Eli olisi sellaista juttua että mahtaisiko kukaan tietää montako astetta e36:n taka alatukivarren camber säätö muuttaa? Jotenkin muistelisin että vain 0,5 astetta, ongelmahan on se että autoa on madallettu ja en nyt tiedä riittääkö tuo säätö takana vai että saisi renkaat tarpeeksi pystyyn. Ja ei kehtaisi viedä 4 pyörä suuntaukseen jossai saattaavat vain todeta että säädöt eivät riitä, rakentelisin ennen säätämistä paikat sellaiseen kuntoon että varat riittää. Niin ja on madallettu noin 30mm. Jos ei sitten riitä tämä säätövara niin montakohan milliä riittäisi että lyhentäisi alatukivartta, tällähän saisi kätevästi muutettua camberin juuri kohdalleen ja hienosäätää se säätökohdasta epäkeskopultilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 taka camberin säätö
Collapse
X
-
Mulla on laskettu jotakuinkin saman verran ja ei säätövara riittänyt... haritusta jäi 6mm yhteensä. Otappa mitta navasta lokarin yläreunaan ni voidaan vertailla. Otan itsekkin kun kerkiän. Itelle on vielä hieman epäselvää kuinkapaljon autoani on perästä madallettu.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
Ok minäpä otan. Tuossa itsekkin tuumailun nuita takasäätöjä niin meinasin tässä rakentaa uudet alatukivarret, ruuvikaupasta suht isot vanttiruuvit joihinka sitten hitsataan alkuperäisestä tukivarresta päädyt kiinni. Ja johan riittää säädöt vaikka olisi madallettu 100mm. Kävi myös mielessä tuo että lyhentäisi vakio tukivarsia muutaman millin niin säätö riittää mutta kokeillaan nyt nuita vanttiruuveja.
Comment
-
-
Originally posted by bmanOk minäpä otan. Tuossa itsekkin tuumailun nuita takasäätöjä niin meinasin tässä rakentaa uudet alatukivarret, ruuvikaupasta suht isot vanttiruuvit joihinka sitten hitsataan alkuperäisestä tukivarresta päädyt kiinni. Ja johan riittää säädöt vaikka olisi madallettu 100mm. Kävi myös mielessä tuo että lyhentäisi vakio tukivarsia muutaman millin niin säätö riittää mutta kokeillaan nyt nuita vanttiruuveja.
Se soikee prikka vähän epäkeskommaksi. Tai sit tukivarren reikä isommaksi sivuttaissuunnassa ja knöllit pois tukivarresta, ne joiden avulla prikalla sijaintia siirretään, niin säätövärä riittäis.
Kysyppä m-alustan säätöjä, niin siinä on camperia sen verran reilusti, ettei ainakaan vianor sanonu saatöjen loppuneen......
Comment
-
Comment