Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vakio korkeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temmu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 106
    • Jyväskylä

    E36 Vakio korkeus?

    Oisko faktaa paljonka tosssa e36 (320) on edessä korkeus vanteen keskiöstä lokasuojan reunaan ilman mitään madalluksia :?: :?: :?:
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #2
    Lainaan tätä samaa topiccia, kun en viitsi omaa tehdä.
    Minkäverran autoani on madallettu? Auto on e34.
    Edessä vanteen keskiöstä lokasuojan reunaan 375mm, takana 335mm.
    Renkaina 195/65/15"
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • Dzeini
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 329
      • Seinäjoki

      #3
      heheh. itsellä sama ongelma. ei tiedä mitä jousia sakemannit on mun autoon lykännyt.

      eli E36 325 mitat kans kiitos :roll:
      Gotta love V8

      E36 E46 E61 E39 F20...

      Comment

      • J.a.n.i
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 59
        • Oulu

        #4
        tuttuja ongelmia. itellä e36 318. ostin weitecin 50/20 satsin. takaa laski sen 20 milliä (ennen 330, nyt 310), mut edestä tippu vaan 25 milliä (ennen 355, nyt 330).

        en nyt sitte tiiä et oliko autoa laskettu ennestään vai tuliko ostettua paskat jouset... :roll:

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by VNT
          Lainaan tätä samaa topiccia, kun en viitsi omaa tehdä.
          Minkäverran autoani on madallettu? Auto on e34.
          Edessä vanteen keskiöstä lokasuojan reunaan 375mm, takana 335mm.
          Renkaina 195/65/15"
          E34:n (525, 530, 535, 540 vm. -89-95) korkeus vakioalustalla, normaalikuormalla (molemmilla etuistuimilla 68kg, takapenkin keskellä 68kg, takaluukussa 21kg ja tankki täynnä) on 15" vanteilla mitattuna vanteen alareunasta lokasuojan kaareen edessä 588mm ja takana 522mm.
          Sport alustalla etu: 568mm, taka: 513mm
          M-technic alustalla etu: 563mm, taka: 512mm

          Mitat by Bentley
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Kiki
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 129
            • Tampere

            #6
            mul on vakio mut en nyt just jaksa lähtee vaihdan kyl suvikumit kohta et katon sen jos muistan ?
            mieluummin itken bmw:sä kun bussissa =)

            Comment

            • Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 993
              • Kotona

              #7
              Originally posted by J.a.n.i
              tuttuja ongelmia. itellä e36 318. ostin weitecin 50/20 satsin. takaa laski sen 20 milliä (ennen 330, nyt 310), mut edestä tippu vaan 25 milliä (ennen 355, nyt 330).

              en nyt sitte tiiä et oliko autoa laskettu ennestään vai tuliko ostettua paskat jouset... :roll:
              Voihan se olla niin et ne vanhat etujouset oli jo vanhat eli hieman jo kuoleutuneet ja näin ollen keula oli tippunu siitä mitä sen olisi pitänyt olla...

              Comment

              • Karhu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 474
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by J.a.n.i
                tuttuja ongelmia. itellä e36 318. ostin weitecin 50/20 satsin. takaa laski sen 20 milliä (ennen 330, nyt 310), mut edestä tippu vaan 25 milliä (ennen 355, nyt 330).

                en nyt sitte tiiä et oliko autoa laskettu ennestään vai tuliko ostettua paskat jouset... :roll:
                Omassani huomasin ihmeellisen asian....edessä 360mm ja takana 310mm tällä hetkellä ja tuossa pitäisi olla kaiketi ämmän sporttialusta. Hieman ihmetyttää tuo keulan korkeus suhteessa perään mikäli näin on. Eibachin 50/30 setti olisi tulossa joten sittenhän sen näkee mihin suuntaan tuo vääntyy...
                Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                Comment

                • Karhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 474
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by Karhu
                  Originally posted by J.a.n.i
                  tuttuja ongelmia. itellä e36 318. ostin weitecin 50/20 satsin. takaa laski sen 20 milliä (ennen 330, nyt 310), mut edestä tippu vaan 25 milliä (ennen 355, nyt 330).

                  en nyt sitte tiiä et oliko autoa laskettu ennestään vai tuliko ostettua paskat jouset... :roll:
                  Omassani huomasin ihmeellisen asian....edessä 360mm ja takana 310mm tällä hetkellä ja tuossa pitäisi olla kaiketi ämmän sporttialusta. Hieman ihmetyttää tuo keulan korkeus suhteessa perään mikäli näin on. Eibachin 50/30 setti olisi tulossa joten sittenhän sen näkee mihin suuntaan tuo vääntyy...
                  Eibachin Sport-system asennettu (50/30) ja luvut 330mm ja 305mm. eli ihan toleranssissa...
                  Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                  Comment

                  • Dzeini
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 329
                    • Seinäjoki

                    #10
                    hmm. itsellä edessä 355mm, takana 310mm. perään olen ihan tyytyväinen, mutta keulaa pitäs tiputtaa. Eikös jossain kaupiteltu niitä "madaltavia jousilautasia"?? Oliskohan niistä mitään apua jos sellaset eteen laittais? :?
                    Gotta love V8

                    E36 E46 E61 E39 F20...

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • Vihti

                      #11
                      Originally posted by Karhu
                      Omassani huomasin ihmeellisen asian....edessä 360mm ja takana 310mm tällä hetkellä ja tuossa pitäisi olla kaiketi ämmän sporttialusta.
                      360mm edessä 330mm takana, tankki täynnä perä laskee varmaan aika likelle tuota 310mm:ä. Tehtaan kuosissaan oleva Motorsport-alusta.
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • VilleW
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 469
                        • Turku

                        #12
                        Karhu, onko sulla kuvia autosta ennen/jälkeen ton Eibachin sarjan asennusta? Olisi kiva nähdä millainen ero on saavutettu?
                        Ja myös ajotuntumat olisi kiva kuulla verrattuna vanhaan alustaan. Ja voitko vielä kertoa mikä tuo vanha alusta oli? Kunto+ajomäärä...
                        Ex Bemut:
                        i3 REx -14
                        F15 xDrive40e -16
                        E71 X6 3.0 Sport -11
                        F10 525d x-Drive M-Sport -12
                        E70 X5 3.0sd -08
                        F36 418d Gran Coupe
                        F30 316d -12
                        E93 320i -08
                        E70 X5 3.0d Sport -07
                        E53 X5 3.0d Sport -04
                        E61 530dA M-Sport individual -06
                        E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                        E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                        E46 330i touring -01
                        E36 328i Coupe -97
                        E30 325i cabriolet -87
                        E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                        E21 318i -81

                        Comment

                        • Karhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 474
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Originally posted by VilleW
                          Karhu, onko sulla kuvia autosta ennen/jälkeen ton Eibachin sarjan asennusta? Olisi kiva nähdä millainen ero on saavutettu?
                          Ja myös ajotuntumat olisi kiva kuulla verrattuna vanhaan alustaan. Ja voitko vielä kertoa mikä tuo vanha alusta oli? Kunto+ajomäärä...
                          Kuvia uudesta ei ole vielä, kunhan tässä ehdin auton pesemään niin eiköhän viikonloppuna.... :wink: Aiempi alusta oli tuo tehdasasennettu mtech (kaiketi 20/20) ja parit kuvat horokista löytyy tuosta "mun traktori" -linkistä alla. Ajomäärä aiemmalla oli noin 100tkm (tosin mittariruuvattuja mällipelejähän nämä kaikki sansantuonnit ovat )

                          Uudella alustalla pikkutöyssyt sun muut menee about kuten aiemminkin, mutta tiukemmassa paikassa tuon eron huomaa - aivan helvetin paljon tiukempi olematta kuitenkaan kova. Kaarreajossa tuo ei kallista enää laisinkaan ja kaarre ei tunnu enää selässä vaan per-c:ssä. Samoin tuo imee mutkissa tiehen ihan eri tavalla. Vähän ehkä enemmän tuli uraherkkyyttä ja tuota joutuu hieman jopa ajamaan enemmän kuin ennen mutta kyllä siltikin suosittelen - aivan eri auto tuosta tuli vaikka joutuukin ajamaan parkkihalliin kulmittain :wink: Maavaraksi tosiaan mittasin tuossa jotain 8,7cm tuntumaan joten korkea horokki tuo on edelleen.
                          Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                          Comment

                          • VilleW
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 469
                            • Turku

                            #14
                            Kiitoksia!
                            Tuntuu tosiaan olevan pelkästään positiivisia kokemuksia tosta Eibachin Sport-systemistä. Pahus kun vielä pääsisi testaamaan peräkkäin tollasta Pro-systemia ja Sport-systemia jotenkin Sportilla oon päässyt ajamaan, mutta Prolla en. Lisämadallusta en välttämättä kuitenkaan haluaisi. Toki sitä voi lainata muita autoja mökkireissuja varten :lol:

                            Ai niin mihin hintaan ja mistä hommasit sarjan? Tuliko asennettuna vai laitoitko itse?
                            Ex Bemut:
                            i3 REx -14
                            F15 xDrive40e -16
                            E71 X6 3.0 Sport -11
                            F10 525d x-Drive M-Sport -12
                            E70 X5 3.0sd -08
                            F36 418d Gran Coupe
                            F30 316d -12
                            E93 320i -08
                            E70 X5 3.0d Sport -07
                            E53 X5 3.0d Sport -04
                            E61 530dA M-Sport individual -06
                            E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                            E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                            E46 330i touring -01
                            E36 328i Coupe -97
                            E30 325i cabriolet -87
                            E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                            E21 318i -81

                            Comment

                            • Druan
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 334
                              • Espoo

                              #15
                              mua kans kiinnostaa mistä ja mihin hintaan :?
                              Kuva olis hyvä jossa olis toi eibachin sport-system alla (50/30). Jos näyttää hyvältä niin menen heti tilaa
                              Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.

                              Bmw f06 640d gran coupe -12
                              ex-Bmw e88 135i -08
                              ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
                              ex-Bmw e36 325i cabrio -93
                              ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
                              ex-Bmw X5 3.0d -04
                              ex-Bmw e36 325i coupe -92
                              ex-Bmw e30 316 -84
                              ex-Bmw e21 323i -80
                              ex-Bmw e21 316 -82
                              ex-Bmw e21 315 -81

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎