä, kun just pari päivää sitten latasin täyteen, eikä tuota nyt niin paljoa tullut vielä startattua =(

                      EDIT2: No oli se akku nyt ainakin tyhjä, 11.21V En tiiä sitte että olikohan tuo muka alkuperäinenki syy käynnistymättömyyteen Jokin hurina kuuluu kojelaudan tyköä, vaikka ei ole edes avaimet lukossa, mikähän tuo mahtais olla?
                      Last edited by duunari76; 13-04-2016, 11:25.

                      Comment

                      • duunari76
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 292

                        #12
                        Alan kallistumaan tuohon liimaventtiiliin, nimittäin edellinen ajo oli parikymmentä sekuntia, ja nyt vielä tuo hörähdys, eli että auto kävi sekunnin käynnissä. Tuotahan ohjeistetaan starttaamaan tarvittaessa vaikka useita minuutteja, niin eikö tuo lykkää bensaa kaikki paikat täyteen? Starttikaan ei varmasti kovin tykkää, joten hinaaminen lie parempi konsti.

                        Onko joku tutkinut, että mistä tuo liimaventtiili yleensä kertoo, eli että onko tulpat vaihtokunnossa, koneen puristuksissa tai venttiileissä jotain häikkää tms? Itsellä näytti ainakin olevan turhan paljo öljyä, kun tuossa pari päivää sitten tarkistin...varmaan puoli senttiä yli maksimin.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Sulla on varmaan ilmastointi? Siellä hurisee pieni puhallin joka imee ilmaa lämpöanturille. Kuuluukin hurista ja loppuu kyllä tietyn ajan kuluttua.

                          Tuo "liimaventtiili" on aika huono kuvaus kun ei siellä mikään liimaannu
                          Ei vaikuta öljyn määrä eikä moottorin kuntokaan.
                          Tuo "tulpaton mopo"-ilmiö onnistuu ainakin M42, M50 ja M52 moottoreilla. On vältettävissä niin että käynnistettyään kylmän moottorin antaa käydä edes muutaman minuutin.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • duunari76
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 292

                            #14
                            Joo, automaaginen ilmastointi on. Ja nyt sitten vaan auto väkisellä käyntiin...vähä hirvittää vaan se,kun tuota bensaa tulvii pakoputki täyteen Voiko tuossa käydä pahemminki, kuin että katti palaa...enkä tarkoita naapurin kissaa Räjähtää koko pirssi atomeiksi, tai palaa nyt vähintään, eikä mulla ole edes palovakuutusta

                            Btw, aika hauska kun tuossa tuota liimaventtiiliä googlettelin, niin se aikoinaan yhdistettiin Teboilin Terra bensaan. Arvatkaapa missä tankkasin tuon auton
                            Last edited by duunari76; 13-04-2016, 17:47.

                            Comment

                            • duunari76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 292

                              #15
                              Vielä sellanen, että onko haittaa jos otan bensapumpun releen pois, starttaan sillain hetken, laitan releen takas ja kokeilen...tai sama hinaamalla, että hinaa jonkuaikaa ilman relettä, laittaa releen ja koittaa startata?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎